Taxeren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:27

Denk dat Sjuimpje erg in de buurt zit. Wat een geld toch.. ik wil niet weten hoeveel geld ik in me handen heb op stal.. wist dat ze duur waren, maar als ik deze prijzen lees en dat dan vergelijk.. IK ga voorzichtig doen Lachen *deed ik al*

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:29

Ok ok, ik ga ook eens wat gokjes wagen! Maar niet beledigd zijn als ik niet eens in de buurt kom Haha! :
Beauty 1500 E (niet veel gepresteerd voor de leeftijd)
Redwood 7000 E (wat een heerlijk paardje! Lovers )
Otermo 14000 E (leuk beest!)
Voltrack 8000 E Kwijl
Joy 6000 E (ik denk nog een stuk meer als ze wat groter was?)
Kathleen 5000 E (heel leuk beest, maar al wat ouder, en niet groot)
Samsam 1000 E? ( ik heb echt geeen idee, maar iig hoog boven mijn budget!)
Tiko 4000 E (coole tinker!)
Sjuimpjes Gribaldi 15000 E?? IK heb ook bij deze geen idee, hij is iig veel waard naar mijn idee!

*rent snel weg voor al die belegde bokkers van wie ik het paard heeeelemaal verkeerd getaxeert heb Schijnheilig

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 20:32

Jullie zitten er allen naast hoor, sommigen ferm
heb ik me dan zo laten bedriegen?

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:33

Destinietje schreef:

Samsam
1000 E? ( ik heb echt geeen idee, maar iig hoog boven mijn budget!)



Je hebt geen hoge pet op van mijn sammetje of niet!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:51

Destinietje schreef:

Kathleen
5000 E (heel leuk beest, maar al wat ouder, en niet groot)


*voelt zich trots* maar je hebt gelijk, haar leeftijd speelt in haar nadeel

euh ben wel slecht in dit soort dingen maar ik kan het proberen hé Knipoog

Grib: €10 000
Tiko:€4000 of iets hoger(weet wel niet veel van tinkers vandaar)
SamSam: ga ik makkelijk houden.. de hogere prijsklasse Clown
Joy: nogal moeilijk..minstens €3500, aangezien drachtig minstens €4000(tja, IMO zijn dat dan 2 paarden die je koopt Knipoog )
Voltrack: €5000?

zal er wel overal ver naast zitten Haha!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 20:59

Hydra schreef:
Jullie zitten er allen naast hoor, sommigen ferm
heb ik me dan zo laten bedriegen?


Tja, wat ik zie is een wat ouder, schraal bespierd, niet zo groot recreatiepaard, niet trailermak, die zo op het oog wat vast zit in de rug.

Ik denk niet dat die zo veel waard is eerlijk gezegt, en die 1750 lijk mij reeël

Maar het kan best dat ik het mis heb en ze in real life een heel andere indruk geeft

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:00

Samsam"]
[quote="Destinietje schreef:
Samsam 1000 E? ( ik heb echt geeen idee, maar iig hoog boven mijn budget!)



Je hebt geen hoge pet op van mijn sammetje of niet!
[/quote]

Bloos! Bloos! Hoop dat je snapt dat ik 1 à 2 nullen vergeten was Schijnheilig
haha! 1000 E.... dan is ie van mij Haha! Tong uitsteken

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:11

euhm... misty: €2000?

Prima,kwpn 6jaar, ong.1.68, mooie bruine merrie.
Zadelmak,loopt nageefelijk, kan mooi bewegen en is werkwillig.
Nog geen wedstrijdervaring en weinig buiten geweest. Maar die keren dat ze buiten is geweest heeft ze zich super gedragen.
Vrachtwagenmak, op de (2paards)trailer heeft ze 1x gestaan. heeft geen problemen meegebracht, enkel achteruitgaan beetje onzeker. Geen stalgebreken, karakter is superaanhankelijk.


