Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:34

Ik hen in dit topic al eerder een verhaal over mijn moeder gepost en helaas snapt ze er 15 jaar later nog niet veel van.
3 maanden geleden heb ik een 5 jarig behoorlijk groen paard gekocht naast de 2 20 plussers die ik al heb. Ouders kwamen kijken. Reactie van mijn moeder ' oh die is veel leuker dan die je al hebt want ze is kleiner!'
Eehm ma oké ze is 15 cm kleiner daar heb je gelijk in maar ze is ook 5 en kan nog bijna niks. Die ander is 23, heb ik bijna 10 jaar en daar kan ik mee lezen en schrijven. Met welke van de 2 denk je dat ik meer risico loop te verongelukken?
Mijn moeder; nee ze is kleiner dus ik vind haar leuker.
Ja oké paarden kijk kwartiertje is voorbij ga maar naar binnen ik ga wel thee voor je zetten....

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak


jurgeng
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:14

Geweldige reacties :D

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:09

ik werd op school ook te kijk gezet toen ik neweerde dat paardrijden WEL een sport is en een paar populaire jongens die beweerde van niet (ik ben niet zo populair zie je, en mijn vriendin ging de discussie aan.. ik heb t niet zo op die popi jopie mensen) gelukkig kwam mijn docent me redden, ze zei: alles wat op de olympische spelen is is een sport, paardrijden dus ook.

gelukkig waren ze toen stil :D

annikacasper

Berichten: 8
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:14

Een vriending van mij naar een schimmel; 'dat heet toch een beschimmeld paard?' Goed geprobeerd zegmaar _O-

The greatest pleasure in life is doing what people say you can not do.

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:01

Merileth schreef:
'smaller does not mean saver, trust me', geweldig filmpje inderdaad :')


Zo was ik pas met mijn moeder en gehandicapte buurmeisje op de manege om de paarden te laten zien.
Dus ik loop naar de fjord x fries die we altijd voor de gehandicapten gebruiken.
Mijn moeder: "moet je weer meteen naar de grootste gaan, deze (palomino a-pony) is toch veel liever?"
*pony probeert mijn moeder te bijten.*
Ik: "nou, ik denk dat ik deze veiliger vind, Luna is een kreng".

Nee mam, niet alle kleine pony's zijn lief :+

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

mzara

Berichten: 871
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:05

hier heb je de ehh, gaspedalen en het stuur.
beugels en teugel pap :+

ook erg leuk wanneer ie probeert te helpen maar het helemaal verkeerd doet en het paardje laat hem ook maar mooi doen. "die scheenbeschermers moesten zo he?"

de man waar ik de paarden vaak reed (n echt brabantse): hedde uwe butsmuts bij?
Ik praat niet zo plat dus ik had de eerste keer geen idee wat ie bedoelde :o

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:47

its_daantjee schreef:
ik werd op school ook te kijk gezet toen ik neweerde dat paardrijden WEL een sport is en een paar populaire jongens die beweerde van niet (ik ben niet zo populair zie je, en mijn vriendin ging de discussie aan.. ik heb t niet zo op die popi jopie mensen) gelukkig kwam mijn docent me redden, ze zei: alles wat op de olympische spelen is is een sport, paardrijden dus ook.

gelukkig waren ze toen stil :D

Wij nemen dat soort mensen gewoon mee naar de paarden :P mogen ze even aan de longeerlijn

Faith can move mountains

Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:03

'Mag ik dit paard wel in de ogen aankijken? Valt hij dan niet aan?'

:') Mijn vriend

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:07

Fair schreef:
'Mag ik dit paard wel in de ogen aankijken? Valt hij dan niet aan?'

:') Mijn vriend

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:23

haflinger vanbij ons op het werk stond in zijn paddockje, ik en nieuwe collega stnden er naar te kijken
'dat is toch een sportpaard?'
'euhm nee niet echt hoezo?'
'sportpaarden dragen toch dekens?'
euhm ja maar dat is wel een exzeemdeken

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:05

chalinka schreef:
haflinger vanbij ons op het werk stond in zijn paddockje, ik en nieuwe collega stnden er naar te kijken
'dat is toch een sportpaard?'
'euhm nee niet echt hoezo?'
'sportpaarden dragen toch dekens?'
euhm ja maar dat is wel een exzeemdeken


Heerlijk, echt heerlijk :')

annnneeee

Berichten: 305
Geregistreerd: 08-05-11
Woonplaats: Berkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:21

Van de week lag er een paard vast in de box, dus ik belde mijn zwager over dat er eentje vast lag. Hij zou met de shovel even helpen om paard te redden. Er moest een spanband achter paard d'r kont langs, en hij legde even uit hoe het moest. 'Je moet even achter bij dat scharnier, en dan de band onder dat scharnier van dat been.'
Hij bedoelde spronggewricht :')

