Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:51

Op basis van je geplaatste foto's zou ik heel veel aandacht besteden aan het soepel en wendbaar maken van je paard, al ga je maar in stap voltes, achtjes, slangenvoltes en weet ik het draaien. Als je hem daarmee goed bezig kunt houden, zal hij niet alleen soepeler worden maar ook mentaal ontspannener worden omdat hij geen tijd meer heeft om zich met andere zaken bezig te houden.

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 19:43

@urielle toevallig hebben we dat vamdaag bij de les gedaan, op dat moment liep hij een heel stuk fijner en kon ik alle kanten op, shok er gewoon van dat ik van links naar rechts kon sturen :p kpn hem op bijna alle momenten al voor zijn behalve de bok momenten dan maarja daar valt volgensmij wijnig tegen te doen ahah

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 20:51

wauw ik wil toch even graag melden dat het rijden vandaag SUPER ging!!
heb gewoon een x echt kunnen rijden! hij liep heerlijk ontspannen over zn rug, wat een verschil :)

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 21:53

het is me gelukt er een zadelmaker te laten komen/ erheen gaan, dus binnenkort weten we of dat het was of niet :)

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:30

Dat is fijn,gaat het rijden nog steeds goed?

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:03

ja alleen maar beter, hij loopt al veel sneller ontspannen en word steeds rustiger

Hettieheks
Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:22

Mooi om te lezen dat het nu veel beter gaat.. Lijkt me dat je nu ook weer het plezier in het rijden en in je paard terug krijgt?
Je hebt dan wel niet het makkelijkste paard misschien maar je kan er nog veel van leren.. En nu hopen dat alles in stijgende lijnen gaat.. Alhoewel er altijd dagen tussen zullen zitten dat het niet wil.. Maar dat heeft iedereen

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:25

Patries90 schreef:
Mooi om te lezen dat het nu veel beter gaat.. Lijkt me dat je nu ook weer het plezier in het rijden en in je paard terug krijgt?
Je hebt dan wel niet het makkelijkste paard misschien maar je kan er nog veel van leren.. En nu hopen dat alles in stijgende lijnen gaat.. Alhoewel er altijd dagen tussen zullen zitten dat het niet wil.. Maar dat heeft iedereen


bedankt, ja het rijden word nu weer steeds leuker! Tuurlijk zullen er van die flut dagen zijn, maar dat hoort erbij

Hettieheks
Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:28

Ach die heeft iedereen.. Soms heb ik het gevoel.. En nu moet ik een startkaart aanvragen.. Balen dat ik het niet gedaan heb.. Volgende dag stap ik er op en voel me net een beginner.. ;)

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:29

Patries90 schreef:
Ach die heeft iedereen.. Soms heb ik het gevoel.. En nu moet ik een startkaart aanvragen.. Balen dat ik het niet gedaan heb.. Volgende dag stap ik er op en voel me net een beginner.. ;)


haha achja kan gebeuren :P Jij hebt trouwens een beste paard := grooote knol :D

Hettieheks
Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:31

Haha ik vind het zelf tegenwoordig wel meevallen.. Maar de eerste keer dat ik hem zag dacht ik.. Moet ik daarop? :\
Maar het is een schat van een dier.. Alleen ja met zo'n grote knol heb je wel dat als die geen zin heeft.. Hij toch wel een behoorlijk lijf in de strijd kan gooien.. :+

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:33

ja kannonen zeg :+ wel echt gaaf! nja veel plesier en nog mee eh :P

Hettieheks
Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:33

Thnx jij ook met je paardje!

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:35

En ,zadelmaker al geweest?

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 16:12

kohtje schreef:
En ,zadelmaker al geweest?


De stalgenoot waarmee we gaan kon blijkbaar niet eerder dan 1 juni.. dus nu gaan we pas 1 juni

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:43

En wat zei de zadelmaker? Gaat het rijden nog steeds goed?

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 12:43

kohtje schreef:
En wat zei de zadelmaker? Gaat het rijden nog steeds goed?


nou heb ik gister doodleuk tehoren gekregen dat mijn moeder helemaal niet kan, en het dus niet doorgaat.. Ben er erg boos over!
Ben dus maarweer zelf op internet gaan zoeken.. als iemand een goede weet hoor ik het graag!