Afbeelding

Afbeelding

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:43

Ik moet zeggen dat ik 0,0 verstand hier van heb, ik heb gewoon opgeschreven wat er in me op kwam
Beauty van Hydra ; 2000
Red wood van Leoni_M 5000leuk paard!
Joyce van Veerle; 1000
Toscar van Ethelate; 2000
Mysty van destenietje;2200
Voltrack van Guinni; 3500
Joy van Marloes-joy: 5000, ook al zn leuk paard
Samsam van Samsam; 8000
Tiko van Tiko; 2250
Triumph van Sjuimpje; 10000
Mysty van katleentje; 3000

Maar willen Jullie mijn pony ook doen
Miles 10 jaar, bruine New forest
vader; Young Winsome's Adrian
Moeder wicked quickstep
Hij rijd officieel L1 maar niveau is ong L2
Springt heel leuk met een wat meer ervaren ruiter, goede techniek. Zeer braaf schrikt nooit, maar kan wel ondeugend en eigenwijs zijn. Iedereen kan er op rijden. Zeer goede gezondheid, heeft nog nooit wat gehad.
1.43
Afbeelding
Afbeelding

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:46

Okay, dan doe ik ook nog een keer mee Lachen. Ze was bij de vorige topic ook al getaxeerd en ben benieuwd hoe ze nu op moet brengen nu ze beleerd is...Geld, geld! Tong uitsteken

Galactica
Arabische Volbloed merrie, geboren in 2000, dus is nu 3,5 jaar oud. Ze is Pools gefokt, stokmaat wordt geschat op 1,55 m.
Afstammeling: Wadim v. Grandorr x Gemini v. Algorytm , Wadim is gefokt door Janow Podlaski en is Europees Kampioen 2000. Gemini is Zweedse Kampioene.

Hier wat foto's:
Afbeelding
Bekende foto Schijnheilig
Afbeelding

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:46

oké..ik ga dan de nieuwe ook nog een keertje proberen....

-Misty: Leuke jonge sportpony, zo'n 2500 euro??
-Joy: Iets van 3500-4000 Euro?? (tsja, ze is wat klein maar wel erg leuk!)
-Katleentje: ongeveer 2500 euro?
-Tiko: tinkers zijn vrij duur: hij is niet zo groot, maar wel veelzijdig : 2500-300o euro
-Prima: 4000 euro?
-Voltrack...vind ik *erg* moeilijk maar ik gok zo'n 7000 euro...(heb dus geen verstand van arabieren.....)
-Otermo: in elk geval véél....rond de 14000?

Die van Samsam & sjuimpje zijn allebei *prachtig* maar ik weet dus niks van afstammingen ofzo...dus allebei maar gewoon hogere prijsklasse Haha!

Er zijn nu trouwens best wel wat taxaties geweest dus het zou leuk zijn als een paar van de 'eigenaren' een beetje kunnen hinten wie het goed hadden....Dan weet iedereen ook weer of ie ten minste in de buurt zat of dat je lekker verder mag dromen Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:49

prima, 3500/4000 euro
triumpf, mits op de fotoos goed en geen stalgebreken: 12.500
miles, 1750

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:53

Eliane schreef:
Er zijn nu trouwens best wel wat taxaties geweest dus het zou leuk zijn als een paar van de 'eigenaren' een beetje kunnen hinten wie het goed hadden;)


dat is natuurlijk erg moeilijk, stel ik heb mijn paard als veulen gekocht, hij is nu 6 en z dressuur, dan staat zijn aanschafprijs niet in verhouding tot zijn marktwaarde.

Ik zou van sam ook niet weten wat hij precies waard is, dat blijft toch een beetje "wat de gek ervoor geeft" en zolang iedereen weet dat je hem toch perse niet kwijt wilt, krijg je ook geen bod oid.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 21:56

en wat denken jullie van henk, mijn haflingerruin van 3,5 jaar, ingereden (loopt zeker voor zn leeftijd heel netjes), superbraaf, verkeersmak, ruin, 1.44, kan erg mooi vrijspingen....hij heeft geen papieren maar de ouders wel. heeft verder geen gebreken.
wat zou ik voor hem kunnen vragen?
Afbeelding

Afbeelding

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:20

Galatica, volgens mij kost die merrie wel wat duiten Lachen
helaas niet veel verstand van arabieren gokje 9000 euro?

de haflinger onderaan, 3,5 jaar, 2000 euro

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:23

Lieke schreef:
Maar willen Jullie mijn pony ook doen
Miles 10 jaar, bruine New forest
vader; Young Winsome's Adrian
Moeder wicked quickstep
Hij rijd officieel L1 maar niveau is ong L2
Springt heel leuk met een wat meer ervaren ruiter, goede techniek. Zeer braaf schrikt nooit, maar kan wel ondeugend en eigenwijs zijn. Iedereen kan er op rijden. Zeer goede gezondheid, heeft nog nooit wat gehad.
1.43


Over de NF durf ik me mss ook nog wel uitspreken. Haha!

