wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:37

Weet niet hoe lang je weggeweest bent uit NL? Het verkeer is er de afgelopen jaren niet leuker op geworden, al zeggen ze dat de filedruk afgenomen is.
Het feit dat je militair bent zou voor mij het enige argument zijn om het reizen te overwegen omdat je ook binnenslaper kunt worden. Je zou er dan voor kunnen kiezen om de hele werkweek binnen te slapen of om een dag in de week te pendelen zodat je vriendin niet de hele week alleen is.
Zij lijkt mij in dit verhaal een hele belangrijke factor. Is zij gewend om buitenaf te wonen?
Je schrijft dat ze Engelse is, dat ze nog een cursus NL moet volgen en een baan moet zoeken.
Hier wat vragen die dan bij mij opkomen. Uit eigen ervaring met emigratie naar NL en opnieuw moeten starten.
Hoe kijkt zij er tegenaan om de hele week alleen in een vreemde omgeving te zitten in een land waar ze waarschijnlijk geen of weinig mensen in haar directe omgeving kent. Bij wie kan zij terecht als jij er niet bent? Praktisch en emotioneel, want verhuizen naar een ander land is niet altijd gemakkelijk. Hoe kan zij in haar toekomstige leefomgeving een netwerk opbouwen en wat past in dat opzicht bij haar? Een landelijke of een stedelijke omgeving.
Fijn dat jullie rustig de tijd nemen om e.e.a. voor te bereiden. Ik zou in ieder geval vaart maken met het leren van de NL taal.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:46

Waarom kijk je niet ergens in de buurt van de polder om te gaan wonen en of in omgeving van meppel/zwolle.
Met een goed loon kun je daar prima iets leuks en goed betaalbaars kopen en je bent dan echt geen 4 uur onder weg.
Ik woon nu in assen en als ik op tijd vertrek ben ik een kleine 1.5 uur onderweg.
Vanuit meppel en of zwolle en omgeving kun je daar zeker een halfuur aftrekken.

Als militair zijne zou je evt ook met 4 jaar kunnen kijken of je richting wezup en of havelte kan dan word het helemaal makkelijk.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:30

rommulus schreef:
Waarom kijk je niet ergens in de buurt van de polder om te gaan wonen en of in omgeving van meppel/zwolle.
Met een goed loon kun je daar prima iets leuks en goed betaalbaars kopen en je bent dan echt geen 4 uur onder weg.
Ik woon nu in assen en als ik op tijd vertrek ben ik een kleine 1.5 uur onderweg.
Vanuit meppel en of zwolle en omgeving kun je daar zeker een halfuur aftrekken.

Als militair zijne zou je evt ook met 4 jaar kunnen kijken of je richting wezup en of havelte kan dan word het helemaal makkelijk.


Daar heeft ze helemaal gelijk in. Wij hebben toen gekozen voor zuid-oost Friesland. Binnen 10 minuten op de A6 en zo de rest van Nederland in. En inderdaad Havelte is goed aan te reizen. De prijzen zijn hier ook nog redelijk.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: wat is belangrijker paarden thuis of woon werk verkeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:07

Omgeving Havelte is een stuk slimmer, als je toch wilt kopen. Van daaruit zoveel sneller overal..maarja, ergens kopen, nogmaals, eerst voelen of het wel de juiste plek is en ook weer kunt verkopen ;)
Kopen is idd gunstiger nu en normaliter zou ik daar ook voor kiezen..maar als er nog geen basis gelegd is in Nl en niet exact weet waar je wilt gaan wonen..oei, zou dat toch eng vinden hoor.
Mede doordat wij hebben ervaren dat een plek die fijn leek bv, toch niet ons thuis bleek te zijn en dan zit je maar mooi..gewoonweg doordat wij ook het diepe insprongen, werk in het westen, wonen in het noorden..
Nogmaals veel voorplezier gewenst en succes :) Ben benieuwd!