Mijn bff wilt rijden, help!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamaar2001
Berichten: 29
Geregistreerd: 01-11-13

Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 14:11

Hoii allemaal.
Mijn beste vriendin wil dat ik haar leer rijden omdat ze dat niet echt goed kan,
Maar ik kan zo slecht dingen uitleggen, hebben jullie nog tips om haar te helpen.
Plz niet zo'n reactie van dan gaat ze toch bij de manege rijden, want ze wilt dat IK het haar leer :o


Anoniem

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:12

Je kan haar dan nog steeds beter naar de manege sturen. Je geeft zelf al aan dat je heel slecht dingen uit kan leggen, en je hebt er ook geen cursus voor gevolgd, niet doen dus.

Tamaar2001
Berichten: 29
Geregistreerd: 01-11-13

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 14:13

Lijkt mij ook het beste maar ik wil haar niet kwetsen..
Maar ik snap niet waarom ze mij vraagt

Anoniem

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:14

Tja, je kwetst d'r meer als je d'r dingen compleet verkeerd uitlegt. En als ze er flink vanaf valt en jou de schuld geeft, kwets je alleen jezelf want dan wordt het ineens verzekeringenwerk.

Gewoon zeggen dat je nog geen diploma hebt om les te geven, snapt ze heus wel. En als het een BFF is, wordt ze echt niet boos op je. Over een paar jaar is ze je alleen maar dankbaar.

Rennie89
Berichten: 37243
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:16

zeg gewoon dat je niet goed genoeg bent om haar les te geven :)

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:17

edit; bericht niet meervan toepassing
Laatst bijgewerkt door Duimelotje op 16-11-13 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:17

Zeg gewoon eerlijk dat je dat 1. niet mag en 2. dat ze dan niet goed leert rijden waarschijnlijk.

Sasquatche

Berichten: 35
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:21

Kent ze al iets van paarden? Anders kan je gewoon met wat simpele paard-gerelateerde dingen beginnen he :) Leer haar paarden poetsen, de verschillende borstels te gebruiken, leer haar mannen trekken, leer haar wennen aan paarden... Vervolgens opzadelen en als ze zo ver is denk ik op zich niet dat het veel kwaad kan dat je haar al eens leert opstijgen en gwn wat stappen en draven ;) voor écht te leren rijden volg je natuurlijk nog altijd best prive les in een manege... Hou er ook rekening mee dat er altijd iets kan gebeuren... stel dat jij haar les geeft en ze valt... wie is er dan verantwoordelijk? Dit zou voor ruzie tussen jullie kunnen zorgen misschien... kan je dat niet als argument gebruiken? Dat je niet verantwoordelijk wil zijn als haar iets overkomt?

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:23

ik denk persoonlijk dat je haar wel kan leren over opzadelen , lichtrijden enzo ik weet niet of ze daar ervaring mee heeft maar echt lessen zou ik niet doen als ik jou was.
en zoals hierboven al is gezegt vooral eerlijk tegen haar zijn :)

sinds 28-9-20 eigenaar van julius

Evita 16-03-1997 29-6-20 r,i,p **** Flower 23-04-2018 ~04-01-19*r.i.p

Duimelotje
Berichten: 344
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:23

Sasquatche schreef:
Kent ze al iets van paarden? Anders kan je gewoon met wat simpele paard-gerelateerde dingen beginnen he :) Leer haar paarden poetsen, de verschillende borstels te gebruiken, leer haar mannen trekken, leer haar wennen aan paarden... Vervolgens opzadelen en als ze zo ver is denk ik op zich niet dat het veel kwaad kan dat je haar al eens leert opstijgen en gwn wat stappen en draven ;) voor écht te leren rijden volg je natuurlijk nog altijd best prive les in een manege... Hou er ook rekening mee dat er altijd iets kan gebeuren... stel dat jij haar les geeft en ze valt... wie is er dan verantwoordelijk? Dit zou voor ruzie tussen jullie kunnen zorgen misschien... kan je dat niet als argument gebruiken? Dat je niet verantwoordelijk wil zijn als haar iets overkomt?


Ik ga hier helemaal in mee! :j

flappiex1

Berichten: 130
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:13

Jij bent verantwoordelijk.. Als jezelf zeker weet dat je paard niet zo snel een stap verkeerd zet kan je vriendin best wat stappen en draven. Maar als ze echt wilt gaan rijden zal ze naar een manege moeten zoals anderen al zeggen

Flappie, Boris & Olaf <3

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:34

Je bent zelf verantwoordelijk voor alles wat gebeurd. Eigen pony's zijn meestal ook minder gewend dat manege pony's, wat ze misschien 'gevaarlijker' om op te leren rijden maakt. En je geeft zelf al aan dat je niet zo goed bent in uitleggen. Je kan haar wel bijv. leren poetsen en misschien een rondje uitstappen terwijl je mee loopt. Succes!

