Fjordenkeuring in Heemstede.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:38

Super verlopen! Helaas geen enkele Bokker gezien, dus jullie hebben wat gemist; het was enorm gezellig EN succesvol voor onze stal!
We hadden vier Fjorden bij ons, waarvan er drie een A-premie behaalden en 1 een B-premie.

Uitslagen:
Merries 2 jaar: Unica (dochter van Milena) B-premie met maar 33 punten. Was zwaar balen..... Oorzaak: pony veeeeeeel te vet, met "dank" aan de vorige eigenaar.
Merries 4 jaar: Sanne (van Stal Ringburg) A-premie en 1e prijs, 35 punten.
Merries v.a. 8 jaar: Nienke (Stal Ringburg) A-premie en 1e prijs, 36 punten, is hiermee voorlopig model.
Milena (van mij, pensiongast Stal Ringburg) A-premie en 2e prijs, 36 punten, voorlopig model.

Dus voor de insiders: het loopt me nu al dun langs de benen, want nu ga ik dus binnenkort Iboppen.....
Lichtpuntje: heb toestemming van Van Bon om met westerntuig de zadelproef te doen, als ik maar wel spring!

Oefenen dus maar!

Mijn meissie vond er helemaal niks aan en heeft de hele dag met de oren plat in de nek gelopen. Haar vriendje Leonardo was er immers niet bij, en we gingen niet eens een lekkere buitenrit maken, terwijl ze wel in de veewagen gestaan had.... Ze was echt beledigd!
Met voorbrengen wilde ze niet netjes uitgestrekt draven, ging met de schouder tegen mij aanhangen, dus dat was de reden dat wij tweede werden en Nienke eerste, want Nienke deed het keurig. Volgende keer dus maar effe oefenen van te voren!
We hebben ook nog gelopen voor het dagkampioenschap, maar hadden daar geen schijn van kans; er was een paar keer maar liefst 37 punten toegekend! Er waren echt prachtige Fjorden! Maar zoals ik tegen de keurmeerster ook al zei, voor mij is Mileentje toch altijd de mooiste en de liefste!

Overigens, toen we aan het einde van de dag terug richting veewagen liepen, gingen de oortjes ineens op standje vrolijk!

Oh ja, we hebben een mooie beker en oranje lintje gewonnen. Nu hebben we er dus twee (2 jr. geleden in Dordrecht ook gewonnen) dus tijd om een prijzenkast te gaan timmeren *LOL* )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sonja op 2001-09-02 13:42 ]</font>


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:40

aaaaaaaaahhhh gefelicibokt!maarre maak je maar geen zorgen over die ibop.ik heb eens met een ibop op een fjord meegedaan.nou t was een makkie en ik was pas 16 stelde echt niks voor!je kunt het!

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:47

Ehhhhh, de Ibop is de laatste jaren een stukkie pittiger geworden....
Maar ik heb goede hoop hoor, want ik heb gisteren met Mileen zonder zadel wat over het wedstrijdterrein gestapt, en ze was superbraaf. Dat knolletje van mij is inmiddels zo gewend om overal mee naartoe te gaan, dat ze nergens echt meer van onder de indruk komt. Ze gaat zelfs liggen slapen op vreemd terrein, zolang ze maar weet dat ik in de buurt ben.

Alleen met inladen gistermiddag was ze even in paniek. Ik had haar gewoon los op het gras laten staan, maar stond in de veewagen om Unica vast te zetten. Toen zag ze me ineens niet meer en toen ging ze wegdraven. Maar als ik haar dan roep, komt ze snel naar me toe. 't Is af en toe net een bovenmaatse hond!

Trouwens ook nog leuk: ik kreeg gisteren een enorm compliment van een wildvreemde toen ik aan het stappen was. Ik reed gewoon rustig met 1 hand en Mileen liep netjes aan het bit, en die meneer kwam naar me toe om te zeggen dat hij dat nou zo graag eens vaker zou willen zien, een pony die ook zonder neusriem om de mond dicht te snoeren, zo heerlijk ontspannen aan het bitje liep! Bloos !
Moet ook zeggen dat ik geen enkele ruiter heb gezien gisteren die met een licht teugelcontactje z'n pony kon rijden. Er werd weer zeer stevig geflost en gezaagd, en maar klagen dat die Fjorden zo'n harde mond hebben..... Frusty

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:49

Gefeliciteerd hoor, goede prestatie van je Mileentje Pling
He maar dat is wel gaaf dat je de ibop mag doen met westerntuig Pling

Go voor de ibop.........ik moet helaas nog een jaartje wachten met de ibop Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 13:59

aaa wat leuk dat je zo'n compliment kreeg.echt gaaf!je mag reuze trots wezen op je knappe meid.ze is ook zo mooi*zucht*mooie milena

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 14:23

Wow, dat is wel een superprestatie en wat geweldig dat Milena zo lief was, wat zul je trots zijn.

