3 jarige merrie van mijn stalgenoot is dood...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 15:52

Vanochtend hebben ze haar niet meer laten bijkomen uit de narcose, en ze was ook nog drachtig van een bekende dekhengst. De merrie was een Inspekteur. Verdrietig

Een paar weken geleden is er vuurwerk geweest vlakbij en daar is ze zo van geschrokken dat ze iets heeft gedaan en daarna ontzettend kreupel is geworden. Vorige week was ze ineens verlamd in de achterhand. Het is nog onduidelijk wat het is, iets met de wervels in haar rug.

Ik haat vuurwerk, ik heb het altijd al gehaten en nog erger na de ramp in Enschede en nu dus helemaal. Ik zal ook nooooooooooooit vuurwerk afsteken, ze zouden het echt moeten verbieden!! Boos!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:17

Jakkes, wat erg!
Zowel de merrie als het ongeboren veulentje dood... en dat alleen doordat het paard schrok van vuurwerk.
Kan me voorstellen dat je daardoor een hekel aan vuurwerk krijgt. Ik vind het sowieso al eng spul, ik blijf er wel vanaf.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:19

he wat een naar verhaal. Wene shaar maar heel veel sterkte

Ik vind vuurwerk wel mooi maar alleen als het ook verantwoord wordt afgestoken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 16:23

Ik haat vuurwerk sowieso. Pas was er vlakbij stal ook weer vuurwerk en die arme paarden stonden te stuiteren in de stallen. Voor dieren is het zo bedreigend en ik vind sinds wat er in Enschede is gebeurd... die mensen zullen toch ook voor altijd een trauma hebben door vuurwerk.

Ik heb er nooit van kunnen genieten. Er gebeuren alleen maar nare dingen mee. Handen die afgerukt worden enzo....brrrr Verdrietig
Ik vind het net oorlog ofzo...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:26

Heel veel sterkte gewenst!

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 16:37

Ah wat onzettend erg...dat dier had nog een heel leven voor zich en dan ook nog eens dragend...

Ik vind vuurwerk eng en steek het ook nooit af. Ik durf de straat ook niet op met bijvb oud en nieuw, kom niet verder dan het portiek voor ons huis....

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:02

Jeetje wat sneu zeg... Verdrietig krijg er helemaal kippenvel van...brrr...veel succes hoor! Ook voor de eigenaresse... Verdrietig Verdrietig

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:14

Jeetje wat ik mij hier over opwinden! Boos! Waarom moeten een stelletje idioten nou gewoon vuurwerk afschieten!! Kijk, ik heb ook een hekel aan vuurwerk maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die het prachtig vinden. Ieder in zijn waarde, maar ik vind het gewoon belachelijk om midden in het jaar gewoon vuurwerk af te steken. Met oud en nieuw, oké, dan kun je je voorbereiden. Niemand die erbij nadenkt dat gewoon even vuurwerk afsteken erge consequenties kan hebben, en dan heb ik niet over het verliezen van ledematen van de persoon die zelf afsteekt, maar over onschuldige wezens die daarbij betrokken raken, zoals dat paard. Er zou een veel strenger regelement moeten komen omtrent vuurwerk.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 18:09

Ja precies!! Boos!

Het was op de camping dat vlakbij het weiland is.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:37

hoi
oh wat zielig.
En idd. met oud op nieuw zorg je dat ze binnen staan is er toch iets minder kans met blessure.

wens je stalgenoot maar heel veel sterkte

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:08

Bah wat vervelend!!
Op zo'n moment denk je waarschijnlijk; als er nou maar geen vuurwerk was afgestoken was er nix aan de hand geweest.

Ik vind vuurwerk altijd zo zielig voor dieren. De meeste schrikken zich helemaal lam als ze het horen. Bij ons in de buurt lopen ze altijd naar katten te gooien!

Nou in ieder geval veel sterkte!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:10

Wat erg!! Echt vreselijk! Ik hoop dat je stalgenoot er snel overheen is. Wens d'r maar sterkte!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 20:14

Ik haat vuurwerk ook. Alle paarden (en jezelf) raken helemaal van slag. Wat heeft het ook voor nut die knalletjes. Wat erg voor dat paard. Sterkte ermee Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 22:01

jeetje wat erg zeg!
wens je stalgenootje maar sterkte van me!
ik vind dit echt verschrikkelijk zeg..............heb ik dat paad ook nog gezien bij jou?

soms is het beter om te zwijgen

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 07:33

Wens je stalgenoot maar heel veel sterkte... ik moet er niet aan denken dat ik op zo'n manier een van mijn paardjes moet in laten slapen.....

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:06

Dat is weer een banketstaaf manier van je paard moeten afgeven, en dan een 3 jarige met veulen, wat erg zeg!~

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 08:57

Wat triest. Het zal je paard maar wezen....

Ik heb ook een hekel aan vuurwerk, ik zie wat het teweegbrengt bij mijn katten (grote paniek) en andermans honden. Heb een hond gekend die doodgereden is omdat hij in paniek een drukke weg is overgerend, nadat de zoon van zijn baasje een rotje afstak op het erf...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 12:15

wat erg zeg! 2paarden zijn er dus eigenlijk dood...
waarom lieten ze haar niet meer bijkomen was het zo erg?
Had hij het maar geweten dan had hij haar misschien nog in leven kunnen houden tot het veulen kwam had hij die teminste nog gehad... moest ze nog lang?
Ikzelf vind vuurwerk prachtig rond de jaarwisseling. en zelf houd ik het een beetje bij van die sterretjes verder steek ik niets af...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, esje01 en 39 bezoekers