hoofdstel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 09:03

hallo ,
wat vinden jullie nu is een mooi drssuurhoofdstel dat ook nog betaalbaar is !? ik heb nu een bonfire hoofdstel met aansnoerriem maar ik zoek er nog zo een maar is hier bijna niet meer te vinden dus als je ergens een winkel weet en je ziet een hele dikke neusriem liggen met wit onderlegd en sperriempje zet het hier dan neer !!

groetjes

pj


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 09:35

die zijn gewoon los te bestellen via de leverancier. kan je gewoon om vragen bij de ruitersportzaak, volgens mij komen ze bij Nederium of anders van Imperial riding. Ze kosten los ongeveer 70,-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 09:43

tja hier in begie vind ik ze niet meer !
ik zal is zien of ik ze door iemand in holland kan laten bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 10:52

Bij ons op stal gebuiken ze veel de neusriem van Barnsby. Die zijn echt supermooi en heel erg dik, het is de enige neusriem waarvan je paard absoluut geen schuurplekjes krijgt. Ik weet niet of ze die uitvoering ook met een lusje voor een sperriempje hebben want ze worden gebruikt op de S&T hoofdstellen. Die neusriem is gewoon los te bestellen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 10:58

ik vind die bonfire neusriem dus echt niet mooi, veel te dik. Voor een dressuurpaard vind ik het het mooist, zo dun mogelijke riempjes, of rondgenaaid ofzo. En dan bij een zwarte wit onderlegd. Bij een vos is Groen of bordeaux onderlegd misschien wel mooi

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 11:57

ik vind een iets dikkere neusriem dan de gewone neusriem, dusniet zo dik als de bonfire neusriem, heel mooi. Ik heb zelf een zwart hoofdstel, met zwart onderlegt en ben van plan eentje te kopen , een zwart hoofdstel met grijs onderlegd, ga namelijk helemaal op de grijze toer. Maar die hoofdstellen zijn ook wel goed betaalbaar, voor een kieffer daarvan betaal je 149,59 zonder bit, wel met teugels.Je hebt ook een iets goedkoper merk, daar weet ik even de naam niet van die kost FL 89,95 zonder bit en met teugels.

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 12:01

Oh ja, voor ik het vergeet, via http://www.divoza.nl kan je ook die neusriemen van bonfire bestellen. die bezorgen ze dan thuis, je komt dan wel wat duurder uit. De neusriemen zijn daar los iets van FL 49,95 en je betaald dan iets van FL 30,- verzend kosten.Dat is iets van 700 BF verzendkosten en iets van 1000 BF voor de neusriem, als ik het goed heb.

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 12:58

Ik heb een Bonfire neusriem merk Passier,
gewoon superzacht leer en lekker dik.
Wit onderlegd, kosten tegen de 200 gulden.
Ik rij nu met een zwarte gecombineerde neusriem en juist niet zo breed omdat er dan maar zeer weinig hoofd van mijn paard overblijft....die heeft al zo'n lief klein hoofdje draagt meestal Cob maat.
Die van Passier heb ik overigens van de Divoza, ik vind mooi leer en vooral niet stug leer een must voor het dunne huidje op een paardenhoofd.

Groetjes,
Manon

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 20:53

Ik wil graag nog eens een keer die hele brede neusriem met wit onderlegd hebben. De dingen zijn gewoon heel fijn voor je paard heb ik me laten vertellen.
Ik heb nu een normale neusriem en aan de onderzijde van zijn kaak moet ik altijd dubbeldikke bontjes vouwen omdat mijn paard anders wondjes krijgt. Hij zweet altijd heel erg tijdens het werk en die huid wordt daar helemaal week en is dan zo kapot. Het schijnt dat je daar met die extra dikke neusreimen geen last meer van hebt.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 21:46

Jaaa ik wil ook een nieuw hoofdstel maar ik weet niet wat ik moet kopen. Ik rijd nu met een africhtings-(lage) neusriem en ik wil graag een hoge met sperriempje.

Ik wil denk ik zwart met zwart onderlegd voor mijn vosje want zwart staat haar echt heel leuk.

Iemand nog tips welk hoofdstel fijn en mooi is?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 21:56

Ik heb net een nieuwe gekocht. Een zwarte zonder een echt merk. Heel mooi, zwart onderlegd, hele zachte neusriem en lekker breed. Verder zijn de leren riempjes wel mooi "slank".
En mooi fijn leer, mooi afgewerkt enzo. En hele dunne leren teugeltjes, die passen mooi in mijn hand!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 22:23

Ik heb verschillende hoofdstellen. Voor Marillion allemaal met aansnoerneusriemen, 1 smalle met wit onderlegd, 1 brede met wit onderlegd, 1 zwarte met zwart onderlegd en 1 met steentjes in de neusriem. Ik ben gek op apparte frontriemen en na lang zoeken heb ik er 2 van BR, die echt supergaaf zijn. Die ene is superbreed (Marillion heeft nogal een breed hoofd, allemaal 'gouden' driehoekjes met strassteentjes ingelegd, die gebruik ik voor de wedstrijden, echt gaaf, met ingevlochten voorpluk. De dingen kosten tussen de 100,- en 130,- maar dan heb je ook wat bijzonders. (ahum...Bob vroeg of ik het op de zwarte markt had gekocht...niet echt een mannenriempje dus..) Voor Imatador hebben we een Spaans hoofdstel, een Kieffer hoofdstel met (jawel) ook een strass steentjes frontriem en Bob heeft laatst een afgrijselijk, goedkoper, mosgroen hoofdstel gekocht. Zelfs de teugels zijn groen. Mattie heeft alles groen en Marillion alles donkerblauw, dus vandaar het groene hoofdstel (NEEEEE...ik hoef 'm niet in het blauw, hahahha) en het staat hem wel, maar bleeeeeeegh. Ach, ik mijn frontriempjes, hij z'n groene hoofdstel, hahahahha!!!

Groetjes Suzanne...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 10:20

Heel toevallig net een Kieffer uit de divoza uitverkoop . de neusriem is dikker dan ik had en het staat hem nog leuk ook! Fijn zacht leer.
Aan mijn paard geen glitters hoor, sorry suus.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 10:31

Ik heb een Kieffer die wit onderlegd is omdat mijn paard een donker hoofd heeft en ik vind dat een heel fijn hoofdstel. Ze zijn wel bijna 300 gulden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 10:51

Ik heb voor Muzefee een rondgenaaid hoofdstel. Deze is heel fijn (mooi!). Hij heeft een hoge neusriem met een sperriempje. En sinds een tijdje rijd ik met een dikke blauwe springteugel. Tijdens wedstrijden wel met een gewone teugel...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 11:00

Lov....geen glitters, dus.
Die groene hoofdstellen van Bob hebben ze ook in blauw en bordeaux...misschien wat voor Lab, hahahaha!!!!! Nee, hoor..gruwel, die dingen zijn pas echt afgrijselijk;ik zag Imatadorie al loeren, denkt dat ie alles al heeft meegemaakt krijgt ie zo'n groen geval om, hihihi!!!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 12:00

Ik heb een Bonfire-neusriem (gecombineerd, wit onderlegd) over. Dus als iemand er belang bij heeft: reageer maar! Hij is zo goed als nieuw (is aan de kleine kant voor mijn paard zijn dikke neus), is wel maat Full. Ik wil er graag 25,- voor hebben. 'k Woon in assen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, rover_ en 35 bezoekers