Fabienne koliek deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Fabienne koliek deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 00:48

Na de eerste schrik van vanmorgen, zie:
[VvdD] Fabienne koliek
verraste Fab me vanmiddag op een onaangename manier door nogmaals koliek te krijgen, maar nu aan de rechterkant (dunne darm dus), en ditmaal geen verstopping maar krampkoliek. Na het ff aangezien te hebben vond ik het toch net iets te erg om maar af te wachten, en toch maar weer de DA gebeld; hij was er net als vanmorgen vrij snel, en constateerde dat het nu dus krampkoliek was; hij heeft een spierverslapper gespoten, die vannacht om 3 uur uitgewerkt is, dus dan mag ik er nogmaals uit om haar te controleren.........

Het arme dier was echt zo ziek; normaal staat ze te gillen en stampen als Marfique naar de wei gaat, want daarna is zij aan de beurt; nu keek ze nauwelijks op of om.
Gelukkig hielp de Buscopan-spuit al vrij snel dus toen voelde ze zich een stuk beter.

Nu maar hopen dat ik er vannacht voor niks uitmoet, en niet nogmaals de DA moet gaan bellen


Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:59

Nou,dat hoop ik zeker voor je.Sterkte.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 01:01

Getsie, altijd zo naar om je paard pijn te zien lijden...

Sterkte en ik hoop voor je dat ze snel opknapt!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 01:03

Als je me maar niet belt vannacht om te zeggen dat het goed gaat Tong uitsteken Knipoog, dat lees ik dan morgenochten wel.

Sterkte ermee vannacht!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 01:07

Heel erg veel sterkte met Fab. Je mag mij overigens best bellen dat het goed gaat maar wel graag na 6.00 u! sms-je is ook prima Tong uitsteken Ik hoop dat je voor niets je bed uit mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 01:10

hheee bterschap wat een pech allemaal!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 01:18

2 keer koliek op 1dag in niet leuk nee
Ik hoop voor je dat je er voor niks uitmoet..

sterkte

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:00

Bah dat is behoorlijk schrikken Fab. Sterkte!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:08

AAAA oliebol!!!! Nu snap ik je smsje van gister
Hoe gaat het nu???

Ik vond haar gister al zo somber en zielig kijken...tot zo...

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:07

Jeetje... De komende tijd zal jij wel extra op je hoede zijn denk ik, door die twee koliekaanvallen? Kaminka had eind september krampkoliek, nog nooit koliek gehad... je schrikt toch behoorlijk...

Sterkte met je paardje!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 10:13

Fab's buik was vannacht gelukkig rustig gebleven, maar helemaal lekker is ze nog niet. Ze is nog wat sloom. Ik heb haar net wat ruwvoer gegeven, en daar begon ze wel meteen aan, maar het handjevol geexpandeerde mais keek ze niet naar om. Dus zo maar weer kijken als ze het voer op hebben hoe de situatie dan is Verward

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:18

goed in de gaten houden Fab. Dat slome is nog niet goed. En het duurt vaak lang als een paard koliek heeft is me opgevallen. Die darmen zijn gigantisch lang. Sterkte!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:21

Goh, wat naar allemaal, hou haar maar goed in de gate, je weet maar nooit.

Sterkte en beterschap met Fabienne Lovers

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:27

Maak eens een lekkere warme lijnzaad met zemelen slobber. Dat is mijn oude beproefde middel. Ik voer altijd lijnzaad vanaf februari voor het verharen, maar koliek gevoelige paarden krijgen iedere dag wat (je kan flessen kopen met olie kant en klaar).
Ook paarden krijgen kwaaltjes als ze ouder worden en moeten wat meer vertroeteld worden Knipoog .
Sterkte er mee en beterschap voor Fabje Ach gut

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:51

Jeetje, twee keer achter elkaar! Je zult wel ongerust zijn, het is ook zo'n naar gezicht als ze pijn hebben en je kunt verder niets doen.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:20

Hoe gaat het nu?Ik hoop nog steeds goed!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:54

Getsie zeg, hopen dat ze snel opknapt. Ik duim voor jullie Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:36

arm paard,geef haar maar een knuffel van me. Beterschap met je patientje.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 23:49

Ze was vandaag nog niet helemaal de oude, nademiddag ging het wel een stuk beter, ze heeft wat ruwvoer gehad, maar het duurde tot het eind van de dag voordat ze eindelijk mestte ('s nachts had ze ook een beetje gemest). Op advies van de DA heb ik vanavond een beetje gekookt lijnzaad onder haar slobber door gedaan. Wat een vieze prut is dat zeg! Maar Fab viel er enthousiast op aan..........
Hopen dat het een beetje beter blijft gaan nu.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:55

zie je wel oude recepten das altijd goed OK dan!

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:57

He dat is goed nieuws! Lanna vindt het ook lekker die lijnzaad. Ik vind het er inderdaad ontzettend goor uitzien. Maar het is voor het goede doel!

Nou jij zult wel iets beter slapen vannacht... Lachen

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:17

Fijn te lezen dat het de goede kant op gaat. Ik wil nog wel even benadrukken dat je koliek altijd zeer serieus moet nemen en maar liever een keer voor niets je bed uit en de dierenarts ook dan je paard te moeten laten inslapen. Dat is mijn paard helaas overkomen na een lakse dierenarts (die het feestje van haar kinderen op zaterdagmiddag belangrijker vond) en een 'simpele'koliek. Als ik het woord koliek zie dan krijg ik al de rillingen. Maar goed, Fabje gaat zo te lezen in ieder geval weer helemaal beter worden.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:18

Oeps, dit verslag had ik nog niet gelezen Bloos!

Het gaat dus ietsje beter met Fab maar het houdt nog niet over. Hopelijk voelt ze zich vandaag weer wat beter.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 09:26

Astrid, wat dat betreft heb ik vreselijk mazzel; de dierenarts heeft zijn twee paarden al een jaar of 12 bij mij op stal staan; en ik heb zijn mobiele nummer Haha! Haha! Haha! En hij weet, dat het echt nodig is als ik hem bel, dus dan komt hij.

Fitz het gaat gelukkig al een stuk beter, maar nu weer wat meer aan het voeren en dan maar kijken hoe ze zich houdt. Brokken krijgt ze voorlopig niet, maar ik heb wel lekkere Cavalor slobber voor haar, daar is ze sowieso gek op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:00

Arme Fab, hopelijk zijn haar darmen weer snel normaal op gang.
Het gaat igg al de goede kant op.
Trouwens dat op de trailer zetten is echt een goede vondst, als er hier ooit een koliek krijgt zal ik er meteen aan denken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, DemiSisa, Kalea, Vagabondo en 76 bezoekers