manege de zwaanhoek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 15:54

nou ben ik wel eens benieuwd wat jullie van deze manege vinden! ik hoor heel vaak, bah slechte manege, paarden zien er slecht uit, enzovoorts! dus barst maar los... wie kent deze manege, of heeft er wel eens gereden?!

ik vind het zelf best een leuke manege, de lessen zijn ook wel leuk.. ja de pony's zien er inderdaad niet zo goed uit... heb ook een beetje een idee dat ze te weinig krachtvoer krijgen ofzo voor manegepony's.....

maar vertel...

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:07

Ik ben zelf eens op de Zwaanhoek geweest ongeveer 3 jaar geleden.
Toen vond ik de pony's en paarden er niet echt fatastisch bij staan.
Sommigen waren gewoon te mager en ik vond de stallen erg karig gestrooit, sommigen waren ook erg vies en men zei dat er net gemest was.
De paarden waren half gepoetst door pennymeisjes.
Er werd naar mijn idee weinig voor de paarden gezorgt en weinig geld uitgegeven voor het welzijn van de paarden.
Wel een pluspuntje vond ik dat enkel paarden eventjes op de wei mogen, maar eigenlijk vind ik dat een paard gewoon de hele dag op buiten moet staan en niet in een box.
Maar dat is op vele maneges zo.
Zadels, hoofdstellen enzo heb ik niet gezien en kan ik dus niet over oordelen.
Ook heb ik geen lessen gezien of meegemaakt dus ook daar kan ik niet over oordelen.
Ik vind het wel een mooie accomodatie met een prachtige ligging.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 16:26

tinkerLuna schreef:
Ik ben zelf eens op de Zwaanhoek geweest ongeveer 3 jaar geleden.
Toen vond ik de pony's en paarden er niet echt fatastisch bij staan.
Sommigen waren gewoon te mager en ik vond de stallen erg karig gestrooit, sommigen waren ook erg vies en men zei dat er net gemest was.
De paarden waren half gepoetst door pennymeisjes.
Er werd naar mijn idee weinig voor de paarden gezorgt en weinig geld uitgegeven voor het welzijn van de paarden.
Wel een pluspuntje vond ik dat enkel paarden eventjes op de wei mogen, maar eigenlijk vind ik dat een paard gewoon de hele dag op buiten moet staan en niet in een box.
Maar dat is op vele maneges zo.
Zadels, hoofdstellen enzo heb ik niet gezien en kan ik dus niet over oordelen.
Ook heb ik geen lessen gezien of meegemaakt dus ook daar kan ik niet over oordelen.
Ik vind het wel een mooie accomodatie met een prachtige ligging.


ik weet niet hoe het op andere maneges is, maar ik vind dat ze nog te weinig op de wei staan! sinds 2 jaar ofzo is er een nieuwe stal en die ziet er wel wat beter uit als die oude maar ik vind wel dat ze wat vaker mogen mesten enzo en net wat je zegt dat er weinig geld word uitgegeven.. volgens mij is dat ook wel zo hoor!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:31

Ik heb er zo'n 3 jaar geleden een keer een onderlinge wedstrijd gereden, moet dus even goed in mn geheugen graven hoe het toen was. Op de paarden en pony's heb ik niet echt gelet om eerlijk te zijn. Wel vond ik de binnenbak niet goed liggen, heel ongelijk en veel bulten en kuilen. En vond het irritant dat er ineens midden in je proef plotseling een kat vanuit het hooi de bak in sprong, maar ja die kun je moeilijk tegen houden Haha! . Maar echt veel meer kan ik me er niet meer van herrinneren.

Pino, de super Fjord!

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:30

Ik ben er vroeger ook weleens geweest. Toen hadden ze ook nog geen binnenbak en in die tijd was het echt een bij elkaar geraapt zooitje. Nu de binnenbak er is ziet het er wel beter uit,maar de paarden daar vind ik er niet op vooruit gegaan. Ik vind dat ze daar ook veel regels aan elkaar lappen,zoals een poos geleden. Bleek dat daar droes heerstte en toen zijn ze toch gewoon met z'n allen op concours gegaan. Dat vind ik een beetje heel erg slordig.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:19

Ik heb zelf geen ervaring met de Zwaanhoek (niet de ene keer meegerekend dat ik daar een proefrit ging doen toen ik een jaar of 7 was en dat m'n beugels veels te lang waren en ongelijk zaten en dat mw zei dat ik geen tallent had want ik zat als een zoutzak Verward dat was dus m'n eerste paardrijles) Maar ik ken de verhalen, zie bv het vb van Pam (Diplodocus) Toen ik nog op de paardjes reed van m'n tante (die staan vlak bij de Zwaanhoek) reed ik er nog al eens langs, vond de paardjes er toen niet zo super bij staan, maar dat is ruim 4 jaar geleden, dus weet niet hoe het er nu aan toe gaat.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:20