Heb al weer een tijdje niet gereden want een week geleden ongeveer heeft die een hoefzweer gehad, maar die heeft de hoefsmit er gelijk uitgesneden.
Hij is met longeren wel weer erg vervelend en heeft me ook een harde trap gegeven.. waardoor ik ook al niet heb kunnen rijden :P maar ik krijg nu extra hulp van een stalgenoot die het echt heel erg goed en leuk doet. Volgens haar zit hij helemaal vast in zn rug enzo.. maar met haar erbij gaat dat allemaal goed komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:46

Een gebed zonder eind dus.
Ik ben bang dat het op deze manier nooit wat gaat worden. Als je afhankelijk bent van hulp van derden en niet de juiste mensen er bij haalt. :n

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:55

O..o... hier krijg ik ook een NIET goed gevoel bij...dit gaat niet door, die laat het afweten, zelfs moeders laat het afweten... nu weer een stalgenoot die kennelijk gaat helpen... Het maakt niet uit dat iemand afjhankelijk is van anderen... niemand kan het met een lastige kwestie immers alleen... maar ook moeders geeft nu niet thuis.
Heel jammer het lijkt mij dat TS echt daadwerkelijke hulp nodig heeft met dit paard.

Anoniem

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:59

Helaas Terpentijn heeft ze hulp die aangeboden is zelf afgewezen.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:23

Of wilde wellicht moeders geen bemoeienis... maar kom op, deze meid kan dit met die tuiger niet alleen redden, dat zien we toch allemaal wel?
TS reageer even.... anders wordt het drama alleen groter, verkoop is ook nog een optie.
Soms wil en lukt het met een paard echt niet, is geen schande, maar S... en jammer, zeker als zij er alleen mee staat. En dat gevoel heb ik een beetje... ik ben de eerste die roept: probeer door! Zus raadgeving en zo, ik weet wat tijd, geduld, kan doen (van mijn eigen paard Bonte Jaopie), maar soms is dat er gewoon niet, dan verkopen, ipv een enorme lijdensweg, waarbij het paard ook niet happy zal zijn, vermoed ik.Ook al wordt-ie nog zo goed verzorgd... hier mist een schakel, die waarschijnlijk niet door TS/oudfer(s) is in te vullen.
Op deze wijze is niemand gelukkig.

Paard kan ook gelukkig worden bij een ander, die er net wel weg mee weet (ik besef: een tuiiger, ik heb het hele topic van a tot z gelezen en sedertdien alles gevolgd), dat hoeft TS geen klotig gevoel te geven, van "ik kan het niet".
Er zijn er zovelen, ook in de topsport, waarbij een fantastisch paard zich bij de ene wel en bij de andere niet uit de verf zal laten komen (denk aan een Totilas).

Gaat het nou helemaal niet willen, LET IT GO.

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:30

Even als 1e, terpentijn: Die reactie van jou gaat echt nergens over.

Aangezien Casper de laatste 2 weken bijna niks heeft kunnen doen kwa beweging, ivm zijn hoefzweer en de trap die ik kreeg ontplofte hij van de energie en moest het gewoon kwijt, vandaar dat het niet lekker ging met longeren. Voor mij geen punt, is gewoon hartstikke logisch.

Is de hulp van iemand op stal tegenwoordig niet goed genoeg? Moeten ze uit verwegiestan komen voordat ze aan goede eisen voldoen en mij pas 'goed' kunnen helpen? Of zal ik anders heel bokt uitnodigen om even te komen kijken wat er allemaal scheelt? Sorry hoor maar wat een onzin allemaal, ze kwam er een keer mee aan dat ze les gaf en erg grote fan is van de natural horse manship. Nou toevallig past dit wel in mijn straatje, en staat casper dit volgensmij ook wel aan. Ze heeft nu 2 keer met mijn paard gewerkt om te kijken hoe hij loopt en in zn vel zit, de dingen die ze opgemerkt heeft is ze wat aan gaan werken en hij liep gelijk stukken fijner. Nou als zij dat mij kan leren zie ik geen probleem.
Dit is trouwens de 1e keer dat iemand van stal mij helpt, dus niet weer.

