inrijden is best goed gegaan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
litla
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: drachten

inrijden is best goed gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 18:45

ik ben gisteren naar mijn verzorg paard geweest en ingereden die vrouw heeft mij geholpen het ging echt supper goed maar 1 bokje gegeven en daarna echt luisteren
aan de teugelhij ging vanzelf in draf ik probeerde hem tegen te houwden maar hij begon te trekken en toen zij die vrouw laat hem maar even hij rijd echt heel goed en lekker heb een uurtje gestapt en nog steets geen zweet hij was ook niet moe hij vond het echt leuk en daar was ik blij om Lachen Lachen Lachen *LOL*

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:51

nou, gefeliciteerd dan maar!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:11

Leuk zeg dat het zo goed ging Lachen

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:01

heb je hem in 1 dag ongereden lijkt me een beetje snel

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:06

is dat niet heel snel in 1 dag ingerden en ook nog aan de teugel???

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:08

Lijkt me ook erg snel, maar het zal wel goed gaan!!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:45

Dus je hebt een paard ingereden, en gelijk een uur erop gezeten ! heel erg verstandig, hoeveel jaar moet dit paard meegaan ?

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:52

Erg onverstandig om er de eerste keer één uur lang op te zitten !!!!!
Stel je voor dat jij voor het eerst naar de sportschool gaat en 1 uur lang buikoefeningen (ik noem maar wat) moet doen, zul jij de volgende dag een enorme spierpijn hebben!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:25

Ik wou dat ik zo goed kon rijden. Met Cheyenne zijn we al eventjes bezig en pas nu komt de aanleuning. Jonge paarden lopen heel makkelijk achter de teugel, en als ze dan met je aan de haal gaan, dan heb je het voor elkaar! Dus kijk uit met het aan de teugel rijden van een heel groen paard.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:25

He Litla, was dit nou de eerste keer dat ze werd bereden of was dit de eerste keer dat jij erop zat nadat ze aangereden was?
Ik hoop het laatste, dan is het inderdaad erg goed gegaan. Als het het eerste zou zijn, de eerste keer bereden en dan aan de teugel en een uur erop, dat hoop ik toch echt niet...
Al vind ik een uur voor een jong paard in beide gevallen erg lang.
Een teken van moeheid hoeft zich niet altijd te uiten in zweten, het ene paard zweet erg snel, het andere paard zweet heel langzaam. Al kan het laatste paard toch wel degelijk moe zijn Scheve mond

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:29

goed hoor!!! paardje met wil dus

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:35

bren schreef:
is dat niet heel snel in 1 dag ingerden en ook nog aan de teugel???

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 14:28

Nou ja, de reacties komen al allemaal op hetzelfde neer, maar ik moet het toch ook kwijt! Inrijden is iets dat het een hele tijd duurt, dat begint met rustig zadelmak maken en dan langzaam eens een keertje erop zitten enz enz. Dus niet de eerste keer een uur lang stappen en draven, zeker niet aan de teugel. En horsewhisper, een paardje met wil??? Daar kan ik helemaal niet tegen, om zoiets te horen. Of het paardje nou wil werken of niet, je moet het toch rustig aan doen. Als een paard ijverig is, moet je hem juist tegen zichzelf beschermen. De problemen stel je vaak alleen maar uit als het zo snel gaat, en ik maga annemen dat het de bedoeling is dat het paard nog wel een tijdje meegaat? Dan zou ik maar eens heel goed nadenken over waar ik mee bezig was als ik jou was, en de eigenaresse van het paard ook!

Hollander
Berichten: 263
Geregistreerd: 04-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:37

Hou oud is dat beesie?? ik heb nog nooit mee gemaakt dat 1 paard al van af dag 1 weet wat de vooruit en rem is laatstaan naagevelijk proberen te laten lopen of ben ik hier nu krom Verward