wat moet ik doen? Welk weiland voor Loki? Help me please

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-01 16:37

Beste Bokkers,

Mijn fjord Loki heb ik vrijdag opgehaald. We hebben een klein stukje land achter het huis. Mijn ouders stelden voor om dat stukkie op te knappen, zodat Loki daar 6 weken kan doorbrengen, voordat hij naar de pensionstal mag. Daar mag hij namelijk niet als hengst heen. Donderdag word hij gecastreerd, daarna is hij nog 6 weken vruchtbaar.


Nou is het zo......ons weitje is 1 grote modderpoel geworden in 5 dagen tijd.
[img]../upload/273/13.jpg[/img]

zo zag het er vrijdag uit.

Het is echt alleen maar modder, omdat we zoveel regen hebben gehad.

Voor de rest gaat het eigenlijk prima. Ik kan zo naar buiten lopen en naar hem toe lopen. Dat is echt heerlijk!
Wel een nadeel: ik kan weinig met hem doen. Er staan veel bomen en ik kan hem niet leren om aan het halster te lopen.

Okee...donder dag is de operatie. Wat als hij gaat liggen? Wat als er modder in de wond komt?
Hoe slechter de ondergrond, hoe meer kans op een infectie.

Mijn ouders hebben heel veel moeite gedaan om het weitje op te knappen en ze vindne het heel erg leuk dat Loki er is. Het heeft ook nog aardig wat geld gekost. Zij vinden dat het prima gaat en dat de modder niets uitmaakt.

Ik heb er een naar gevoel over.
Ik kan een weiland 10 km van mn huis huren. Het is een droog, groot weiland met goede omheining en goed gras. Hij staat daar alleen. Het is wel op een pensionstalling waar ze vanalles hebben.
En het is best wel goedkoop.

Wat moet ik doen??
Op zich gaat het prima thuis, maar ik zit in over die modder. en mijn weitje is ook niet veilig.
maar mn ouders zo ik er zo teleur mee stellen en nog iets:

Loki word dan weeeeeeeer verhuisd en dan ook gelijk geopereerd en dat vind ik niet fijn!!!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 17:03

Bel eerst eens de veearts : is het echt zo bezwaarlijk?
als hij gewoon in een schoonweiland gaat liggen word de wond toch ookwel wat viezig.
Ik weet nog dat ik bij Lot de wond dagelijks schoon moest spuiten mischien dat je met modder dat vaker moet doen?
Overleg eerst met je veearts wat hij vind.
idd hij het idd ook niet ziet zitten om in die bagger aan het werk te gaan kun je het 'm een beetje op hem afschuiven: paps/mam de veearts vind:

Op zich dat je nou nog niet zoveel met 'm kan doen aan het halster daar zou ik me geen zorgen over maken je moet ook niet teveel willen nu heb je 6 weken om te zorgen dat hij niet meer bijt: heel braaf voetje geeft blijft staan als jij dat wilt en niet meer door je heen loopt.
Over 6 wekenheb je dan een mooie basis om te gaan oefenen bij ons in de bak.

Het is misschien niet fijn 'm vlak voor het ruinen te verhuizen maar aan de andere kant hoeveel paarden gaan er niet naar Utrecht komen daar vreemd en worden geopereerd overleven doet ie het vast wel helemaal als jij een beetje bij 'm in de buurt blijft de eerste dag

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 17:10

ik ben het helemaal met nimber eens.niets aan toe te voegen....... Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-01 18:15

ik breng hem toch naar dat andere weiland.

Mijn vader vind dat ik gelijk heb, hij heeft het nooit zien zitten om hem hier in het weiland te zetten.

Het zou vast wel goed gaan als ik hem hier liet, maarja
boeje
ik breng hem weg, omdat mn gevoel zegt dat het beter is.
Ik weet het ook niet hoor
het is allemaal zo moeilijk

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 19:14

gelijk heb je en als ik zo de foto zie is het wel een heel klein weilandtje of lijkt dat zo?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 08:08

Verstandig hoor Gerdien.
De VA zal wel casteren hoor, maar dan moet je minstens wel een stukje gras over hebben, anders dan doen ze het NIET Verward
Onze Vigo stond ook op modder en daarnaast was nog een ienieminie stukje met gras......en daar MOEST hij heen van de VA anders ging hij NIET catereren Verward

Maar het is beter dat hij in een zo schoon mogelijk weiland staat, watn dat verminderd de kans op infecties.......hij gaat toch rollen enzo.
Wij hoefden alleen maar aftespuiten als het dik werd.......gelukkig is het bij Vigo niet dik geworden........want we hebben geprobeert om het toch af te spuiten.........nou dat was dus geen doen hoor, wat werd hij gek hihihi

Heel veel succes met de casteratie Knipoog
Wanneer gaat het gebeuren?