10 jaar is een mooie leeftijd, de fleur van z'n leven. Gepresteerd op wedstrijd, jammer genoeg een ruin dus geen fokwaarde.
Iets tussen de 15 à 1700 euro?
Tis maar een gok hé. Knipoog

Gooi ik Vanta ook nog is in de strijd. Tong uitsteken

New Forest merrie, bijna 2.5 jaar oud. Marits Mistique X Marnehoeves Everest X Watershof Pretendent. Moeder is Orchid's Rose (ster) en verder hebben langst moeder's kant zowat alle andere oma's en opa's ook predikaten als kroon, ster, sport etc. (weet het nou ni precies wie wat)
Meet op de moment iets in de begin 1.40m, van het brutale type "zonder vrees", nieuwschierig, en onthoud de dingen heel goed.
Heeft sterke leidershand nodig anders neemt zij het over Haha!

Begin maand september (meest recent)

Afbeelding

En nog 2 foto's maar dan als link zodat dit topic niet traag word door al dat laden Haha!

http://www.xender.be/fotos/TAX3.jpg

Deze is van afgelopen zomer
http://www.xender.be/fotos/TAX.jpg

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:31

Ach ik doe meteen een gooi!

Red Wood - 5000
Veerle - 900
Misty - hele sieke pony, 2200
Joy - (vind ik een hele mooie merrie Lachen ) 4000
Samsam - 7000

Verder durf ik niets te zeggen Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:34

Plingees stapt halverwege in*

Prima van Kathleen; leuk paard mooie type, goede kleur, lijkt makkelijk te lopen, weinig ervaring in buitenwereld: rond de 3.000 euro.
Papier maakt eventueel nog positief verschil.

Brand me niet aan ponies en arabieren...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:39

Loolapelooza schreef:
Ach ik doe meteen een gooi!

Red Wood - 5000
Veerle - 900
Misty - hele sieke pony, 2200
Joy - (vind ik een hele mooie merrie Lachen ) 4000 bloos Bloos wat leuk om te lezen!
Samsam - 7000

Verder durf ik niets te zeggen Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:49

Van de eerste pagina, mijn inschattingen:

Joy: kleine maat en dat is jammer. Verder heel aantrekkelijk, lijkt goede beweging te hebben. 3.000 euro moet kunnen. Meer sportnotering zal de prijs wel kunnen doen stijgen.

SamSAm: dat is een verrekt mooi paard. De kleur is niet zo bijzonder, maar de maat is goed, de aftekening oke, het papier is lekker veelzijdig, en de leeftijd en de opleiding zijn mooi in overeenstemming. Echt een paard voor de toekomst; zie hem eens bewegen. Minimaal 5.000 euro.

De vos van Kathleen; kleur matig, verder prima dier. Leeftijd en stofallergie drukken de prijs behoorlijk, maar als leerpaard moet zij toch nog een 1.500 tot 2.000 euro kunnen opleveren.

De Grib van Sjuimpje is mooi om te zien, maar ik vind het nog wat slapjes aandoen (laat meewegen eerder geplaatste fotos; is misschien in dit topic niet helemaal fair). Kan de leeftijd zijn. Maar laten we realistisch blijven, een hengst van 3 jaar, daar zitten dus nog kosten aan (castratie + risico) bij verkoop. Ik denk dat 4.500 euro een nette prijs is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 22:57

Hydra"]
Jullie zitten er allen naast hoor, sommigen ferm
heb ik me dan zo laten bedriegen?
[/quote]Nee hoor,
ik denk niet dat je in de hele hoge prijsklasse hebt gekocht, dan komt het niet op een paar honderd euro aan, het enige wat dan telt is dat je heel veel plezier aan je paard beleeft.

