Ik heb een paard!!!! (verslag Zuidlaardermarkt)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:53

Gefeliciteerd!!!
Echt leuk, ben wel benieuwd naar de foto's!!!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:00

Cool! Haha! Wil wel foto's zien hoor!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:11

gefeliciteerd, ik ben erg benieuwd naar foto's van m

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:14

goh wat leuk zeg! ik verwacht binnenkort wel foto's hoor. Ik neem aan dat hij nog niet in gereden is?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:34

gefleiciteerd! Wat een bak zeg.
Ik wilde er ook graag heen maar kreeg geen vrij van mijn werk.
Volgend jaar ga ik wel heen.
zonder geld want anders kom ik ook met 1 of 2 paarden thuis vrees ik Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:36

Nimber schreef:
zonder geld want anders kom ik ook met 1 of 2 paarden thuis vrees ik Haha!

maar dan moet je je pinpasje ook thuislaten hoor.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:24

Ja het is een erg leuk paard, ik snapte er ook niks van toen ik jullie aan de telefoon had gehad en toen ik Dees met paard zag lopen Haha!
Van wie was 'ie nou dacht ik? Haha!
Maar Dees heeft er weer eentje bij al was ze er nog niet helemaal gerust op *LOL* Enneuh ik heb ook foto's, dat wil zeggen, mijn zus heeft een paar foto's gemaakt van jullie op de markt, ik zit haar al achter de broek aan dat ze ze doormailt maar is nog niet gebeurd helaas.
Zodra ik ze heb stuur ik ze uiteraard door.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:06

gefeliciteerd en ik ben benieuwd naar de foto's!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:09

De eerste paar fotos staan hier: [VvdD] [naam verwijderd] in de snoepwinkel...ehm paardenmarkt

Typische impulsaankoop.... daar stond ik, ineens was ik (en Sandra) eigenaar van het paard aan de andere kant van het touwtje..Clown

Het is een leuk en lief paard. Nog wat 'uit de kleren', hij staat er niet voor op het moment, maar met wat voer erin ziet hij er gauw een heel stuk beter uit. Heb hem vanmorgen weer even zien lopen/draven, en het is wel een goede Lopen kan die ([naam verwijderd] opgelucht).
Uiteindelijk zal hij wel verkocht worden, ik heb hem niet gekocht om te houden, maar eerst mag hij bijkomen van zijn ervaringen, en wie weet is hij in het voorjaar er nog en dan gaan we hem beleren.
Lief paard, zonder twijfel.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:51

idd een erg leuk paardje

veel plezier met hem!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 13:22

Dees schreef:
Heb hem vanmorgen weer even zien lopen/draven, en het is wel een goede Lopen kan die (Dees opgelucht).
Uiteindelijk zal hij wel verkocht worden, ik heb hem niet gekocht om te houden, maar eerst mag hij bijkomen van zijn ervaringen, en wie weet is hij in het voorjaar er nog en dan gaan we hem beleren.
Lief paard, zonder twijfel.

Hmm.. en dat heb ik dus gemist.. dat lopen.. Haha!
Je zult gek van me gaan worden Dees.. al voel ik me op dit moment ontzettend ellendig. (ziekjes)
En wie weet gaat het mij nog eens voor de wind. Zal wel niet, maar dromen kan altijd Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 13:29

Btw... Dees is officiele eigenaar. Beide waren we niet van plan met iets thuis te komen. Dees niet, omdat ze al genoeg heeft. Ik niet omdat ik niet in de juiste situatie zit. Beide wel geld op zak, maar alleen niet genoeg, maar samengevoegd wel. Haha! We hebben gisteren in eerste instantie dus zo'n beetje ieder de helft betaald. Dus.. ben ik nu (nog) medeeigenaar. Tong uitsteken
En dat is toch wel een lekker gevoel
Maar goed, mijn situatie zal wel niet veranderen, maar als dat gebeurt, dan ga ik Dees zeker even lief aan kijken Lachen *LOL*

Ik heb de foto's uit Dees haar topic die ze schijnbaar vanochtend gemaakt heeft, ook maar een hierheen verhuisd.
Dit.. is Sammy, ziet er nog wat lusteloos uit, maar er zullen vast en zeker gauw nieuwere foto's volgen.

