verslag NK/Men Cups in Deurne

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 09:04

Ben afgelopen zondag naar de menwedstrijden geweest op het terrein van het Hippisch Centrum in Deurne. Daar werd gereden om de verschillende Men Cups (vraag me niet wat het inhoudt...) en het NK. Anyway, een vriendin van mij werkt bij een van de hoofdsponsors (er waren 7 hindernissen in de marathon en 'haar' bedrijf sponsorde hindernis 4) en had vrijkaartjes. De dag ervoor was ik nog op de Holterberg, het was dus een flink eindje rijden van Twente naar Deurne, maar op de hele vroege zondagochtend (lees: kwart over 8 van huis gegaan) was dat echt geen straf. Helaas werd het weer in de loop van de dag steeds slechter, maar dat mocht de pret niet drukken.

Gedurende de dag bleek wel dat het sociale element voor de-collega's-onder-elkaar belangrijker was dan de paarden. Wel gezellig hoor, samen koffie drinken en cake eten in de sponsortent, en ook de lunch daarna was erg goed verzorgd, maar mijn vriendin en ik kwamen toch echt wel voor de paarden. Ben je op een kampioenschap, wil je toch ook wel IJsbrand Chardon, Mark Weusthof en de rest van de grote rijders zien! Halverwege de lunch hebben we maar een plu van iemand geleend (het goot inmiddels) en de kids van een van haar collega's op sleeptouw genomen (die meiden hebben ook een pony waar ze fanatiek wedstrijden mee rijden), en toen zijn we de marathon in gelopen. Er waren 'maar' 7 hindernissen, maar ook heel veel lange bostrajecten, zodat de rijders toch wel anderhalf uur over het hele parcours deden. Vooral hindernis 7 was erg gaaf, dat kwam voornamelijk door de grote hoeveelheid water. De grote paarden gingen er al tot hun borst in, jammer dat ik het vierspan Shetjes die ochtend niet had gezien! *LOL*

Wat wel erg leuk was, was dat het bedrijf een rondleiding had geregeld. Ene Marius (die tot een paar jaar geleden op hoog niveau tweespan reed) nam ons mee naar de vet check waar Mark Weusthof net in de startblokken stond, hij legde uit hoe de optoming in elkaar zat, hij durfde te beweren dat Mark uit de Achterhoek kwam Haha!(waarop Mark en ik tegelijk riepen: 'Pardon? Twente!), en we mochten bovenop hindernis 7 plaatsnemen, waarbij het water ons om de oren vloog. Daarna nog even bij de sponsorhindernis gaan kijken, vervolgens in de draversstallen (leuke beestjes staan daar) en toen vonden we het wel weer tijd om terug te gaan naar Utrecht.

Ik heb niet zo heel veel met mennen, maar ik vond dit toch wel een erg leuke gelegenheid om de sport van dichtbij te zien. Helaas kan ik geen uitslagen vinden op internet, zelfs niet op Horses.nl (vaag...), dus als iemand me kan vertellen waar die staan?

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone - but it takes a lifetime to forget someone.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-04 10:24 ]</font>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 09:24


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 10:03

heee ka gaaf he?zie je mennen is meer een gezelligheids sport haha!
maarre ik kan niet op die page komen.kun je mij de uitslagen vertellen!?????

soms is het beter om te zwijgen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 02:30

kaha waarom krijg ik geen antwoord Schijnheilig nee grapje hoor,ik heb van iemand anders heel lief de uitslagen via de mail gekregen.thanks!
maar ka wat ik je nog wilde vragen,heb je ook een vierspan witte welsh pony's gezien?zo ja dat is pjotr vd heyden en ik ben helemaal ven van pjotr.*zucht*maarre je hebt dus echt de top van de mensport in nederland zien lopen als het goed is.heb je wel goed opgelet??? Schijnheilig
aart vd kamp(4 span bonte shets)
mark weusthof,nou ja die had je al gezien.
ijsbrand chardon.
herkende je ze allemaal?
wel errug cool dat jij daar bij was.*snik*ikke ook.
leuk zijn die waterhindernissen he?normaal wordt hier in zelhem altijd de achterhoekse paardendagen gehouden en daar hebben ze ook altijd zo'n waterhindernis,hihi ik sta altijd daar te kijken!vinnut zoooo gaaf.
maarre ik ga zelf niet zo rijden met tinkie hoor!tinkie en ik worden dressuur-fanaten Schijnheilig als het aan mij ligt tenminste Knipoog

en ja ja ik weet dat het 'not done'is om op mijn eigen reactie te reageren Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig Koe

soms is het beter om te zwijgen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:12

Whaaaahhhh!!! Zomaar vrijkaartjes!
Het was vast geweldig, ik had er beslist mijn ogen verloren!
Ik krijg al de bibbers als ik aan volgend jaar denk Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 12:36

Hee Sanderijn, sorry sorry sorry, ik was dit topic wat uit het oog verloren... Maar fijn dat je nu de uitslagen hebt, het waren er ook te veel om te kopiëren. Mark Weusthof heeft de Men Cup voor vierspannen gewonnen, goed hè? Ik heb dus bij de rondleiding vlak naast hem gestaan en ik heb het idee dat hij een heel prettig persoon is, een nuchtere Twent met een goed hard voor z'n paarden. Vorig jaar heeft hij zijn vader verloren bij een tragisch stalongeluk, maar hij is al aardig bezig om in zijn voetsporen te treden. Grappig detail: in zijn vierspan schimmels loopt een Laram. Die zal wel als vader Aram hebben en is daarmee dan een rechtstreekse afstammeling uit het jaar van Leysander (een even oud achterneefje dus Haha! )!

Het vierspan witte pony's heb ik helaas niet gezien. Of ze hadden al gereden toen wij aankwamen (half 11, het was al om half 9 begonnen), of ze reden net toen wij aan het lunchen waren. IJsbrand Chardon heb ik dus wel gezien, Mark Weusthof ook en nog wat rijders waarvan de namen me niet zo heel veel zeiden, maar ik ben dan ook niet zo erg thuis in de menwereld.

Jantina, het was inderdaad errug gaaf! Vooral de waterhindernissen ben ik gek op, bij de cross onder het zadel trouwens ook. Het was voor het publiek wel jammer dat er ook veel water uit de lucht kwam, maar voor de rijders mocht dat de pret niet drukken!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone and a day to love someone - but it takes a lifetime to forget someone.</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-05 13:36 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:03

Citaat:
Op 2001-09-05 13:12, schreef jantina:
Het was vast geweldig, ik had er beslist mijn ogen verloren!


Brrrr... Knipoog Tong uitsteken

Ik heb zelf eigenlijk niets met mennen, maar gewoon recreatief mennen lijkt me dan nog wel leuk. Helaas is mijn paard daar ECHT NIET geschikt voor! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 22:28

hee ka,wat gaaf,ik weet idd dat mark vorig jaar zijn vader heeft verloren(een paard lag vast in de stal en zijn vader wilde hem bevrijdden en verloor daarbij zijn eigen leven)maar wat jammer dat je de welshjes niet gezien hebt

kom je volgens jaar ook op de achterhoekse paadendagen onze super-water-hindernis bewonderen?en meeten ofcourse Haha! Haha!

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_Nie, ikkuhh90, Mark0919, OmgiliBot, pretty, tienus63, Vagabondo en 35 bezoekers