[quote="Eliane schreef:
Er zijn nu trouwens best wel wat taxaties geweest dus het zou leuk zijn als een paar van de 'eigenaren' een beetje kunnen hinten wie het goed hadden....Dan weet iedereen ook weer of ie ten minste in de buurt zat of dat je lekker verder mag dromen Knipoog

Er zijn leuke prijzen op mijn Grib geplakt, maar ik denk dat als puntje bij paaltje komt mijn vent voor dat geld gewoon nog lekker bij ons mag blijven Haha! Of hij het waard is weet ik niet, maar mij is hij het iig wel waard. Ik rijd hem gewoon 'even' naar het Z, en wie weet is het dan binnenlopen. Haha! Tong uitsteken

Dees,
je kan wel zien dat je in het verre noorden zit *LOL*
Ik heb aardig wat paarden gezien afgelopen weken, allemaal in de prijsklasse van 10 en hoger, maar er kon er geen 1 tippen aan Samsam.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:03

Ik weet een mooie goedgekeurde 3 jarige Grib x Michelangelo merrie te staan, zadelmak, braaf beestje met nette bewegingen, voskleurig, dat wel, voor een 8.000 gulden...
Ja, gelukkig woon ik in het noorden Knipoog Hier kan het nog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:12

Omdat ik verder helemaal geen verstand heb van de prijzen van de bovenstaande heb ik me wijselijk op de haflingers gehouden *hopen dat het wijselijk is Haha! *

Veerle vindt ik nog steeds een leuke haf, ze is nog mooier geworden trouwens.
Natuurlijk nog niets verder mee gedaan maar netjes opgevoed.
€1000 max. Omdat ik vindt dat je dat altijd kan proberen met zo'n leuke meid.
Henk, lekker jong, mooie grootte, mooi gebouwd *is mijn smaak dan he*, papieren zijn toch aan te vragen als zijn ouders die wel hebben?
Maar helaas niet voor de fok he Knipoog €1800. *misschien dat ik nog iets te laag zit, hij loopt immers al behoorlijk netjes zo te zien.*

Iemand zin om Beau te taxeren?
Merrie, KWPN, geen papieren, braaf op stal, in de trailer en onder de vrouw Haha! stokmaat ongeveer 1.64.
Nu ongeveer 3 maanden onder het zadel.
Afbeelding

En dan voor de mensen met tijd over nog een keer Par.
Haflinger merrie, eerste premie, 3 en een halve maand onder het zadel.
Met papieren, leert snel, braaf op stal en trailer. stokmaat 1.40.
Vader Atlantic Moeder Passarina Vader v moeder Aram van het Maathuis.
Afbeelding
Afbeelding

Rijfoto's van Par zijn van toen ze een maand onder het zadel was.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:30

Joy Ik denk 3500 euro. Jammer dat ze niet wat groter is, maar ik vind het verder een leuk beestje.

kathleentje rond de 2000 euro. Merrie is al aardig op leeftijd en heeft geen bijzondere sportprestaties geleverd, is iig niet echt interessant als leerpaard en een allergie maakt het houden van een paard ook niet makkelijker

samsam Heel leuk paard, lijkt ook wel een goed dressuurpaard te worden, al is het met een jong dier natuurlijk altijd afwachten. Ik zou hem nu rond de 10.000 euro houden, maar ik denk dat er wel mensen rondlopen die er meer voor geven.

Triumph 12.500 euro moet hij wel op kunnen brengen als hij goed op de foto's is. Maar voor dat geld zou ik hem toch nog mooi een jaar of twee doortrainen en uitbrengen. Dan levert hij wsl nog heel wat meer op


Pony's en haflingers waag ik me niet aan daar heb ik echt geen verstand van Bloos

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 06:55

Ik zit hier helemaal te glimmen,
Voltrack, 8000, 3500, 7000, 6000 E
Mijn mannetje! Een keer lieten we foto's van 'm maken en toen kreeg hij ookal een compliment, dat we maar mee moesten gaan doen aan ruinenkeuringen of shows.. Hij laat zich alleen helemaal nooit opjagen.. Haha!