Terug van vakantie en..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-01 18:13

Ben net weer terug van mijn wintersport vakantie. Onwijs leuk geweest!
Ik gelijk weer hier op Bokt kijken en heb weer van alles gemist.
Maar heb ook alles gemist over de Mond en Klauw zeer omstandigheden. Ik hoorde vandaag van mijn buurvrouw dat er nix meer vervoert mag worden, alle wedstrijden van komende 2 weken afgseschaft zijn en nog veel meer ellende. Ik had/heb 25 maart wedstrijd, maar die zal wel nie door gaan dan.
Hoe is de situatie bij jullie?
In Duitsland zag ik volop mensen rijden met trailers, terwijl hier een verbod geldt, wt een vage zooi.
Wie weet hoe dit allemaal vordert?
Sanderijn, je kian de gogue teugel sturen, als je dit leest natuurlijk Lachen
Groetjes Linda

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 23:26

Hoi Linda,
Voor heel Noord Holland geldt een vervoersverbod voor paarden, volgens mij is buitenrijden ook niet toegestaan. Dit ook i.v.m. Rhino ( in de Beemster in elk geval geconstateerd) en Droes. ( Volgens een "kenner" bij Hugo Langeweg). Weet jij iets meer van die droes, jij woont daar toch vlakbij? Verder geldt er in heel Nederland een samenscholingsverbod voor paarden van verschillende stallen, behalve voor grote concoursen die ontheffing kunnen aanvragen en allerlei ontsmettingsmaatregelen moeten treffen. Dit houdt trouwens in dat ook verenigingslessen niet door gaan, kijk ook maar op de site van het KNF. Was je vakantie leuk?? Nog iets paardigs gedaan daar, of echt alleen skieën??
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 09:14

leuke vakantie gehad?nie gevallen?:)
ik stuur em op hoor!

soms is het beter om te zwijgen

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-01 13:06

Hai Jet en Sanderijn, Ik heb gelukkig niks gebroken ofzo hoor! Alles is goed gegaan met de hele groep. Ik heb niet gereden ofzo iets, maar ik heb wel wilde paarden gezien.Was echt gaaf hoor!
Dank je wel alvast voor de teugel Sanderijn.

Hoe bedoel je nou met de droes Jet? Is er bij Langeweg droes of Rhino?
Ik hoorde wel dat er Rhino heersde hier, maar droes?Dan ga ik maar niet meer stappen op de weg enzo. Maar ik weet verderz nog niet zoveel over de droes enzo.
Weet jij of de wedstrijd van 25 maart in Callantsoog nog doorgaat?Want ik hoor verschillende berichten.

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 01:56

Hoi Linda, ik hoorde echt van droes en niet van Rhino. Rhino was eerst alleen in de Beemster, maar nu ook al in Avehorn en in De Goorn. Verder bleek vanavond dat het ook bij manege Waarland is, dus het komt wel erg dichtbij. Ik hoop maar dat het daarbij blijft, bij ons zijn alle verenigingslessen afgelast, bij RAP en BUC mag niemand meer de manege in. Ik vermoed dat de wedstrijd in Callantsoog niet doorgaat, zeker niet als er al Rhino in het Waarland is, veel te dichtbij denk ik. Ik ben drie weken geleden vanstalling verhuisd, sta nu in 't Veld. Eentje van stal heeft een pony bij onze stal staan en een paard in het Waarland. Zij komt sinds vandaag niet meer bij ons op stal, maar ze is gisteren nog wel geweest. Hopelijk heeft ze dat Rot-Rhino niet naar ons overgebracht. Duim voor me en doe zelf voorsichtig met je paardjes. Wij rijden totaal niet meer langs de weg, stel je voor dat je wat oploopt, dat vergeef je jezelf volgens mij nooit. Succes en groetjes van Jet. P.S. Moet voor jou trouwens echt wel Back To Reality zijn na zo'n toffe vakantie.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 11:57

Jezus wat erg voor je..hopelijk komt het dan niet bij jullie op je paardjes.
Ik was met me stomme kop zondag ff over de weg geweest, een klein stukkie! Kan mezelf wel voor me kop slaan,maar ik wist er nog helemaal nix van af. Gelukkig hebben wij geen schapen of koeien inde buurt, en kwam geen paarden tegen. Mijn buurvrouw waar mijn paarden staan, heeft trouwens wel 3 schaapjes.Hoop dat zij het niet krijgen. Ik let inderdaad goed op.
Maar wat is RHINO nou eigenlijk?
En bij langeweg is dus droes? Wat een baalzooitje. En werd inderdaad opgebeld door mijn secretaresse van de club dat in Callantsoog niet doorgaat.

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 12:04

Ik sta in de Beemster met mijn paarden. Er heerst in de buurt inderdaad Rhino en droes. Daarom mag je op de meeste stallen niet het terrein op of af met paarden (naar andere maneges toe e.d.). Ik heb trouwens zondag wel een buitenritje gemaakt met nog een paar, in goed overleg met de staleigenaar. Rhino kan zich niet door de lucht verspreiden, anders kan je ook niet meer in de buitenbak rijden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Finesse, fleurtjeuh, gillian, Natasja22, sasja0705, Speirs, Vagabondo en 131 bezoekers