One day you'll leave this world behind, so live a life you'll remember

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:42

Mijn vriend en ik liepen laatst in de outlet van Den Haag (Hypoplaza wordt Epplejeck) en ineens zegt hij: 'wil je geen leuke muts voor Finn?' ' Huh? muts voor Finn?' 'Ja!' zegt hij heel enthousiast wijzend naar een rek met oornetjes. Hahaha. Hij is best logisch i guess, maar vond het erg grappig klinken.

van de week vertelde ik tegen hem dat ik het knap vond dat Finn uit zichzelf vliegende wissels maakt en altijd in de goede galop galloppeerd.. Nou, alsof ik italiaans sprak!
Vliegende wissels???? goede galop???? is er ook een foute galop dan?
Ik heb het hem uitgelegd, hij deed echt zn best om het te zien :P

schattig:D

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:34

laten we eerlijk zijn, als je zelf niet in dat wereldje zit dan snap je ook echt niks van die termen. ik weet zeker dat als ik mijn vriend, broer of vader mee neem naar mijn dressuurles dat ze er niks van snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:50

komen we op een manege aan, zien we een paard met zebra deken

'is dat nu een zebra dat er staat?
nee dat is een deken...
even later nog een paard met zebra deken
'ah daar heb je nog zo'n zebra paard'

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:56

'hee, wat is dat voor'n gekke vishengel?'

Euuuh.... Dat is een longeerzweep :o

[o]

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:43

Mijn moeder toen mijn oude pony koliek had en over de grond aan het rollen was: 'Volgens mij heeft hij gewoon honger hoor! Geef hem eens wat biks."

Tingles

Berichten: 7
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 02:23

ik nam een vriendin mee naar de stal waar mijn paard staat en ik zei kom mee naar de paddock toen vroeg ze wie is paddock grappig :D

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:25

Tingles schreef:
ik nam een vriendin mee naar de stal waar mijn paard staat en ik zei kom mee naar de paddock toen vroeg ze wie is paddock grappig :D


Zo noemt mijn vriend de paddock steeds "peddehok" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:51

bon lang verhaal maar ze gingen eens mijn fb 'bekijken' als vreemden en beetje 'grappige' kritiek op geven
stond een foto van mijn paard helemaal in exczeemdeken en masker enzo

'je paard wilde undercover blijven zeker?

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:10

Mijn paard is 2 en mijn vriend en ik hadden het erover wanneer ik het plan heb om hem in te gaan rijden enzo.
Ik vertelde dat hij wel verbaast zal staan kijken als ik ineens op zijn rug zit, en dat hij dan waarschijnlijk niet meer weet hoe hij moet lopen.
Toen had mijn vriend ineens het lumineuze idee om een wortel aan de longeerzweep te knopen en dit voor zijn neus te hangen.

Dit heb ik serieus gedaan bij de friese ruin die ik heb ingereden. Die had 1 groot vraagteken boven zijn hoofd waar ik in hemelsnaam gebleven was toen ik er voor het eerst opzat. Hij hoorde me wel, maar zag me niet.
Gelokt met snoepjes, commando's werkten allemaal niet.. Hij stond echt geparkeerd met 4 benen wijd uit elkaar om zich heen te koekeloeren. Toen deden we de worteltruc dus en dat werkte met wat aanmoediging:P
Mijn vriend zag het helemaal voor zich in tekenfilm figuren maar het werkt dus echt:)

Anoniem

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 01:10

op het werk hebben wij 2 ezels (en ook 2 paarden)
een tijdje geleden een paar mensen: zijn dit nu ezels of paarden?
het waren de ezels :p

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 01:28

Mijn moeder noemt de beugelriemen altijd beugel teugels. Moest toch ff nadenken waar ze het over had

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:50

k heb binnen 2 weken wedstrijd en ik vroeg aan een vriendin welk dekje ik op moet

antwoord: en als je echt niet kan kiezen leg je ze er gewoon allemaal op :P

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:25

Mijn verloofde van de week toen we dressuur op TV keken, de proef van Minderhoud: Als hij nu alle letters gebruikt tijdens zijn proef, krijgt hij dan bonuspunten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, 3lsk3, Bentuh, Esther_r20, fnpetter1990, Furst, GoogleAdsense, IASCrawler, Ilona__, Lisa_22, Lomax123, Mar_X, Miriam91, sberg, Stephanie_M, Swift, Symke, Titsia, Tvko, xYaartje, Zonnebloem24 en 176 bezoekers