Vandaag PONY gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Vandaag PONY gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-03 22:29

Vanmiddag zou ik twee meisjes (12 en 13) springles geven. Loopt die ene toch te miepen met die pony...(zucht) Ik fanatiek met haar aan de slag om hem in ieder geval lekker los te werkten voor het springen. Gooit ze ineens de teugels los... met een commentaar... schelden op de pony... je kent het waarschijnlijk wel. Kortom alles was poedersuiker....

Probeerde fanatiek op haar in te praten dat ze moest luisteren en proberen te doen wat ik zei zonder boos te worden maar toen werd ze nog kwader... Ga jij er dan maar op als je het zo goed weet!!! was de reactie....

Okay, dat is goed zei ik broodnuchter en liet haar pontifikaal midden in de bak afstappen... Ships, daar had ze niet op gerekend... Ikke in mijn spijkerbroek erop geklommen en zonder beugels (was te lui om beugels langer te maken) even een poosje rond gestuurd... Wat een easy pony, mits je je benen gebruikt... Beessie kon vanalles wat zij nog nooit had gezien. Alle knopjes zaten erop. Na een minuut of 10 pony weer terug gegeven en haar nog harder aan het werk gezet...

Ohw, wat ben ik toch gemeen soms maar het voelt zo lekker...


jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 23:39

ik ken het!
ik heb zo vaak het gevoel tijdens het lesgeven dat het gaat kriebelen, maar ik probeer me altijd in te houden.
Ik vind het belangrijk dat de ruiter/amazone het zelf oplost, maar soms......

Z1+1

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:44

haha Dit proberen mijn instuctices ook wel eens bij mijn pony maar dat valt ze dan vies tegen! hahah dan begint ie te steigeren en te bokken ~~}>

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:32

Ik probeer juist alle paarden die ik les geef een keer gereden te hebben zodat ik weet hoe ze zijn en hoe ze reageren...
Vind het altijd wel belangrijk dat als ik lesgeef/leskrijg dat de gene die lesgeeft er op kan stappen als er iets niet helemaal lukt zodat ze kunnen laten zien wat ze bedoelen...

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:34

ook ik ken het idd, vaak lukt het dan wel en koelen de meisjes weer af;)

Just Beleve and HOPE

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:21

haha net goed. was ze daarna een beetje ingedamt???

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:23

Hahaha, schrok ze zeker wel van, maybe dat ze in het vervolg nou een minder grote mond heeft! Ben het wel met Roxxie eens dat je als lesgever eigenlijk ieder paard zelf ff moet proberen zodat je weet hoe en waar de knopjes zitten als het ware en dus zo goed mogelijk aanwijzingen te geven. Denk dat het dus voor jou ook wel handy was om dr ff op te zitten!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:35

nou je hebt haar zeker ff laten weten dat het niet aan de pony ligt! (zoals in de meeste gevallen). Was het een beginner of rijdt ze al langer?
Ze zal wel flink op haar neus gekeken hebben!

Replay_81

Berichten: 10
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 16:56

Haha, ja het is inderdaad soms fijn om zelf ook even te kijken waar de knopjes precies zitten! K doe het zelf ook wel eens als ik iemand help met rijden.

Helaas weten sommige instructeurs alleen niet wanneer je het wel en niet kan maken om de pony / paard van een ander uit te proberen, met als gevolg dat de andere mensen die in de les rijden een kwartier lang geen aandacht krijgen (tijdens een clubles!!!). Helaas helaas helaas! In een priveles kan t natuurlijk wel, maar in een groepsles.........

GANSTER!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Vagabondo en 130 bezoekers