Hackney horse William

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:33

Nog een foto om het af te maken

Afbeelding

William (en ik) voorop.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:41

Heel veel mooie momenten gewenst met William
Geniet er van !

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:11

Wens jullie nog veel fijne jaren samen!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:26

Hoop dat je nog jaren kunt genieten van dit,in mijn ogen,bijzondere paard maar hoop toch eigenlijk op af en toe een update over hoe het hem en jouw zo samen gaat. ;)

Zoolgangster

Berichten: 9575
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:37

Heel veel plezier en fijne (buiten)ritten met William! :-)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:53

Wat een gave update, wat is dit een prachtig sprookje met een happy geworden voor dit paard!

En wat jij mogelijk 'geen nieuws' vind, is voor mij echt een 'feel good' bericht!
Voel je niet verplicht, maar zo nu en dan een berichtje vind ik echt leuk!

Echt zo fijn om te lezen hoe goed het nu gaat met hem!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:04

Heel veel geluk met William :) Hij heeft het dubbel en dwars verdiend!

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:59

Oke oke een feelgood update hier en daar kan geen kwaad haha.

Ze gaan op de stal waar we staan (ik noem het voor het gemak even 'bij ons', want zo voelt het daar op stal!). In vaste paren s'ochtends op de wei en dan smiddag's gaat hij in een andere groep op de paddock.

Maar het paard waarmee hij smorgens op de wei gaat, kan wat knorrig tegen andere paarden doen. Alleen met William was het instant best friends. Geen ruzie geen getrap maar gewoon meteen elkaar uitpluizen.

Heel apart duo die twee. William is een Hackney, en de ander is een Merens. De ene heeft teveel go en de ander staat op constante chill modus. En als je samen gaat rijden passen ze zich dus aan op elkaar. De ene krijgt meer go en de ander meer rust in de kont haha. Heerlijk om met dit duo uit rijden te gaan.

Bijkomend voordeel is dat ik ook een super leuke vriendin erbij heb gekregen :)

O en ze heeft inmiddels ook al op william gereden en dat ging super goed! William had al een tijd niemand anders meer op de rug gehad dus die moest even zoeken. Maar na een minuut of 10-15 waren ze weg van elkaar. En dan gaat mijn hart toch weer een heel stuk trotser kloppen. Ze kon trouwens ook alle 4 zijn hoeven in 1x zonder problemen/stress uitkrabben.

Het zijn tegenwoordig recreatieve updates. Maar als je bedenkt waar ik mee begonnen ben. Ik kon nog niet eens fatsoenlijk met hem lopen aan de hand, niet stilstaan met poetsen (en nee ik ben absoluut geen fan van dat pootje zwaaien wat hij deed, nu alleen nog maar met veel stress) het duurde 8 maanden voordat ik pas zijn hoeven kon uitkrabben.
En anderhalf jaar later (vanaf dat ik met hem begon) is het een recreatieve goedzak waar een ander zo mee kan wegrijden.

De vooruitgangen worden steeds kleiner. Ik denk niet dat hij ooit helemaal 'goed' zal zijn. Maar ik ga hem toch niet meer wegdoen en hij is echt nog ontzettend gezond, soepel en sterk op de benen. Kan in principe alles doen met hem wat ik wil van een paard.

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:03

Wat fijn dat je blijft updaten en dat het zo fijn gaat met hem!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Hackney horse William

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:07

Leuk om te lezen dat jullie nog steeds genieten van elkaar.

GixWillsNino

Berichten: 229
Geregistreerd: 02-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:11

Ik heb nog wel soms dat ik hem perongelijk Gigolo noem. Dat was mijn vorige 'william' het paard waarmee ik een hele goede band had en waardoor ik niks meer van paarden wilde weten toen ik hem kwijt was. (Vandaar dat ik zo roestig was toen ik net met william begon).

Gigolo is... Even heeeel kort door de bocht van mij gestolen. Om beter te zeggen doorverkocht zonder mijn toestemming (lang verhaal, niet door financiele achterstanden oid.). Vandaar mijn username Gix.
Heb tussendoor wel paarden gehad en hier en daar eens eentje inrijden of mak maken, maar dat was nooit zoals Gigolo, was meer een bezigheid dan een 'familielid'. En toen leerde ik william kennen waar ik niet fatsoenlijk mee kon lopen of poetsen maar door dat karakter wat hij heeft was ik gewoon om.

Ik had toen gewoon een goed kant en klaar paard die ik heb weggedaan (terug gedaan naar de vorige eigenaar) voor een waar ik nog niks mee kon (william).

En gevoelsmatig is het een super beslissing geweest.