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/201103/incoming/Stand(1).jpg[/img]
Afbeelding

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:45

daarom ga ik dus nooit meer naar een paardenmarkt en al helemaal
niet met een pinpas want dan koop ik alle leuke, zielige paarden en dat is niet zo verstandig eentje is genoeg.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:40

Zo op de foto te zien is het wel een leuk beestje geloof ik.
Beetje voer dr in, beetje opkalefateren en het wordt vast wel wat.
Ziet er niet verkeerd uit.

Hij is wel lang of zie ik dat verkeerd ?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:48

Leuk paardje!
Het is ook precies waarom ik niet naar zoiets ga. Ik zou er zo een hele verzameling 'opknappertjes' bij elkaar hebben. En nu heb ik nog niet eens ruimte... Als ik ooit ruimte heb om paarden bij huis te zetten heb ik zo een heel cluppie staan denk ik...

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:48

Leuk diertje hoor, ziet er niet verkeerd uit.

Ben benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:50

Ziet er inderdaad leuk uit hoor!!! Leuk maatje ook! Zeker voor een "arabiertje" (hoeveel % bloed zit er in?)
Hi hi, weer een reden om weer eens te meeten met Dees...
Leuk hoor Sandra, heb je vast ook veel plezier van.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 14:59

Leuk paard, lief koppie.

Hij ziet er idd nog wel een beetje overdonderd uit maar dat gaat zeker goed komen.

En nu maar hopen dat je wat geluk krijgt komende maanden om hem straks zelf te kunnne houden

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:33

Dat paard is vorige maand gecastreerd, en je moet ook nieit vergeten, hij is van juni 2001, maw hij is nog geen 2,5 jaar oud. Toch, ik vind hem ook nog jong ogen voor zijn leeftijd. Deze heeft nog wel een zomer nodig om sterk te worden.

Hij is zeker langgelijnd, maar de benen passen er wel goed bij. Hij wordt ook nog wel een stukje groter (ik verwacht minimaal 5cm., hij ziet er nog er 'groeierig' uit. )De verhoudingen in de botten kloppen wel. Zijn hals vind ik wel te zwaar, dat was wat maakte dat ik toch terughoudend was bij de aankoop. toch, met wat gerichte training aan de longeerlijn, wat meer vlees op de botten, moet je eens opletten; dan staat er een heus paard Daar ben ik heilig van overtuigd. De aanleg voor de juiste spieren is er wel; al lijken zijn lendenen op van die ongelukkige poses magertjes, het zit er wel. De bovenlijn gaat prachtig worden.

Ik vind hem idd wel groot voor een minimaal 60% arabier. En ik vind zijn bouw meer van het kwpn hebben. Het beenwerk deugt. Een keertje bekappen en hij staat gewoon heel netjes recht op hele droge benen.
Het is duidelijk dat hij gewend is buiten te leven; hij is erg nerveus om de stal binnen te gaan. Dat hij op stal wordt gevoerd, begrijpt hij gewoon helemaal niet. Ben benieuwd wanneer dat kwartje valt *LOL*

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:56

Hij heeft idd een best achterbeen qua lengte.Vind m wel leuk voor die leeftijd, helemaal niet raar ( dit is geloof ik wel een van de beteren van de markt van wat ik gezien heb )
Ik wens jullie er veel suc6 mee en het wordt vast wel wat, dat kwarte van het voeren zal vast ook ooit nog wel eens vallen ! Knipoog Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:52

GEFELICITEERD !!! TOPPIE!!! enne ikke heb hem lekker al gezie-hien! En op dat kiekje een echte kanjer OK dan! Vingers aflikken

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:00

wauw dat koppie, ik snap dat je daar verliefd op geworden bent
veel plezier met ém en gun hem even lekker de tijd om zichzelf te worden dan wordt het vast een toppertje.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:22

wat een lekker ding zou er ook zo verliefd op worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:56

wat een knapperd zeg.....
Haha! Haha! ga je me tippen als je hem eventueel gaat verkopen:D

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 21:09

Ik vind het ook wel knap dat jullie dat durven...heb zelf wel eens rondgelopen en wat leuks gezien, maar nooit gekocht. Je hoort (vooral van de Z'laardermarkt) nogal eens rare verhalen, over probleempaarden (fysiek/mentaal), gedrogeerde paarden, enz. Maar deze lijkt volstrekt normaal! Leuk dier.
En ik denk wel dat de stallen echt vol staan want ik heb in geen jaaaren zoveel goede paarden op de markt gezien.