Groninger paard met uitsterven bedreigd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 12:59

Citaat:
Op 2001-08-23 23:21, schreef greetje:
lieve brave paarden die bij het groningerpaard en het I.H.W. staan ingeschreven, want dat je er plezier mee kunt beleven dat staat voor beide verenigingen als een paal boven water.


Kijk das een uitspraak waar ik nou voor de volle 100% achter sta!
Jullie fokken als ik het zo goed begrijp gewoon in een veel bredere lijn dan de vereniging het grp doet.
prima toch uiteindelijk hebben we hetzelfde voor ogen: de groninger niet laten uitsterven en iedereen laten weten hoe geweldig het paard is!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:11

Nimber jij hebt het goed begrepen, het gaat beide verenigingen alleen maar om dat fijne zwaarwarmbloedpaard, het rustige karakter en de bereidheid tot werken. In deze tijd van hoge werkdruk en stress is het heel fijn om een paard uit de box of weide te halen waar je direct mee aan de gang kunt.En dat kan met een zwaarwarmbloed. Veel succes de komende tijd met je Farao.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:18

Thanx ik heb zelf geen farao hoor!
idd ondanks dat ze zo rustig zijn een super karakter en veel werklust ondanks het koele van ze zijn ze totaal niet sloom!Mijn vriendin heeft het paard van L. schrik gekocht.
een IHW paard dus en toch is het een half oom van mijn paard Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:24

Ik ken Laura heel goed en was erbij toen ze Piggy heeft aangeschaft. Laura is onze chipconsulente en heeft nu een ander paard. De vader van Olympic staat nu in Polen en fokt daar heel goed, hij zorgt voor veel beweging, daar stond hij hier ook bekend om.Ja Orbaldo willen ze daar niet meer kwijt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:31

Orbaldo is de Opa van mijn paard.
Idd die van mij heeft ook die beweging strekt nog iets meer door dan piggy Lachen
zo heet ie nu trouwens nog steeds en hij knort ook nog zo!Anouk rijd er erg fanatiek mee.
Hij is een stukje gespierder geworden dan ie nog bij laura was.
De startkaart is al aangevraagd en 15 september starten ze voor het eerst!
[img]../upload/20/vrachtw1.jpg[/img]
hier staat ie met die van mij op de vrachtwagen.
z'n neus is er wel af maar die kun je er wel bij denken he?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:40

_________________
Where is the road
I must look at the road
I must pray a little longer
Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-08-24 16:42 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 16:40

Citaat:
Op 2001-08-23 23:39, schreef sanderijn:
.de groninger is het enige paard waar ik zonder pardon op durf te springen(zelfs in een vreemde omgeving voor het paard als een keuringsterrein terwijl ik dat hele paard niet ken laat staan er ooit opgezeten heb)maar echt groningers hebben zo'n top karakter daar moet je naar mijn mening juĂ­st gebruik van maken



dit is toch zo'n beetje hetzelfde als deze reactie(de bedoeling ervan dan):
Citaat:
die lieve brave paarden die bij het groningerpaard en het I.H.W. staan ingeschreven, want dat je er plezier mee kunt beleven dat staat voor beide verenigingen als een paal boven water.


toch???

soms is het beter om te zwijgen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-01 15:04

Ik ben vreselijk blij dat we er hetzelfde over denken, deze geweldige paarden mogen niet uitsterven. Tot hoi he Greetje

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:59

Wij hebben heeeeeel veeeeeel rreacties gehad dit weekend en die vinden dat Menger maar met halve waarheden kwam. Dus we gaan vrolijk verder.

expiriment

Berichten: 113
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 21:38

Als meneer Menger gebruik zou maken van een stel goed gekeurde Groninger hengsten van eigen bodem (waaronder onze toppers Onno.S en Bascal) zal hij mijn inziens het door hem gewenste type Groninger paard kunnen fokken. Beide hengsten hebben aantoonbaar goede nakomelingen. Alle veulens van Onno.s hebben het super karakter van hun vader.Alle nakomelingen van 3jaar en ouder lopen met veel succes aangespannen(samengesteld zonder marathon inverband met de leeftijd) of onder het zadel.

Groninger zo gek nog niet

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 22:27

oke dan!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, bribro, douschka, KaasSouffle_, Laarvv, Liaan, nick_en_ik, Ptl4ever, shadowstar, Sydney_Zorro, Vuri en 105 bezoekers