Soms kan ik ze wel wurgen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Soms kan ik ze wel wurgen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 16:20

Hey allemaal ik ging vanochtend Khalief mijn verzorgpaard buiten zetten en Kim de eigenaar zei dat ik de staldeur gerust kon open zetten, not!!!
Ik was zo zijn deken aan het afdoen was bijna kraal neemt ie ineens een speurt naar buiten..... Dus ik er achter aan mijn het halster maar het ergste was ook nog eens dat hij steeds op zijn deken stond kreeg hem niet dus hij GALLOPEERD!!!!!!!! de bak in daar gaat ie ff uitgebreid liggen rollen moest wel lachen maar als de eigenaar van de stal dit had gezien ............ Toen werd ik echt gewoon kwaat hij ging ook nog eens voor me wegrennen.... Nu EEN KWARTIER had ik heb pas!!!!!! Op stal gezet en zijn deken er letterlijk opgegooid ik was echt kwaad ook nogs te laat op school in de wei hinnikte hij me na dat was wel lievvvvv.......

Soms zijn paardje echt niet te begrijpen waarom doet hij zoiets??? Te koud ben een super dik deken?? Verward

XxX Yvette


Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 16:21

Nu is Na

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 16:42

*schop*

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:44

Je verwacht wel errug snel een reactie he... Maar als ik het goed begrijp stond de deur van zn box open dus kon ie dr zo uit? Lijkt me vrij gevaarlijk, denk toch dat je beter altijd of de bovendeur (als ie die heeft) of de onderdeur dicht kan houden, wat de eigenaar ook zegt, als er wat gebeurd is ie iig nie gelijk weg!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:45

ik denk dat ie je uitprobeerd..

Karaat_the_newforest op Instagram

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 16:54

ik had er een trouw voor gehangen daar is ie dus gewoon onder door gekomen.............

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 22:20

*schop*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:44

Je verzorgpaard neemt jou dus niet zo serieus Lachen
Dan is het toch aan jou om er voor te zorgen dat je wel serieus genomen wordt. Opvoeden heet dat Lachen Daar is nog een schone taak voor je weggelegd.

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 07:22

Ik had dat niet gepikt, want hij toont geen respect. Hij loopt je gewoon onderste boven en maakt er ook nog een spelletje van. (dit is geen aanval, hoor, maar gewoon mijn mening)
Ik had hem onderste boven getrokken en een snauw gegeven, want hij brengt je in gevaar en in de kudde wordt dat keihard afgestraft.
Als hij nog eens jou voorbij gaat, zorg dan dat je een positie van 45 % van hem staat en geef een flinke ruk. Hij zal dan bijna vallen en dat vinden paarden eng. Blijf dit doen tot hij beseft dat hij naast je of achter je moet blijven. Ik heb goede ervaringen met deze methode.
Suc6 !!

Kijk, zonder handen!!!
Baf..au..
Kijk, zonder paard...

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 08:59

Ngayalover schreef:
Ik had dat niet gepikt, want hij toont geen respect. Hij loopt je gewoon onderste boven en maakt er ook nog een spelletje van. (dit is geen aanval, hoor, maar gewoon mijn mening)
Ik had hem onderste boven getrokken en een snauw gegeven, want hij brengt je in gevaar en in de kudde wordt dat keihard afgestraft.
Als hij nog eens jou voorbij gaat, zorg dan dat je een positie van 45 % van hem staat en geef een flinke ruk. Hij zal dan bijna vallen en dat vinden paarden eng. Blijf dit doen tot hij beseft dat hij naast je of achter je moet blijven. Ik heb goede ervaringen met deze methode.
Suc6 !!


Ja maar dan ben ik bang dat ie op zijn bek gaat......... Zijn twee voorbenen zijn niet helemaal goed meer in zijn hoefbeentje zit een holte..... Dit is in zijn verdere verleden gebeurd met springen!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 09:00

Heb hem wel een paar lellen gegeven.........

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:17

Nou er is wel een mildere manier. Haha!
Ik zou de manier van Hemphling aanraden. Daar staan goede methodes in. De bovenstaande was van Monty Roberts leerling Richard Maxwell.
Wat ook super belangrijk is, is het paard te belonen als hij naar je toekomt, nadat je die ruk gegeven hebt. Dan leert hij dat het fijn is om bij je te zijn.

Kijk, zonder handen!!!
Baf..au..
Kijk, zonder paard...

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 10:42

tnx voor het advies!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Donja, JoellaLoves, KirstenHorse, m0niekkkie, Padoertje en 40 bezoekers