MKZ in Frankrijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 11:25

oliebolzooi er is MKZ in Frankrijk tot nu toe 1 geval. ten zuiden van Normandie. 't eerste geval op t vaste land. Ik denk dat we nu wel kunnen wachten tot het ook uitbreekt in Nederland. Paarden hoeven gelukkig niet geruimd te worden bij MKZ maar geiten, schapen, varkens en andere evenhoevigen. dus wel. vreselijk gewoon. nu maar hopen dat het in Mei het ergste over is. Maar mei is al zo snel. bahbahbah. echt niet leuk
meer info op teletext
_________________
Kijk uit malloot ....
een kokosnoot!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marjolein op 2001-03-13 11:26 ]</font>


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 11:48

Het zou echt een ramp zijn als het hier uitbreekt! Arme dieren...

En dan kunnen we ons boktweekend ook vergeten.

Boos!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 11:53

ik las dat het MKZ virus ook net zo goed door mensen verspreid kan worden en
oook door trekvogels, die nu weer massaal deze kant op komen
Dat het vervoersverbod voor paarden een maatregel is om de domme consument
gerust te stellen, net zoals het ruimen van de hele veestapel bij 1 BSE koe,
terwijl dat helemaal niet nodig was, omdat het BSE virus niet besmettelijk
is van koe naar koe

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 12:06

nee das waar, maar bse wordt veroorzaakt (tenminste dat dacht , als ik t fout heb verbeter me maar) door een soort voedsel waar dus dierlijk afval in zit (botten dacht ik) het lijkt mij dat je al je beesten hetzelfde voer geeft. Dus de rest vand e veestapel wordt ook afgemaakt, gister werd me verteld dat zelfs je hamster eraan moet geloven. als ik boer was. zou ik helemaal niemand op mn terrein meer toelaten zelfs de verburen niet. het zou je toch maar gebeuren dat je hele veestapel eraan gaat. brr moet er niet aan denken. al die beesten die volkomen gezond zijn die afgemaakt worden brrr

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 12:36

je hamster? die krijgt geen BSE of MKZ hoor!! maar om de reedn di4e marjo noemt moet daardoor inderdaad het bedrijf ontruimd worden.ene ik ben bang dat het nu ook hier goed fout gaat arme boeren en arme beesten.. daar is mijn weekje ameland missen niets bij...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 12:41

ik weet t ook niet precies. maar t hoort wel bij de veestapel. hamster lijkt me ook wel erg onschuldig (wie wil er nu een hamster eten)
maard die arme boeren. lees net op teletext dat de LTO nu aan t vergaderen is wat ze gaan doen, welke maatregelen gaan ze nemen. ik hoop een heleboel. en dat klinkt heel raar. maar als dat nodig is om te voorkomen dat t in Nederland uitbreekt vindt ik alles goed.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 12:41

Boktweekeinde? Least of my worries, dat komt dan later wel. Denk eens aan de boeren..........................

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 12:59

haha marjo nee hoor een hamster heeft geen hoeven... onze kippie's en honden op de boerderij hoeven ook niet afgemaakt te worden en de nijntjes ook niet!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 13:10

Ik heb ook gehoord dat er een geval gevonden is in Duitsland... Weet niet zeker of dat waar is.
Het erge is dat alles en iedereen dat M&K over kan brengen. Het ergste zou zijn, denk ik, dat de vogels het over gaan brengen. Die trekken nu ook al, de kiewieten zitten hier al in het land. Pfff... Ik houd mijn hart vast

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 18:06

Met mooi weer waait het toch wel over het kanaal schijnt... Het was eigenlijk wachten, omdat in GB nu de epidimie compleet is (weet ik het hoeveel gevallen). Als het enigzins gecontroleerd was na de eerste uitbraken (dat het de eerste gevallen waren), maar helaas. Het is dus afwachten. Ik hoop zo dat het in NL niet uitbreekt. Om de dieren, maar ook om veel andere redenen, het vlees zal wel uit de supermarkten weggehaald worden, landbouwsector zakt in elkaar... Tja, het is echt hopen, maar waarop?

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, DemiSisa, StefanieT en 47 bezoekers