( Bloos Bloos *schaam*, ik zat gisterochtend in Nieuw Vennep en ik heb er nog wel even aan gedacht om op de terugweg te gaan kijken, maar ik had je nummer niet bij me *schaam* Bloos Bloos Bloos )

Olly

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 15:18

Hoi Sonja,

Je zei dat er geen bokkers heen zijn geweest?? Niets is minder waar, ik was er met mijn vader! Echt lieve fjordjes! Lachen Al die veulens ook! Lovers
Volgend jaar staan wij ook bij Heemstede hoor met ons fjordje Sylvana. Nu moesten we eerst eens ff kijken hoe dat was daar. Haha! Jammer dat ik jou niet heb gezien!

Kevin Schijnheilig

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 15:48

Jammer dat ik er niet kon zijn, maar wel leuk dat het zo goed is gegaan Party!!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 18:42

Oeps, nu ik het lees, dacht ik : o ja, Fjordenkeuring. Vergeten dus ..... ben benieuwd hoe die Fjorden van de stal uit Heemstede het hebben gedaan.
Jammer Sonja, dat ik er niet meer aan gedacht heb, anders was ik zeker komen kijken.

Goed hoor van Mileentje, als je volgende keer nog ff oefent van tevoren, krijg je vast ook wel 37 pnt.
Trouwens, hoe zit dat met voolopig modelmerrie??
Nemen ze dat predikaat weer in of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:00

Als je een A-premie hebt gehaald, ben je voorlopig model. Dat betekent dat je een van de verrichtingsproeven moet afleggen, in het jaar van de keuring of het jaar daarna. Daarvoor moet je minimaal een B-certificaat krijgen, dan krijg je het predikaat "model".
Als je het niet haalt, of je doet geen verrichtingsproef, dan vervalt je voorlopig modelschap.
Milena had in '99 in Dordrecht ook een A, maar ik heb nog niet het lef gehad een proef te rijden Bloos Maar nu gaan we ervoor hoor!!!

Jammer dat ik je niet gezien heb Kevin! Volgend jaar lopen we dus tegen elkaar, want "onze" Sanne zit dan bij jouw Sylvana in de groep!
Dan hebben we na afloop een Boktfeestje te vieren met veel oranje lintjes, deal??? Party!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:21

netjes das helemaal niet slecht! toch goed voor je ego dat men jouw fjord ook errug mooi vind *LOL*
leuk toch ibbop?
vond het altijd jammeer dat ze dat niet voor de groningers hebben

leuke dag gehad dus!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:24

jaaa, ik doe ook mee, nog meer oranje lintjes Haha! !!
en heeel misschien moet dan leorna ook tegen jullie ( mits we naar dezelfde keuring gaan natuurlijk haha): nl. als we allemaal voor t 'model' gaan of allemaal niet Lachen Knipoog
-ik niet dit jaar denk ik.. Verward -

haha en Sonja, dat van die bekerkast ken ik, ik wil stiekem ook al 2 jaar zo'n kastje, en meen het nog ook.. Maar het is er nog niet van gekomen.. Bovendien kan ik ze dan niet meer 'onbedoeld opvallend' in zicht zetten Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:32

Zal ik de lintjes in de veewagen ophangen? Staat ook wel professioneel! *LOL*

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:36

Knipoog) idd, moet je doen!
de bekers op t dashbord en de linten aan de spiegel. Zo moet dat toch..? Haha!
Ik heb boven op mijn kamer nog steeds het grote
r/w/b-lint om de klok hangen ( zo'n dikke 'lucht-opblaasklok' zeg maar), dat was toen even omdat ik er geen plek voor wist.. en elke keer als ik in bed stap (da's dus minstens 1 x per dag..) denk ik weer ff aan ons topjaar 2000.. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, GoogleAdsense, herr_balou, Natascha, NorwayFjord, Poosje81 en 94 bezoekers