bluh het idee alleen al...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

bluh het idee alleen al...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 23:03

Dat je paardje niet zolang mee gaat als de mens Boos! en dat je hem ooit op een dag zal moeten missen :s krijg er kippevel van :s moet er niet aan denken als ik mijn paardje kwijt raak :s hijs nu dan wel pas 3,5 jaar maar toch :s ooit komt er een dag dat hij overlijd :s Zou niet weten wat ik zonder me beesie moet

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:07

Tjahh het leven is nou eenmaal zo. Niet alles kun je houden om je heen. Sommige mensen of dieren zullen jouw verlaten. Je komt er wel over heen als het gebeurt. Het zelfde als een paard verkopen. Maar die kan je nog een keer opzoeken. Iets dat dood is wordt wel erug moeilijk.Je zult er mee moeten leven, het is niet anders.....

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 23:08

nee idd :d ben blij dat ie nog een lange poos mee kan hehe :s maar best wel raar idee als die ooit weggaat dat ie der dan niet meer is

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:11

Daar denk ik de laatste tijd ook steeds meer aan en het is echt mn grootste angst. Op bokt staan er steeds verhalen van overleden paarden en om me heen hoor ik verhalen van paarden waarbij het ineens over was door een ongelukje. Daardoor ga je toch wel beseffen dat het ineens over kan zijn ookal is je paard nog zo jong, gewoon elke dag genieten van je paard en maar niet te lang boos zijn Knipoog

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:19

Alles wat geboren wordt, gaat ook dood. Een feit dat je moet accepteren. Ik werd kort achterelkaar geconfronteerd met de dood van een veulen en de merrie en ja, het is een groot verlies, maar er is overheen te komen. en het maakt wel wat uit of je een paard bv uit zijn lijden helpt of dat hij door een ongeluk wordt weggerukt, of ziek is en dan dood gaat. Het is vreselijk, maar het is een ervaring die bij het leven hoort en waar iedereen vroeger of later mee te maken krijgt. Het is niet eerlijk om een paard dan maar op het latste moment door te verkopen, zodat je niet zeker weet wat er mee gebeurd. Dan heb je echt meer rust als je hem zelf naar de slager hebt gebracht of in laat slapen (wat zo zacht klinkt, maar vreselijk kan zijn als je paard er tegen vecht.)

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:21

Ik heb het ook, maar dan bij mijn cavia's Lachen
Maar ik denk dat het beter is dat zij als eerste dood dan gaan ons,
want wie moet er voor hen zorgen als wij eerder dood zouden gaan? En hun nog 20 jaar doorleven Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken
Haha, oke, dit is misschien een beetje vaag voorbeeld Tong uitsteken

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:23

Smurfie schreef:
nee idd :d ben blij dat ie nog een lange poos mee kan

Hoe weet je dat??? Helderziend............

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:36

MissSisa schreef:
Hoe weet je dat??? Helderziend............

Nee gewoon positief denken.
Negatief denken kan alleen maar een nagetief effect hebben.
Mijn pony gaat nog minstens 20 jaar mee, dus nog alle tijd om flink te genieten.
Iedereen gaat uiteindelijk een keer dood, maar zolang hij nog leeft moet je je daar niet te druk over maken.

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 23:36

Zo is het leven.

Mensen gaan dood, dieren ook.
Niet prettig maar het gebeurd.

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 01:05

kwadraatje schreef:
Ik heb het ook, maar dan bij mijn cavia's Lachen
Maar ik denk dat het beter is dat zij als eerste dood dan gaan ons,
want wie moet er voor hen zorgen als wij eerder dood zouden gaan? En hun nog 20 jaar doorleven Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken
Haha, oke, dit is misschien een beetje vaag voorbeeld Tong uitsteken


zo denk ik dus ook....
van de ene kant beter dat ze eerder dood gaan dan ons..
het is niet fijn maar het moet Huilen

ik zou het erg vinden voor beauty moest ik nu dood gaan...ze vertrouwt alleen mij en niemand anders... Lovers Huilen

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 01:10

Tja.. Dat is met alles..
Net zoals het feit dat je zal moeten accepteren, dat je ouders waarschijnlijk ook niet heel jouw leven zullen blijven leven..
Daar ga ik me nou niet echt druk om maken.
Ik hoor trouwens heel erg weinig dat een paard van ouderdom overlijdt!
Volgens mij worden 9 van de 10 paarden ingeslapen doordat ze wat mankeren..

