Westernzadel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 20:21

Voor de liefhebbers, mijn westernzadel is te koop. Zal het op de juiste plek adverteren.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 20:53

Sonja, ja hoor ik laat me wel uitdagen.
Puntje is wel dat ik het bumpen nog niet zo onder de knie heb, is dat erg??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 01:28

He Lovely, jij rijdt toch helemaal geen western? Omdat je het over trail had? En wat is het bumpen?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 10:52

Als er een verslingerd is aan dressuur dan ben ik het wel.
Mijn paard woont in westernland, ik sta dus op een westernstal. Vandaar dat ik er wel wat vanaf weet en ook wel eens op een westernpony gezeten heb.
Leuk allemaal hoor, maar het haalt het niet bij dressuur.
Je hoort van alles over western vs/ dressuur en men vraagt mij wel eens of ik geen western wil rijden, mijn standaardantwoord is dan dat ik niet iets af wil leren waar ik al 20 jaar hard op oefen. Al die westernslimmerikken zijn dan wel even stil. Bij ons heerst vaak de gedachte dat het allemaal HEEEEEEEl anders is en vooral ook veel moeilijker, mijn mening is ietsjes anders.
Mijn M1 +3 paard kent alle oefeningen t/m Z1 en kan er ook bijlopen als een pleasurepaard, hij kan spinnen, stoppen uit stap draf en galop (niet glijden aub), rollback, back-up, speed control, en dan hebben we het wel gehad. en de trail dingetjes natuurlijk. Je kunt zeggen dat ik een heel veelzijdig paard heb.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 11:31

He ik ken een western stal in Amsterdam, misschien sta jij daar wel! Lachen

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, zo denk ik er ook over. Ik ben ook niet voor niets al zoveel jaren dressuur aan het rijden en ik zou het ook zonde vinden om dat 'weg te gooien'. Het lijkt me ook moeilijk om ineens om te schakelen naar iets heel anders. Dan kan je nog beter gaan springen, want daarbij rij je eigenlijk ook steeds heel dressuurmatig (op de engelse manier zoals wij dat doen). Ik vind het wel heel leuk om western te zien en zelf uit te proberen enzo, maar ik hou het maar bij dressuur. Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 11:34

Nou, zo heeeeeel verschillend vind ik het niet. De basis vind ik toch steeds weer op elkaar lijken. Alleen sommige onderdeeltjes worden wat anders of verder uitgewerkt....
Jammer dat je alsnog niet meegaat Bokken Lov, was heel benieuwd naar je!
Groetjes en tot een andere keer dan maar! Sonja.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 12:07

Ik heb er niet echt verstand van! Cutting lijkt mij erg gaaf, ik heb begrepen dat het paard de koe zelf van de kudde moet houden, zonder dat je stuurt en drijft. Ik vind dat zo'n mooi gezicht! Moet je wel goed kunnen zitten!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 17:15

Voor cutting heb je cow sense nodig en dat heeft niet ieder paard. gelukkig kun je ze heel veel leren. Dat fijnzinnige rijden kun je ze ook leren. Maar als ze zelf die koe in de gaten houden, hoef je nauwelijks iets te doen.