Verkopen is geen optie, rede 1 : Mijn moeder is veelste gek met hem en zou hem niet willen missen en rede 2 : Aangezien ik met volle zekerheid kan zeggen dat dit weldegelijk goed gaat komen, staat mij dit ook niet.

We zijn nu weer goed aan het lessen bij nicole ( die mij dus al langere tijd les geeft ) gaat hartstikke goed, en tussendoor helpt de stalgenoot mij wat met haar technieken. Mij bevalt dit en ik merk aan cappie dat hij het ook goed vind. Kan zijn dat iemand het helemaal anders had gedaan, kan me dan niks schelen. Ik weet dat het zo wel gaat lukken.

bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:36

canela schreef:
Even als 1e, terpentijn: Die reactie van jou gaat echt nergens over.

Aangezien Casper de laatste 2 weken bijna niks heeft kunnen doen kwa beweging, ivm zijn hoefzweer en de trap die ik kreeg ontplofte hij van de energie en moest het gewoon kwijt, vandaar dat het niet lekker ging met longeren. Voor mij geen punt, is gewoon hartstikke logisch.

Is de hulp van iemand op stal tegenwoordig niet goed genoeg? Moeten ze uit verwegiestan komen voordat ze aan goede eisen voldoen en mij pas 'goed' kunnen helpen? Of zal ik anders heel bokt uitnodigen om even te komen kijken wat er allemaal scheelt? Sorry hoor maar wat een onzin allemaal, ze kwam er een keer mee aan dat ze les gaf en erg grote fan is van de natural horse manship. Nou toevallig past dit wel in mijn straatje, en staat casper dit volgensmij ook wel aan. Ze heeft nu 2 keer met mijn paard gewerkt om te kijken hoe hij loopt en in zn vel zit, de dingen die ze opgemerkt heeft is ze wat aan gaan werken en hij liep gelijk stukken fijner. Nou als zij dat mij kan leren zie ik geen probleem.
Dit is trouwens de 1e keer dat iemand van stal mij helpt, dus niet weer.

Verkopen is geen optie, rede 1 : Mijn moeder is veelste gek met hem en zou hem niet willen missen en rede 2 : Aangezien ik met volle zekerheid kan zeggen dat dit weldegelijk goed gaat komen, staat mij dit ook niet.

We zijn nu weer goed aan het lessen bij nicole ( die mij dus al langere tijd les geeft ) gaat hartstikke goed, en tussendoor helpt de stalgenoot mij wat met haar technieken. Mij bevalt dit en ik merk aan cappie dat hij het ook goed vind. Kan zijn dat iemand het helemaal anders had gedaan, kan me dan niks schelen. Ik weet dat het zo wel gaat lukken.



bedankt



:j :j goed verwoord en blij om te horen dat er meer begrip is van jou kant voor Casper. Terpetijn bedoelde het niet verkeerd , want ook ik vind het vreemd dat je moeder die juist zo gek is met Casper, blijkbaar niet mee wilt werken aan bepaalde zaken uit sluiten zoals een passend zadel of niet.

En als jezelf toch overtuigd bent dat het gaat lukken, vanaf nu, is misschien een slotje geen gek idee?

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:24

ik ben het helemaal met minimelona eens!

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Tuiger gekocht, maar nu twijfels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 17:01

zat zelf ook al te denken aan een slotje, en vind het ook erg jammer/raar dat mijn moeder daar gewoon niet naar wilt luister.. Zelf vind ze dat het zadel goed past en dat heeft ze aan wat mensen op stal gevraagt en die zeiden : 'ik vind dat het zadel goed licht, maar ik heb er geen verstand van'.
Dat schiet natuurlijk ook niet op.. Maargoed, ik doe me best er een te vinden!

Van mij mag er dus ook een slotje op :) Bedankt voor alle tips die jullie hebben gegeven! :D