rover koliek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

rover koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 18:39

Rovertje was heel de week al een beetje raar. Omdat ik hem op dieet heb gezet (geen brokjes meer ) krijgt hij alleen nog maar hooi. Na 2 dagen kreeg hij echt hele erge diarree. Ik dacht, dat komt misschien omdat hij niet genoeg hooi krijgt en hij heeft wel vaker wat diarree dus niks aan de hand gaat wel weer over. Nog meer hooi gegeven maar hij at het niet eens helemaal op...En dan is er iets raar met Rover ! Nog een paar dagen aangekeken, hij at wel wat, toch maar n paar handjes brok gegeven en ook hooi at hij wel, maar niet alles. Toen ik gisteren bij de wei kwam, lag hij, verder niet bij nagedacht, wat gepoets, gereden en later weer op de wei gezet. Toen ik vandaag kwam lag hij weer, en stond niet op toen hij mij hoorde, wat hij normaal wel doet. Dacht er toen nog niet bij na, want hij ligt wel vaker wat te dutten. Maar met rijden was hij echt sloom en zette hem na t rijden ff op stal en hij ging meteen weer liggen! Toen maar meteen de dierenarts gebeld en mee gewandeld. Heel de tijd wou hij gaan liggen, maar toch maar weer meegetrokken. Nou de dierenarts kwam, gaf m twee spuiten en heb n emmertje sand-clean gekocht. Hij had nl zandkoliek. Maarja, hier is verder weinig aan te doen, want Rover mag niet op een wei met gras want dan wordt hij hoefbevangen..Hij staat nu dus op een schrale wei waar bijna geen gras (of heel kort gras op sommige stukken) dtaat, maar staat wel heel de dag te 'scharrelen' met als gevolg dus dat hij zand binnenkrijgt. In beide gevallen dus een probleem. MAar van de andere kant, hij staat al 4 jaar op deze wei en 1x in de 4 jaar zandkoliek is beter dan 1x hoefbevangen. Bovendien hoop ik dat met dat emmertje het overtollige zand uit zijn maag komt en dan zal het vast wel beter gaan! Beetje lang verhaal maar was erg geschrokken!

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!


Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:29

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Nu maar hopen dat het snel beter met hem gaat. Ach gut

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:58

Dat zal idd schrikken zijn geweest.
Ik hoop dat het emmertje met sand-clean helpt en dat hij gauw weer beter is!
Succes ermee OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 00:36

Was net even gaan kijken meneer stond al weer hooi te kauwen, dus dan gaat het al stuuuken beter Knipoog. Hij keek me echt zo aan van : Wat kom jij nou alweer doen... Haha moest er wel om lachen. Nu maar hopen dat het vannacht goed gaat, maar dat zal hopelijk wel.

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, gonniee, Hanneke137, kaatje77 en 37 bezoekers