Pony's speelland Beekse Bergen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:21

Allereerst heb ik géén idee of dit topic hier goed staat.
Maar ik zou ook niet weten waar het dan moet staan.

Ik vroeg me gisteren ineens af er nog steeds pony's zijn op Speelland Beekse Bergen.
Iemand die dit weet en die mij kan vertellen welke pony's er dan staan?
Ik kwam hier als kind elk weekend en was gek met die beestjes.
Ben er inmiddels zo'n 7/8 jaar niet geweest en ben erg benieuwd hoe het daar nu is.
Als ze er nog zijn dan ga ik denk ik nog maar eens een keer langs.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:26

Er begint wel iets te dagen nu ik die naam lees. :')

Even BB bellen/mailen? :)

vienna2

Berichten: 161
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:29

Ik ben daar van de zomer geweest, maar heb volgens mij geen pony's gezien.
Of ze moeten op de camping/ bij de huisjes staan.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:31

Nee, zo stonden bij de opstapplaats bij de boot naar de camping. Op dat eilandje zegmaar, daar had je een wei en een stalletje en een soort van 'baan' waar die pony's rondjes liepen met kinderen op hun rug.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:48

Ik denk niet dat ze ze nog hebben. Ik kan het in ieder geval niet vinden op de site:
http://www.speelland.nl/ Ik zou ze even bellen als je het zeker wil weten.

vienna2

Berichten: 161
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:33

Char_elle schreef:
Nee, zo stonden bij de opstapplaats bij de boot naar de camping. Op dat eilandje zegmaar, daar had je een wei en een stalletje en een soort van 'baan' waar die pony's rondjes liepen met kinderen op hun rug.



Dan weet ik inderdaad wel zeker dat ze er niet meer zijn !

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:26

Aah wat jammer, was altijd erg leuk voor de kinderen. Ben dan wel benieuwd waarom ze er niet meer zijn.

tribeworld
Berichten: 980
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: gelderland

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:07

ik hielp daar ook altijd toen ik nog een stuk jonger was voor mij is het denk ik nu zo'n 10 jaar geleden kwamen daar al zo'n 7 jaar achter elkaar.
3 weken vakantie en waren echt 3 weken elke dag bij de pony's te vinden:-)).
volgens mij is de toen eigenaar van de paarden ermee gestopt zoals ik begreep.
kon me ook nog een paard herinneren die het altijd leuk vond om er vandoor te gaan zo over het opstapje voor de kinderen heen:-)

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:06

Oh die pony's...

Wij zijn daar iets meer dan 4 jaar geleden op schoolkamp geweest en toen waren ze er wel nog. Weet nog dat we op een avond zelf mochten weten wat we gingen doen, en toen zijn we met z'n 4en die pony's gaan zoeken want een meisje zei dat ze in het bungalowpark stonden. Na anderhalf uur lopen kwamen we er toch achter dat ze bij het speelland waren :P

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 10:45

Tribeworld: kwam je daar altijd in de zomervakantie dan? Ik kwam altijd in het voorseizoen. We stonden daar dan op de camping en kwamen daar dan elk weekend 3 maanden lang. En zaten dan heel het weekend bij de paarden.

En inderdaad, één van de pony's vond het leuk om er tijdens het opstappen vandoor te gaan, kan me alleen niet meer herinneren wie. Voor mij is het nu 7 jaar geleden en ben daar zo'n 5/6 jaar geweest denk ik.

Quinc

Berichten: 753
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Goirle

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:57

Ik kwam er vroeger ook heel erg veel. Wat jammer als ze er niet meer zijn. Dat vonden de kinderen altijd heel erg leuk.Ben er inderdaad ook al weer een paar jaar niet meer geweest. Maar heb ook niks gehoord eerlijk gezegd dat ze weg waren.

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:16

Ik sta zelf op de jaarcamping op de Beekse Bergen en kan je vertellen dat alle pony's helaas weg zijn. Geloof dat ze begin dit jaar weg zijn gegaan.

I_nge
Berichten: 29
Geregistreerd: 18-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:17

ik zou het niet weten

Quinc

Berichten: 753
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:22

simoneeee schreef:
Ik sta zelf op de jaarcamping op de Beekse Bergen en kan je vertellen dat alle pony's helaas weg zijn. Geloof dat ze begin dit jaar weg zijn gegaan.


Aah super jammer. Want ik twijfelde er nog over of ze wel of niet weg waren.

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:26

Vorig jaar waren er nog pony's.toen waren wij er nog op vakantie..

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:20

Ik ben er ooit op vakantie geweest (denk dat ik 10 à 9 jaar was, dus in 2008-2007), heb nog foto's met de pony's. Ik als kleine penny, hihi. Ik wou altijd vroeg op om ze te knuffelen en een ritje te maken :) Door dat die mevrouw westernzadeltjes gebruikte hebben wij nu ook een westernzadel voor mijn shetje.
Afbeelding
Afbeelding
:D

Serendip90
Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:04

Je had daar toch de "stapritjes pony's" en de "buitenritpony's"?

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 09:29

Dat ken ik dus niet eens meer!! ik ken alleen die stapritjes. Daar had je een dekje met zo'n 'kermisbeuge' waar je je aan vast kon houden. Heb ze nooit met westernzadels gezien. Echt heel leuk!! Verder was er nog een haflinger die voor de koets stond en dan reden ze tussen de middag een rondje over het eiland met de koets.

Maar die bovenste foto, die linker ken ik nog wel. Rakker geloof ik? En de onderste is timmy geloof ik, al had ik niet verwacht dat die nog zou leven!

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Pony's speelland Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:43

Ken de namen niet :)

Wat leuk dat jij ze wel herkent :D

tribeworld
Berichten: 980
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 06:57

Char_elle schreef:
Tribeworld: kwam je daar altijd in de zomervakantie dan? Ik kwam altijd in het voorseizoen. We stonden daar dan op de camping en kwamen daar dan elk weekend 3 maanden lang. En zaten dan heel het weekend bij de paarden.

En inderdaad, één van de pony's vond het leuk om er tijdens het opstappen vandoor te gaan, kan me alleen niet meer herinneren wie. Voor mij is het nu 7 jaar geleden en ben daar zo'n 5/6 jaar geweest denk ik.



De pony die altijd ontsnapte was Roland :-)) ja ik kwam altijd in de zomervakantie en stond dan op de camping:-)) ik ken ook alleen de rond loop ritjes en dan in het midden had je een grote bak waar ze instonden snachts als het weer mooi was.

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:03

Char_elle schreef:
Dat ken ik dus niet eens meer!! ik ken alleen die stapritjes. Daar had je een dekje met zo'n 'kermisbeuge' waar je je aan vast kon houden. Heb ze nooit met westernzadels gezien. Echt heel leuk!! Verder was er nog een haflinger die voor de koets stond en dan reden ze tussen de middag een rondje over het eiland met de koets.

Maar die bovenste foto, die linker ken ik nog wel. Rakker geloof ik? En de onderste is timmy geloof ik, al had ik niet verwacht dat die nog zou leven!




jaaaa die ken ik ook nog dat was lotte :) verder ken ik alleen Boen nog dat was die bruine maar het is iets van 10/11 jaar geleden dag ik daar was. en die man van de paarden heette ad :)

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 07:55

En de zoon van Ad heette Ruben :o Nog erg verliefd op geweest als 12-jarig meisje hahaha.

Ik ken ook alleen die stapritjes. Van de pony's weet ik Ringo nog, Jimmy en Roland natuurlijk.

Ivadeko
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:51

Hey wat leuk om dit te lezen zeg, ook al was hier lang niemand meer actief! Ik was er vroeger, inmiddels zeker wel 16 jaar geleden ook heel vaak. Ik kan me Ringo, Timmy, Boris, (die beet vaak), Bento, Roland (ging er af en toe vandoor en bokte wel eens) en Lotte nog herinneren. Met Lotte gingen we tussendemiddag met de koets een paar rondjes over het eiland, zodat de pony's konden rusten.
Wij waren er altijd al heel vroeg en hebben de pony's gepoetst en dekjes opgedaan (en de muilkorven om). Daarna liepen we dan altijd mee als de kinderen kwamen rijden. Behalve met Ringo. Die liep altijd alleen en heel langzaam zn eigen rondje en bleef vaak staan ^^ Heb nog veel foto's uit die tijd. Timmy was ook altijd wel ontdeugend maar erg grappig. Ik vond eerst Bento en als die toen weg was Roland het leukst. Met Roland ging ik ook vaak zo een rondje rijden, nog voordat het park geopend was en in de 'baan' mochten we dan van Ad een rondje galopperen. Af en toe schuurde je dan je knieën open aan het houten hek. Hele leuke jeugd hier gehad. Elke zomer ongeveer 6 jaar lang kwamen we er en stonden we met mijn oma en opa op het kampeerveld.
Als we niet bij de paarden waren, dan waren we op de trampolines. Hier gingen we ook s'avonds vaak heen om te springen als het park al dicht was via de 'geheime' ingang, een gat in het hek waar de woonboten lagen. 1x per uur kwam er dan een controle en werden we weer weggejaagd. De kabelbaan is toen ook nog eens een hele lange tijd blijven hangen. Echt leuke tijd toen