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:52

Lieke schreef:
Nee gewoon positief denken.
Negatief denken kan alleen maar een nagetief effect hebben.
Mijn pony gaat nog minstens 20 jaar mee, dus nog alle tijd om flink te genieten.
Iedereen gaat uiteindelijk een keer dood, maar zolang hij nog leeft moet je je daar niet te druk over maken.

Dat is wel zo. Maar je paard kan zo iets krijgen. Ik sta er eigenlijk niet bij stil. Ik geneit van hem zo lang het kan. En denk er niet bij na dat hij over een jaartje of 20 wel dood kan zijn.

evelon
Berichten: 97
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:59

Kijk het is natuurlijk niet leuk als een dier van je doodgaat maar zo is het leven. Heb ik ook gehad met mijn vogel. Ik heb de hele nacht maar een paar uur geslapen. Ik kon gewoon niet slapen ik moest steeds aan hem denken.

evelon
Berichten: 97
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:59

maar gelukkig heb ik er nog 1 over hihi

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:12

mijn vriend doet daar lekker idioot over! Hij zegt steeds: met die knol van jou kun je misschien maar 10 jaar met verder, mij heb je nog desnoods 70 jaar! Zou ze gaan, zou ik het niet erg vinden, heb ik jou teminste alleen voor me eige Verdrietig:( HAAT het als ie dat zegt! Doet best pijn ook... Het is lief bedoelt, maar kwetst.

Ik heb het al zoveel meegemaakt, pony's bij ons op de manege die "plots" weg zijn naar de slacht. Doet telkens verdomd veel zeer, maar dat hoort erbij zeker Verward Wij komen ooit ook allemaal te gaan, of wij nu willen of niet...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:15

smurfie ik ken dat heel goed hoor zou ook echt niet weten wat ik zonder mijn beestje zou moeten Lachen

Dit is ook een van de redenen om mijn pony te laten dekken, ik heb dan een herinnering van haar. ik weet dat de nakomeling ook niet het eeuwige leven heeft! maar toch wil ik proberen om haar 'terug te blijven zien' Lachen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:17

Ik ken dat gevoel wel, dat had ik met Joris ook...Maar Joris is maar 5 geworden, dus dat was niet echt oud Je leven gaat wel door daarna maar wel met een pijn in je hart.

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:58

huh ik moet er niet aan denken dat hij dood gaat, hij is nog maar 3,5 jaar.. hoop dat hij wel 100 kan worden

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:46

tja Wanda is nu al 20 en ik ben elke keer als de eigenaresse belt (ze belt bijna nooit) bang dat ze gaat zeggen dat Wanda er niet meer is. Laatst bv zij mijn vader: Saskia (eigenaresse) heeft gebeld, en toen zij hij tegen mijn moeder, zal ik het zeggen Mijn moeder zei:ja doe maar. Ik zat al bijna in tranen (ze waren zo serieus) zegt mijn vader: saskia heeft gebeld en vroeg of wij de hoefsmid voortaan wilden betalen. Ik begin kei hard te lachen, mijn vader helemaal boos: nou zo grappig is dat niet. Toen heb ik hem maar verteld wat ik dacht. Ik hoop dus dat Wanda nog wat jaartjes mee gaat want ik weet niet wat ik zonder zou moeten.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:57

Het was ook mijn grootste nachtmerrie en helaas issie ook uitgekomen. Je moet dit soort dingen gewoon accepteren want je moet nou eenmaal verder. Maar makkelijk is het zeker niet.

Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:32

Ja.. Dat is zo..
Moet je maar niet te vaak over denken:\
Ik had dat heel erg met mijn hond.. en dacht daar ook altijd over..
Maar het is toch gebeurt Boos!
En je komt er dan wel overheen....