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:38

Ik kan me goed voorstellen dat het voor je vriendin heel erg leuk is om op jouw pony te rijden, maar ik denk dat het voor jullie vriendschap niet goed is. Alsik jou was zou ik dat tegen haar zeggen, je kan haar misschien uitleggen dat je dan verantwoordelijk bent als er iets gebeurd en natuurlijk geen diploma hebt.

joossws
Berichten: 57
Geregistreerd: 27-10-12

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:43

Ik zou haar gewoon lekker naar een manege sturen, daar leert ze het waarschijnlijk veel beter.
Dat is het beste voor haar zeker omdat je zegt dat jezelf helemaal niet goed kan uitleggen.

Josie&Sindy

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:04

Ik vraag me af wat vriendschap betekent voor sommigen ??? Als je het geluk hebt een pony te krijgen op de leeftijd van TS,waarom dat geluk dan niet delen met je beste vriendin? Niet in de vorm van 'les' geven,maar lekker samen iets doen met het beestje. Poetsen,zadelen,wandelen en drollen scheppen kan je haar zonder probleem laten zien en doen en is hartstikke gezellig.

Voor jullie verder gaan(rijden),zou ik het wel even voorleggen aan jullie beiden ouders.Dat kan veel problemen voorkomen ;)

En als ze het echt leuk vindt,kan ze altijd nog naar de manege om te leren rijden.

Te koop: rocky mountain horses
NIEUW:http://www.rockymountainhorse.fr/

Tamaar2001
Berichten: 29
Geregistreerd: 01-11-13

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-13 19:28

Ik heb haar maar iets gestuurd dat ik wel wat dingen wil uitleggen enzo, maar niet met rijden erbij, gewoon het verzorgen en opzadelen kan ik uitleggen

Bernoe

Berichten: 1505
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:33

Sasquatche schreef:
Kent ze al iets van paarden? Anders kan je gewoon met wat simpele paard-gerelateerde dingen beginnen he :) Leer haar paarden poetsen, de verschillende borstels te gebruiken, leer haar mannen trekken, leer haar wennen aan paarden... Vervolgens opzadelen en als ze zo ver is denk ik op zich niet dat het veel kwaad kan dat je haar al eens leert opstijgen en gwn wat stappen en draven ;) voor écht te leren rijden volg je natuurlijk nog altijd best prive les in een manege... Hou er ook rekening mee dat er altijd iets kan gebeuren... stel dat jij haar les geeft en ze valt... wie is er dan verantwoordelijk? Dit zou voor ruzie tussen jullie kunnen zorgen misschien... kan je dat niet als argument gebruiken? Dat je niet verantwoordelijk wil zijn als haar iets overkomt?

Zo inderdaad! Leg je haar uit dat het niet alleen rijden is, maar ook snappen hoe een paard reageert. En dat het handig is daar dus mee te beginnen.

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:36

Als je gewoon eerlijk bent en zegt dat je niet goed kunt uitleggen dan kwets je haar niet hoor! Echte vriendinnen kunnen wel wat van elkaar hebben, mits het normaal wordt vertelt. Je kunt haar bijvoorbeeld wel je pony laten uitstappen en dan wat vertellen over een goede houding. En poetsen etc kun je haar voordoen en er wat bij vertellen. Het echte rijden kan ze idd beter op een manege leren. Die pony's zijn het ook gewend om met beginnende ruiters te rijden.

Appelina
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-11-13

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:13

Naar een manege laten gaan is inderdaad een goede optie. Die mensen hebben ervoor gestudeerd en weten hoe het uitgelegd moet worden. :)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:30

RT-V >> PP

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Mijn bff wilt rijden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:49

niet doen.
dadelijk leer je het verkeerd aan en als der iets gebeurd ben je niet verzekerd, en kun jij alles gaan betalen!
en zo is de vriendschap ineens niet meer zo leuk!

en als bff moet zij dat ook begrijpen toch?
wees slim en zeg het haar eerlijk!

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, bonnielau, Charmaine, Gambler21, HighFly_, IASCrawler, jusdepomme, SemrushBot, Spritely, Vagabondo en 113 bezoekers