Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:07

Ga met je moeder in overleg dat je een goede zadelpasser naar stal laat komen, misschien is zoiets wel te organiseren met meerdere mensen om te kijken of het bij hun paard ook allemaal nog klopt. Gewoon tegen ma zeggen dat wanneer de zadelmaker zegt dat het zadel goed ligt dat het dan klaar is en anders moet er actie ondernomen worden. Als je moeder er zo gek mee is wil ze toch geen paard met een kapotte rug? Hulde voor je doorzettingsvermogen en nog veel plezier met je paard.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:06

Gaat alles nu goed?

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-13 12:15

Alles gaat nu erg goed. Hij is braaf, veel rustiger en lijkt alles ook veel leuker te vinden.
We zijn nu bezig met rechtrichten en dat gaat ook al steeds beter :)
Omdat iedere keer de zadelmaker werd afgezegt door die vrouw, hebben we ervoor gekozen er zelf een te zoeken en nu komt woensdag een zadelmaker en hoogst waarschijnlijk nemen we een nieuw opmaatgemaakt zadel.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:18

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:25

Zorg wel dat dat zadel nog genoeg aangepast kan worden. Want anders zit je over een aantal maanden, wanneer de rug zo veranderd is qua bespiering, weer met problemen.

[/list][/size]

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-13 22:31

Zadelmaker is vanmiddag geweest, we hebben een nieuw zadel een kentaur afrodite ( als ik het goed schijf ). Wat een wereld van verschil met rijden! hij viel niet meer naar binnen, kon zijn achter benen eronder zetten, liep veel ontspannener en zwiepte niet meer met zn staart :) Over een half jaar komt hij weer kijken of alles nog toppie ligt!

Hettieheks
Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:52

Had vanmiddag inderdaad al ergens gelezen dat je een nieuw zadel had wou nog even vragen inderdaad maar nu lees ik het al! Wat een goed bericht zeg..!

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:52

Mijn tuiger ruin krijgt helemaal geen brok.
Af en toe een beetje muesli maar daar blijft het dan ook bij.
Ook mijn tuiger is op ander terrein erg onzeker en bouwt volledig op mij, eerst een vertrouwensband opbouwen voordat je dingen gaat doen als buiten met hem lopen.
Het wegschieten herken ik allemaal, veel tijd en veel geduld..alles duurt langer dan "normaal"
Heel erg veel succes en vooral plezier want als je er eenmaa doorheen bent zijn het geweldige paarden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, amandananana, aniek_joefy, Esther_r20, FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, Hanjan, mamabird, Padoertje, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers