Een nieuw paard kopen is moeilijker dan je denkt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:56

ik snap het niet want van die beschrijving lopen er honderd in een dozijn rond...........

Ik denk eerder dat het komt omdat de prijzen te hoog zijn van de paarden die jullie leuk vinden.....
een 5 jarig gezond dressuurpaard zal een redelijk L niveau zo niet hoger lopen, dan zit je al snel aan de 3000 euro en als die dan ook nog eens iets extras als een leuk papier of een heel sprekend hoofd heeft dan mag je er bijoptellen wat je wil........

Dus de paarden zijn er wel, ik denk alleen niet voor de prijs die jullie in gedachten hebben???

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:57

wat vervelend vpoor je heb je al een andere gevonden?
ik had het niet zo moeilijk gelukkig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:58

3000 euro?
voor jou omschrijving kim?
Ga er vandaag nog een dozijn in slaan Knipoog
Veel te goedkoop dus.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:05

runningkawa schreef:
3000 euro?
voor jou omschrijving kim?
Ga er vandaag nog een dozijn in slaan Knipoog
Veel te goedkoop dus.



jaaa maar dan heb je ook het gewone huis tuin en keukenpaard wat niks bijzonders heeft en gewoon een redelijk L proefje kan lopen..... Haha! Haha!

Ik bedoelde daarmee eigenlijk dat het bij de 3000 euro begint enuh de sky is the limit Knipoog

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:10

ongeveer een jaar geleden waren wij ook op zoek naar een paard. uit ervaring weet ik dat het soms heel lastig te vinden is wat je zoekt! wij zijn zelfs nog met zijn 3en en we moesten het paard allemaal goed/leuk vinden. na veel paarden gezien te hebben is er uiteindelijk een paardje gekomen Lachen
is het niet zo dat paarden wat goedkoper zijn in de winter omdat het dan een slechtere tijd van het jaar is om een paard te houden?
de man waar wij ons paard vandaan hebben heeft ook nog wel iets staan denk ik, als je er wat meer over wil weten moet je even een pb sturen!
heel veel succes met zoeken, uiteindelijk vind je wel een leuk paard die aan je eisen voldoet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:14

Poe, die omschrijving en ik begrijp dat je niet meer dan 3000 euro wil uitgeven? Dan zul je enige concessies moeten doen denk ik. Een goed bewegend fijn sportpaard wat gezond is vind je er niet voor!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:14

En je wilt zeker niet meer als 3000 euro uitgeven? Dat soort grapjassen vind je nogal regelmatig, een vierjarige zwarte/donkerbruine ruin met 'n mooi glanzend velletje en 'n mooie kop die goed loopt en 'n mooi papier heeft en braaf is en fijn te rijden is niet in de lagere prijsklasse te verkrijgen. Juist z'n kop en zn vacht maken hem ietwat duurder.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:19

Het is van mij maar een gedachte dat het daarop stuk loopt bij deze mensen. Dat weet ik natuurlijk niet zeker....

Maar van die omschrijving zijn er zo ontzettend veel paarden te koop, maar ik denk niet voor een heel laag bedrag.......

Daarom vermoed ik dat het voor 99 pocent aan de prijs ligt.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 17:39

Pipo schreef:
Poe, die omschrijving en ik begrijp dat je niet meer dan 3000 euro wil uitgeven? Dan zul je enige concessies moeten doen denk ik. Een goed bewegend fijn sportpaard wat gezond is vind je er niet voor!



Ik heb nergens gezegd dat ik niet meer dan 3000 euro uit wil geven hoor Eerder vanaf 4000 tot ..... ligt aan het paard Haha! Dus begrijp mij zeker niet verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:40

Dan weet ik er wel wat te staan voor je!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:45

yvetje schreef:
Ik heb nergens gezegd dat ik niet meer dan 3000 euro uit wil geven hoor Eerder vanaf 4000 tot ..... ligt aan het paard Haha! Dus begrijp mij zeker niet verkeerd!


dit bedoel ik, ik weet niet waar HUN grenzen liggen, ik weet alleen wel dat mensen tegenwoordig de prijs van een kreupel B paard willen betalen voor een doorgewinterde Z crack

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 18:25

Ja, dat snap ik. Dat wil iedereen natuurlijk wel. Ik weet dat het paard wat ik zoek ook niet in de lagere prijsklasses valt. Dat hebben me ouders ook eindelijk eens door....Dus ze zijn er wel, ze willen alleen niet gevonden worden Haha! En die Krack (C) die ik leuk vond, valt ook echt in de HOGERE prijsklasse (beetje té hoog *LOL* ) Maar ik snap wel wat je bedoelt iedereen roept dat het paard wat hij wil niet te vinden is, maar meestal willen ze dan niet meer uitgeven dan een eurotje of 3500. Nouja en dan kan je natuurlijk niet meer zulke nauwe eisen gaan stellen

En kawa: iemand op msn kwam aanzetten met een foto van twilight: Dit is een leuk paardje voor jou *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:32

yvetje schreef:
Je wilt toch niet zeggen dat je geen ´klik´ had bij je geweldige gribalditje? Bloos!

