Paard laten importeren uit Litouwen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus_stobbe
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-23

Paard laten importeren uit Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-23 20:49

Hallo, ik was de laatste tijd heel erg geïnteresseerd in een paard, ik had met de eigenaar gesproken en kwam er achter dat hij niet lang geleden naar litouwen was verplaatst. Hij staat nogsteeds te koop, maar dat zou betekenen dat ik hem moet laten importeren.. zelf heb ik nog nooit een paard gekocht, laat staan importeren. Ik heb er wat over opgezocht alleen niks gezien over Litouwen. Zou iemand mij meer info kunnen vertellen?

Mila_p
Berichten: 124
Geregistreerd: 21-11-21
Woonplaats: België

Re: Paard laten importeren uit Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:08

Litouwen is deel van de EU, dus de wetgeving lijkt mij hetzelfde als voor Duitsland, Frankrijk, ...
Ik denk als je import vanuit EU opzoekt dit zeker de juist info is.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Paard laten importeren uit Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:30

Ik zou een internationaal transportbedrijf bellen (Gelissen bijvoorbeeld). Die kunnen je vast vertellen wat er allemaal geregeld moet worden, het eventueel uit handen nemen en bereken wat het kost.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Paard laten importeren uit Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:34

Ik zou vooral opletten dat je niet opgelicht wordt. Een paard dat te koop staat naar Litouwen verplaatsen is niet perse een logische move en je zal de eerste niet zijn dat een paard via video koopt en een hoop geld kwijt is, maar nooit een paard ziet...

Ibbel

Berichten: 49124
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:45

Je hebt nog nooit een paard gekocht en je wilt er nu één ongezien kopen?
Of heb je het paard wel gezien/gereden/beoordeeld?

Als je geen ervaring hebt met paarden kopen lijkt het me 2 bruggen te ver om er één ongezien te kopen - nog afgezien van dat oplichting echt op de loer ligt.

Mensen die paarden (in het buitenland) ongezien kopen doen dit of omdat ze de verkoper echt goed kennen of via een betrouwbare tussenpersoon die ze goed kennen, en die wél bij het paard gaat kijken.
Of ze gaan persoonlijk in het buitenland kijken naar het paard voordat ze het kopen.

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Paard laten importeren uit Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 08:35

Ofwel is dit een absoluut toppaard, met alle bijhorende medische en praktische begeleiding alsook de bijhorende financiële constructies en prijskaartje.

Ofwel vraag je er om dat je opgelicht zou worden.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 08:40

x_Milou schreef:
Ik zou een internationaal transportbedrijf bellen (Gelissen bijvoorbeeld). Die kunnen je vast vertellen wat er allemaal geregeld moet worden, het eventueel uit handen nemen en bereken wat het kost.


Precies, zij kunnen jou het juiste antwoord geven en je hierbij helpen. Maar, dit is jouw eerste paard wat je ongezien gaat kopen? Kijk lekker hier naar een paard, dat is vast verstandiger en goedkoper.

Anoniem

Re: Paard laten importeren uit Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 01:22

Toevallig is hier nog 1 topic over genaamd: betrouwbare verkoper

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 01:37

Evamarie schreef:
Toevallig is hier nog 1 topic over genaamd: betrouwbare verkoper


Zelfde ts dus op zich niet heel toevallig.