Ik heb er een hele lange tijd geleden gereden, maar kan me niet herinneren of de stallen en de ponys er goed uitzagen, daar keek in niet naar.
Wel vond ik de strandrit erg leuk daar! en de les op zich ook wel

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 01:36

Hoi
Toen ik 8 was zat ik op pony club in de noordbeekse weg, wat later de zwaanhoek werd.
ik kreeg les van miep, mijn eerste les was op Bolleke (R.I.P).
Later is mijn dochter daar gaan rijden,dus ben er vaak geweest.
van de zomer ben ik langs geweest om te kijken of er nog Paarden stonden van vroeger, en natuurlijk even langs Sheba.
de gebouwen zien er mooi uit enzo, alleen de paarden ....tja wat moet ik daar van zeggen.
ik vind dat de paarden er niet echt top uit zien, en wat me opvalt is ook dat er veel mensen weg gaan, toch??
geef een knuffel aan sheba van mij.
groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 13:04

Annick schreef:
Hoi
Toen ik 8 was zat ik op pony club in de noordbeekse weg, wat later de zwaanhoek werd.
ik kreeg les van miep, mijn eerste les was op Bolleke (R.I.P).
Later is mijn dochter daar gaan rijden,dus ben er vaak geweest.
van de zomer ben ik langs geweest om te kijken of er nog Paarden stonden van vroeger, en natuurlijk even langs Sheba.
de gebouwen zien er mooi uit enzo, alleen de paarden ....tja wat moet ik daar van zeggen.
ik vind dat de paarden er niet echt top uit zien, en wat me opvalt is ook dat er veel mensen weg gaan, toch??
geef een knuffel aan sheba van mij.
groetjes
Annick


hoi, ja ik zal zeker een knuffel aan sheba geven, ze staat naast bliksem mijn lieveling dus zie haar elke week (wel in andere stand) het gaat nu alleen niet zo goed met haar hoor, ze is nu 25 maar ze heeft een wond aan haar been en mag een tijd niet lopen, daardoor is ze wel wat dikker geworden omdat ze hele dagen op stal staat, ik weet natuurlijk ook niet wat er precies is maar het lijkt me voor dat beestje ook niet fijn om hele dagen in een stal te staan! verder klopt het ook wel dat er veel mensen weggaan!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:01

Hoi
Maar als Sheba niet in de lessen mee mag lopen(zou trouwens al lang niet meer mogen, ze moet lekker op de wei en vertroeteld worden voor alles wat ze haar hele leven al heeft gedaan)
kan iemand haar dan geen beweging geven, door met haar te gaan wandelen of zo?
of laat iedereen haar stikken nu ze niks meer opbreng?
kijk dat vind ik nou zo jammer.
waarom vraag je niet aan doeska of je met haar wat kan gaan lopen, als dat mag terminste.
ik hoop dat ze snel wat beter is.
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 17:39

Annick schreef:
Hoi
Maar als Sheba niet in de lessen mee mag lopen(zou trouwens al lang niet meer mogen, ze moet lekker op de wei en vertroeteld worden voor alles wat ze haar hele leven al heeft gedaan)
kan iemand haar dan geen beweging geven, door met haar te gaan wandelen of zo?
of laat iedereen haar stikken nu ze niks meer opbreng?
kijk dat vind ik nou zo jammer.
waarom vraag je niet aan doeska of je met haar wat kan gaan lopen, als dat mag terminste.
ik hoop dat ze snel wat beter is.
Annick


ik zou het eigenlijk niet weten... ik denk niet dat het mag dan zeggen ze dat ze paarden dan gek worden als je alleen met ze loopt of als je ze alleen poetst enzo ik heb er zelf trouwens niet echt tijd voor.. ik ga altijd wel ruim van tevoren naartoe (ben er een uur van tevoren) maar moet altijd helpen met alle paarden poetsen en de helft ofzo opzadelen! omdat we meestal maar met z'n 3-en zijn om dat te doen heb ik geen tijd meer voor andere dingen.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benita, bente_sat, DDD3, desireeee_x, Exorcizamus, Hanjan, KaasSouffle_, LesleyAnne, nafkedemi, Patriesje, Ptl4ever, Rianneko, Syb_sem en 119 bezoekers