baaldag!!! weet iemand wat dit is?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

baaldag!!! weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 17:00

Niet iets over paarden, maar oke, hoop dat het me niet kwalijk wordt genomen, maar ik wil dit toch even kwijt...

Ik kreeg vandaag te horen dat iemand van mijn oude werkgroep (ik doe gehandicaptenzorg (verstandelijk), wonen) waar ik net 3 weken weg ben, in het ziekenhuis ligt. Wat hij heeft is onbekend...

5 weken terug kreeg hij ineens achter zijn oren rode uitslag met kleine schilfertjes, jeukte wat, maar verder niet, stuk of 10 verschillende zalfjes geprobeerd, antibiotica en zelfs prednison! Niks hielp, krijg ik nu te horen... Hij zit van boven tot onder helemaal onder... Ab is nu in het ziekenhuis en daar hadden ze het over Eczeem die van binnenuit kwam, maar wat houdt dat in? Ik snap er niks van... Ik kreeg van een collega te horen van "ik denk niet dat hij eraan onderdoor gaat" maar ik geloof dat niet helemaal... Het is een oude man van 66 jaar, voor een gehandicapte tamelijk oud. En bovendien, hij weet niet wat er aan de hand is! En eczeem van binnenuit kan nooit veel goeds doen, wie zegt dat het niet naar binnen toe vreet???

Zijn er mensen die dit kennen? Ik zit er namelijk wel mee...

Groetjes Tessa
_________________

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:13

Psoriasis misschien? Verward

Dit vond ik op een website:
Door de versnelde groei raakt de huid geïrriteerd en doen zich in de
psoriasisplekken kleine ontstekingen voor. Daardoor wordt de huid rood en dik. De plekken kunnen pijnlijk zijn en vaak is er sprake van (ondraaglijke) jeuk.

Onderzoekers gaan er steeds meer van uit dat er twee typen van psoriasis zijn, namelijk type I en type II. Onder type I vallen mensen die rond hun 20ste psoriasis krijgen en onder type II de mensen die het tussen hun 40ste en 50ste jaar krijgen. Bij type II is de erfelijkheid veel onvoorspelbaarder. Het krijgen van psoriasis kan 'gewoon' een speling van de natuur zijn. Erfelijke factoren spelen dus vooral bij type I een grote rol. Toch bepaalt de aanleg het niet alleen. Soms zijn er andere factoren, zoals stress of een infectieziekte, die ook bijdragen aan het ontstaan van psoriasis. Maar zowel bij type I als II is het normale proces van huidvernieuwing verstoord.

De link: http://www.psori-ver.nl/ Kun je zelf even kijken. Sterkte!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:29

Met van binnenuit bedoelen ze waarschijnlijk dat het niet om een bepaalde stof gaat waar zijn lichaam mee in aanraking is gekomen.
Ik denk eerder een reactie op voedsel oid.

Ook bekend als Kim20!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:32

Ja, of een soort van bacterie in z'n bloed dat rode bulten enzo geeft die jeuken.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:35

Een vriendin van mij heeft psoriasis, en de doctoren hadden het erover dat al het 'vuil' via haar huid naar buiten kwam (omdat haar lever/nieren niet goed genoeg werkten).

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:59

Psoriasis in een versnelde 'werking' van de huid. Op bepaalde plekken worden huidcellen te snel vervangen voor nieuwe. Dit geeft het dikke, korsterige effect. Het is niet besmettelijk en vaak wel in zekere mate erfelijk. In sommige families komt het nl. regelmatig voor.

Het lijkt mij eerder een allergische reactie op iets, maar wat??? Een allergie kan op alle leeftijden ontstaan en na ca. 25 jaar wordt het vaak weer minder. Mijn vader ontwikkelde rond zijn 50e een allergie voor zon-, dag- en lamplicht. Hierdoor kreeg hij ook schilfers en rode verbrande huid. Dankzij medicatie (siclosporine (?)) valt er wel mee te leven al moet hij de zon mijden als de pest. Hij verbrandt nl. binnen 5 minuten zo erg dat hij de blaren op de huid heeft en deze ook open barsten.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:06

Het klinkt ook wel als schurft, een vriendin van me heeft dat opgelopen in Nigaragua en dat is echt heeel erg Boos! Ze werd gek van de jeuk, en dankzij een tropenarts is ze beter geworden maar dat was echt heel zwaar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, F_inley, frutsel05, inge_romeo, LiannePuthzy, lina1998, Lisewiesje, Poekkie, Salinah, StonedRomy, turtlelito, YandexBot en 125 bezoekers