gister spookgereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

gister spookgereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 09:09

Gister in de les dacht ik net dat Jacks alles snel leert ( is pas 8 keer onder het zadel geweest) gaat hij toch ineens spookrijden. Wil ik een grote volte rijden, gaat hij toch ineens de andere kant op, in volle draf op de hoefslag tegen de andere paarden in en niet om te draaien. Wat een commentaar je dan ineens krijgt, toen ik vroeg of ze er dan zelf op wilde werden ze allemaal ineens bang. Kan het me wel voorstellen, maar daar kan ik ook niets aan doen. Ergens wel leuk, is iig een teken dat er een flinke eigen wil in zit. Ik hoop wel dat hij het snel afleert, stel dat hij dat straks buiten op de weg ook gaat doen.....

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:19

Als ik met een onervaren paard ga rijden gil ik van tevoren gewoon door de bak dat het wel al gaat maar dat mijn stuur nog niet voldoende is ontwikkeld en de rem ook niet. Dan vraag ik of ze er wat rekening mee willen houden en dat is bij ons iig de normaalste zaak van de wereld.
Wel grappig, zo'n eigen willetje, zo lang het op den duur maar niet tegen je gaat werken!
Veel succes met Jacks!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 09:29

Iedereen op de manege weet dat het een jong beestje is, maar er zitten in die les op woensdag een paar van die onzekere typjes, ze vragen om een zweep maar gebruiken hem niet omdat ze dan misschien wel een bok kunnen geven of raar gaan doen. Rare typjes dus, maar omdat die les voor mij beter uitkomt blijf ik er voorlopig rijden. De andere dagen zijn gelukkig beter, daar roepen ze vanzelf al dat ik eraan kom en duwen ze me terug op de hoefslag als hij er weer eens afschiet.