Hellup Wel Of niet???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hellup Wel Of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:12

Ik heb een pony op proef Lucky!!
Hij`s echt heel lief, peosten allemaal doet hij perfect. Alleen het probleem er is veel onduidelijkheid over zijn leeftijd. Maaike de eigenaresse heeft hem overgekocht van een meisje en zij zegt dat hij in Februari/Maart 3 wordt. Een andere vrouw die hem beleerd heeft zegt dat hij al 3 is. Nouja beleerd, er was gezegd, je kan hem gewoon longeren. Dus ik Zondag vol goede moed samen met een meisje die mij helpt inrijden hem gelongeerd. ja je raadt het al RAMP!!! En maar elke keer omdraaien, en in een hoek gewoon heel hard wegrennen. En eigenlijk heeft hij dan al gewonnen want doordat de bak een en al blub is kunnen we hem niet houden (we glijen dan weer uit)
Zondag loopt de proeftijd af en ik heb al een paar mensen naar Luck laten kijken, hij ziet er goed uit en allemaal complimentjes *LOL*
Het probleem wordt alleen het inrijden dat dat heel lang gaat duren en er is al vaak tegen me gezegd. Zou je hem wel kopen, je hebt een lange weg te gaan hoor!!

Wat denken jullie?? uitdaging aangaan of niet??

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:17

als je het kan, en goede begeleiding hebt, en er zelf vertrouwen in hebt zou ik het doen.
Geen mogelijkheid om een longeercirkel af te zetten in een wei? Dan kan hij alleen maar rond, en kan je hem iig aan het werk zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:04

We maken geen cirkel maar een klein bakje. Het probleem hij rent hier gewoon als een blinde kip doorheen

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:06

Dan dus toch een cirkel afzetten?
Als je zelf voldoende ervaring hebt en goede begeleiding hebt, moet het inrijden weinig problemen opleveren

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:11

Het ligt er aan of jij snel rustig wilt kunnen rijden (:) ) of dat je het een uitdaging vindt om een paard in te rijden ,door te rijden om daarna past rustig te kunnen gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:33

het moet een braaf paardje worden omdat mijn zusje van 11 er ook op moet gaan rijden. Ik ga gewoon weer vanaf het begin proberen:))

En dan gewoon iemand naast de longe of eerst kort vastpakken aan de longeerlijn en dan steeds langer.

Maar wat ik zo raar vint is dat ze zei: hij moet het kunnen! Ik heb er zelfs al op gereden in de wei bij de paarden aan de longeerlijn. Dan was Lucky pas 2,5!!! Raar of niet?? Naja we kijken nog ff deze week aan en dan beginnen we weer opnieuw

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:10

dat vind ik zeker raar maar wel een leuke uitdaging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:53

Zeker en uitdaging!! Haha!

Maar ik heb nog nooit een paardje ingerden of zadelmak gemaakt Bloos maar ik krijg zoveel hulp & steun dat het gewoon niet kan mislukken Lachen Maarre we gaan er gewoon voor Haha! Haha!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:00

nou dan wens ik je succes het zal je vast wel lukken.
Als je maar geduld hebt, want dat is het allerbelangrijste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:22

Is er hier niet iemand die hier ook ervaring mee heeft!! en mij tips enz. kan geven!! hehe

Die zijn natuurlijk altijd welkom!!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:00

Wat dacht je van eerst eens een tandarts / dierenarts erbij halen voordat je er weer op gaat zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 09:23

Hoi
Die zijn NATUURLIJK al langs geweest! Maar ik heb er nog niet op gezeten hoor! Ik ga er pas op, als hij er goed gewend is aan de longe te lopen, het zadel heeft opgehad en een hoofdstel heeft opgehad. Die vrouw zegt wel van ja ik heb er al oop gerden enzo maar toen moest hij wel 2-2,5 zijn en dat doe je zo`n jong beestje toch niet aan??

Maar de dierenarts en tandarts zeiden dat er niets aan de hand was!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:57

Een tandarts kan ook duidelijkheid verschaffen over de leeftijd van deze pony, dus als jullie daar niet zeker over zijn, dan kun je het beste even eentje langs laten komen lijkt me.