Simba vond ik ook zo´n leuk dier, maar die was ook verkocht, voordat ik er erg in had...

Triumph was echt geen knapperd toen ik die kocht, sterker nog, eigenlijk was hij heel lelijk Haha!

Simba kocht ik broodmager en onder de luis, schimmel, schurft en wondjes. Dus die zag er ook niet apeteitelijk (schrijf je dat zo Verward) uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:19

Citaat:
En kawa: iemand op msn kwam aanzetten met een foto van twilight: Dit is een leuk paardje voor jou

Duidelijk dat je dan toch een keer ver moet rijden Tong uitsteken Knipoog

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 19:49

Sjuimpje"]
[quote="yvetje schreef:
Je wilt toch niet zeggen dat je geen ´klik´ had bij je geweldige gribalditje? Bloos!

Simba vond ik ook zo´n leuk dier, maar die was ook verkocht, voordat ik er erg in had...

Triumph was echt geen knapperd toen ik die kocht, sterker nog, eigenlijk was hij heel lelijk Haha!

Simba kocht ik broodmager en onder de luis, schimmel, schurft en wondjes. Dus die zag er ook niet apeteitelijk (schrijf je dat zo Verward) uit.
[/quote]

volgens mij niet *LOL*
Triumph was natuurlijk ook nog jong en onbespierd....Maar die is wel onwijs mooi geworden! en je moet er natuurlijk een beetje kijk op hebben he Knipoog

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:56

jezzzz alweer das poedersuiker voor je en hij leek je nog zow leuk ook balen doei doei joortje

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:42

Ik weet niet wat je budget is, maar Nicole staat ook nog te koop. Pb me maar voor meer info Lachen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 02:01

Sjuimpje schreef:
Ik sluit me wel bij Dees aan,
ik had bij geen enkel paard wat ik nu heb een 'klik'.
Maar ze voldeden allemaal aan mijn eisen en die 'klik' is er langzaam gekomen, ik ben ook niet een typje wat zo snel hoteldebotel is dus misschien heeft dat er ook mee te maken.


Is het eens met Dees en Sjuim.

Als je naar "de klik"kijkt, kijk je onbewust toch teveel naar het uiterlijk.
En het uiterlijk is een van de onbelangrijkste dingen waar je op moet letten als je een paard koopt.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 02:10

maar een klik heeft toch niet alleen met het uiterlijk te maken, bij niet tentminste, toen ik buddy voor het eerst zag vond ik hem nou niet bepaald mooi Knipoog maar de nmanier waarop hij interesse toonde, dat was voor mij iets van heeej Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 02:15

Waterkippie schreef:
maar een klik heeft toch niet alleen met het uiterlijk te maken, bij niet tentminste, toen ik buddy voor het eerst zag vond ik hem nou niet bepaald mooi Knipoog maar de nmanier waarop hij interesse toonde, dat was voor mij iets van heeej Haha!



Ja JIJ Kip! Haha!
Maar jij bent een integer mens!!! Knipoog


Uitleg:
Veel mensen kijken alleen naar t uiterlijk van een paard, als zij er een komen uitzoeken bij ons, willen ze vooral de mooiste.
Als ik zeg dat de buurman, die veel minder uitstraling heeft, veel meer geschikt is voor hun doel, gaan ze daar toch niet op in.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 02:50

Voor handel moet ie 'n commercieel kleurtje hebben, mooi glanzen en in de witte bandages staan liefst met 'n mooi koppie. Verkoopt sneller als die vosmerrie met 4 witte benen met 'n rotkop erop die wel meer kwaliteiten heeft.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 09:19

Steef schreef:
Voor handel moet ie 'n commercieel kleurtje hebben, mooi glanzen en in de witte bandages staan liefst met 'n mooi koppie. Verkoopt sneller als die vosmerrie met 4 witte benen met 'n rotkop erop die wel meer kwaliteiten heeft.


ja daar zit wel wat in, maar dat vind ik toch zo jammer! snap niet dat mensen niet even ietsje verder kijken dan hun neus lang is Haha!
Hoe het paard zich gedraagd bijvoorbeeld, is IMO veel belangrijker!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 09:48

Ze hadden daar op stal ook een vos. Volgens die man ook een heel goed paard, maar wel goedkoper dan die andere die ik leuk vond. Alleen dit paard had echt een gigables die bijna zn hele hoofd in beslag nam en een stokmaat van 1.78. Heel groot hoofd met slome oogjes

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 09:49

oeps....nou ja, zoiets wil ik echt nie op stal hebben. Ga ik me alleen maar aan irriteren ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:26

Zoiets wil ik dus best op stal hebben, als het dan de sterren van de hemel loopt Lachen

Voor Kawa ben ik samen met de vorige eigenaar (reed ik toen voor) gevallen omdat hij uit stilstand over het hek van de wei sprong wat zeker 130 hoog was.
En toen zocht ik nog een springpaard, dus dat zag er goed uit.
En dan leek het me verder ook nog een super leuk paard.
Dan is de keus zo gemaakt.