herfstrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

herfstrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 21:33

na ongeveer vier uur in een ijskoude veewagen te hebben gezeten kwamen we aan in het koude dwingeloo....

ik haal Gracia uit de veewagen en wat zie ik tot mijn grote schrik... mevrouw had lekker staan schuren in de veewagen en van het beetje staart dat ze had was nu nog minder over Boos! . maar ja, paard op stal gezet, eten gegeven. (en natuurlijk was het niet goed genoeg omdat er knoflook door zat) en lekker naar de kantine gegaan. er waren veel bekenden dus dat werd heel laat!
toen we besloten om te gaan slapen liepen we naar de caravan, kwamen we binnen en het was zooo koud.... verwarming kapot!!!! maar ja ik laat me niet zomaar uit het veld jagen... wij (mijn vriend en ik) zijn gewoon in onze slaapzakken gekropen en dicht tegen elkaar aan gaan liggen....

de volgende ochtend....
het was nog steeds ijskoud... maar da kwam ook omdat ik me vriendje kwijt was.... hij maakte een heerlijk ontbijt voor me... (heb je ook wel nodig als je een rit van acht uur gaat maken....) na gegeten te hebben was het tijd om naar het paard te gaan. ze was erg vrolijk???? not!!! ze had waarschijnlijk gehoord dat ze heel veel moest lopen vandaag... ik lekker opgezadeld, hartslagmeter geinstaleer (speciaal gehuurd). en we vertrokken. we reden met een groep van zeventien man. hier zag ik een beetje tegenop want ik rij meestal alleen.
maar het paard vond het gezellig en al snel reden we al pratend door het bos...
ik ben achteraan begonnen samen met Petra een meisje die ik van daar ken... we reden lekker over de hei... het zonnetje kwam door en het werd allemaal steeds beter...
maar toen kwam die eerste galop... gracia was zo enthousiast dat ze een paar bokjes gaf en toen zat ze overkruist.. opzich niet zo erg maar ik heb een zwakke rug.... en ja hoor de eerste pijnscheut.... au!!! maar ik ben een die-hard dus reed door en zei niets!
totaan de eerste rustpauze. mijn vriend die voor de catering zorgde ssamen met de Hilly en Tinus... kwam naar me toe en zzag het gelijk... ik kon niets verbergen want ik kwam amper van me paard af... ik zei dat hij niets moest zeggen want ik wilde doorrijden... had er zo naar uitgekeken. hij begreep de hint en heeft twee asperines gehaald. en na de rustpauze was de rugpijn zo goed als weg! Haha!
maar tijdens de rust had gracia weer eeens een aanval, aandacht trekken noemen ze dat geloof ik. mevrouw ging liggen.... ik in paniek, want ik dacht gelijk aal koliek, en aan me zadel wat ze nog op had. maar ze ging snel weer staan en ze had gelukkig geen koliek!!! waarschijnlijk was ze gewoon een beetje moe ofzo???? beetje vreemd.
maar na de rust ben ik gewoon weer verder gegaan... de rit ging over de mooiste paden van Dwingeloo... dat is niet te beschrijven je moet gewoon een keer gaan kijken.... (hint) na drie uur was er weer pauze. we kregen nu warm eten. en de paarden kregen uiteraard ook voer. m,aar die van mij moest weer niet (er zat knoflook door) dus mevrouw kreeg geen voer... blijkbaar ook geen erge honger....
na twee uur pauze ging de rit weer verder. nu in het donker.... als ik eerlijk ben vond ik het doodeng... Ali reed voorop (zij begeleid de ritten altijd daar) en je zag dus helemaal niks meer op een gegeven moment. het was zo donker... en het werd weer koud... je zag dus gewoon de nek van je paard niet meer.
maar om een lang verhaal kort te maken.... we zijn veilig thuisgekomen zonder blesures behalve me rug dan.... en ook zonder spierpijn.

het was een geweldige rot en dwingeloo is zoooo mooi!!! echt dat raad ik iedereen aan.... ik ben op manege de drift geweest er is een camping bij en slaapkamerjes/ slaapzolder... je paard kan op stal of in het land... en voor mensen zonder eigen paard .... wees niet geruerd je kan er ook paarden huren... met of zonder begeleiding.... maar Ali laat je wel de mooiste plekjes van Dwingeloo zien..... OK dan!