Het rijden vandaag, blijven lessen of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Het rijden vandaag, blijven lessen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 19:07

Ik ging lekker op mijn dooie gemak Savan rijden en toen ik eenmaal ingestapt was en de teugels + slof (moet van lesgeefster) wou pakken kwam ze omhoog en draaide om en peerde m!

Dit duurde bij 1 plek (die plek vin ze normaal echt heel even eng) 20 minuten. Constant weer erop af rijden. Ik moet altijd mijn slof dan korter pakken en laten zien dat ik de baas ben, zeg maar. Toen ik dit deed werd alles nog erger...nog hoger steigeren en nog harder sprinten.
Ik was zo boos (wil zelf namelijkook nie eigenlijk met slof rijden) dat ik de slof eraf haalde en ik verder ging met mijn manier die ik vroeger heb geleerd.
Hande naar de kant waar je wil en BEEN! Gewoon dan maar zonder nageven op de hoefslag blijve, vooral niet tegehoude!

Maarja dit allemaal lukte wel en daarna liep ze echt super (zonder slof).

Ik zit nu vanaf maart bij deze lesgeefster (is eigenaar stal, vandaar), alleen ze is nogal belanstend voor het paard. Kort strak en alles 'moet' goed gaan.
Ook heel lang blijve werken, zelfs tot schuim toe op dat ene dingetje!

Zit nu te twijfelen of ik nie gewoon naar mijn eigen lesgever moet teruggaan. Van hem ik heb altijd al les gehad (pony en mn expaard).
Heb ook nog nooit stakende paarden gehad bij hem en mijn ex paard heeft hij zelfs zadelmak gemaakt zonder problemen.....

Wat zullen jullie doen? Natuurlijk is het wel banketstaaf om naar iemand anders te gaan, terwijl zij ook kan lesgeven...
O jah het niveau van alletwee ligt ongeveer wel gelijk.....

Tips?
Tamara

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 19:21

niemand?

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:25

Ik zou echt niet bij deze lesgever blijven, heeft helemaal geen zin.
Een lesgever dient om jouw en je paard te helpen, niet om jullie meer problemen te geven.
Zou gewoon naar je eigen lesgever teruggaan, als het bij hem wel veel beter ging tijdens de les. *LOL*

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 19:27

dankjewel, maar k vin t zo banketstaaf... naar iemand anders gaan terwijl t hier ook kan....
Zit namelijk ook al bij andere smid... omda ik die van hun nie goed genoeg vin....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:29

idd dat heeft geen zin, klinkt als een drilboor !! weg ermee!
en het is zowiezo dom om een paard op die manier langs "iets engs " te rijden, je kunt beter al wijkend , of in schouderbinnenwaarts langs dat "engs" rijden! je kunt een paard beter afleiden van het "engs" als dat je hem gaat focussen van "kijk, eng he? daar moet je bang van zijn " !!!
nooit een paard laten kijken!, juist heel stiekum hem erlangs rijden dmv schouderbinnenwaarts of iets dergelijks.door het paard aan het werk te houden , vergeet hij dat er "iets engs" daar was!

maar goed, weg gaan bij dat mens dus , en je oude weer nemen !

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:31

QuijoSavan schreef:
dankjewel, maar k vin t zo banketstaaflig... naar iemand anders gaan terwijl t hier ook kan....
Zit namelijk ook al bij andere smid... omda ik die van hun nie goed genoeg vin....


ja boeien, als iedereen een roze dek koopt , en jij vind dat niet mooi, koop jij toch ook een rode?
het wil echt niet zeggen dat als je ergens staat, dat je ook hun smid, en hun instructeur moet nemen hoor!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:32

haha ja weg ermee en een nieuwe (goede) zoeken.
straks denkt dat mens ook nog dat ze het goed doet!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 19:32

dankjewel! nu heb ik al iets meer moed! Lachen

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:49

ik zou maken dat ik daar weg kwam... paardrijden is wel soort van communicatie tussen paard en ruiter als jij dingen af gaat dwingen omdat dat van je instructrice moet dan krijg je stakende paarden... als jij zeker weet dat jou paard beter loopt zonder dingen af te dwingen maar door dingen te vragen.... dan zou ik maken dat ik bij die instructrice weg ga ... !!
Jij weet als beste waar en hoe jou paardje ergens op reageert... en je hebt ten alle tijden de keuze om bij iemand anders te gaan lessen als jij dat wilt !!...

succes er in ieder geval mee !!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 20:49

Heel erg bedankt!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:33

Ik zou snel naar je oude instrustrice gaan. Iemand die een slof nodig heeft om hem "bij elkaar te trekken" is lekker bezig je paard naar de maan te helpen.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:37

Als ik je post zo lees, dan is ook mijn eerste reactie: weg daar! Maar misschien kan je het er eens over hebben: ik wil niet met slof rijden, wat moet ik dan anders doen, ik denk dat dit bet is, wat vind u daarvan? dat idee...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers