En plotseling wisten de mensen geen reet meer van paarden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 21:48

Ik heb al eens met een pony in de sloot gelegen (tenminste, pony lag erin ikke nog net niet) omdat er zonodig een trekker langs kwam rijden en vooral ook niet langzamer ging rijden Frusty
Gelukkig zijn er ook mensen die wel zo aardig zijn om te stoppen zoals pas, er was iemand die had iets achterop een kar liggen en dat wapperde enzo, en die stopte dus en reed weer verder toen wij voorbij waren. Party!!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 09:29

Ach ja, zoveel mogelijk mensen proberen op te voeden.
Als mensen wel afstand houden of gas terug nemen voor je, dan steek ik altijd m'n hand even op en krijgen ze een Lachen .
Ach, en gelukkig is die van mij vrij 'bomproof'.

Wat ik wel al twee keer heb gehad, is dat een supervriendelijke vrachtwagechauffeur z'n vrachtwagen in de berm parkeerde en zelfs de motor afzette (zeker paardrijdende dochters ofzo). De eerste keer wist ik niet wat me overkwam, ik bedankte en groette de chauffeur toen ik langs z'n cabine kwam, en hij was zeer met zichzelf ingenomen.
Ach, en dat m'n paard het enger vind om langs een geparkeerd object te lopen dan als hij gewoon doorgereden was, dat kon hij ook niet weten!

Maar wat doet die eikel, toen ik nog naast de vrachtwagen liep, dacht hij, zo, mijn nobele daad voor vandaag zit er weer op dus startte hij de vrachtwagen; en jawel hoor, ik word bijna gelanceerd natuurlijk...
Maar ik kon er wel om lachen hoor.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 10:39

Helaas zijn het niet alleen de "niet-paarden-mensen" die rare dingen doen of zeggen. Ik was voor de vakantie een rit gaan maken. alles leek goed te gaan, totdat we ponies tegen kwamen die in gespannen waren. Daar blijkt mijn paard volledig van in paniek te raken. Ik zet mijn paard bij iemand op de oprit zodat hij kan kijken dat ze gewoon voorbij rijden en verder niets doen. Zet die man op de bok zijn wagentje stil pal voor mijn neus. Je begrijpt mijn paard flipt helemaal en steigert er op los. Zegt die man dat ik mijn paard er eens flink van langs moet geven met mijn zweep. Nou vraag ik je iemand die zelf een paard heeft moet toch weten dat je een paard in paniek niet moet slaan... Ik snap dat echt niet hoor.
Vorige week heb ik een rit gemaakt die voor de helft door de stad ging. We moetsen dus ook bruggen en sluizen oversteken. WIj gaan zoals we dat geleerd hebben op de weg rijden en maken ons breed. zijn er nog van die gekken die in gaan halen zonder dat ze kunnen zien of er tegenliggers aan komen. En dan kijken ze vreemd op dat een paard schrikt. Goh gek hè.
Sommige mensen....

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 11:27

Ik zelf vind vooral sommige kleine jongetjes het ergst. Vlak langs je pony fietsen en allerlei opzwepende geluiden maken en gaat je rijdier dan een paar pasjes in draf dan is het gelijk van HAHA dat paard sloeg op hol! Nou is Beau niet zo schrikkerig maar ze weten niet wat voor gevolgen hun gedrag kan hebben op een jong of nerveus paard.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-01 09:41

met kleine jongetjes maak ik korte metten in no time. iones gaat goed voor mijn been opzij, dus ik draai mijn achterhand naar ze toe en zeg "ik zou maar ophouden want hij trapt hoor!".
Maar kids zijn inderdaad irritant. ze doen in hun onnozelheid precies die dingen die ze niet moeten doen. Hard op je af komen met hun skelter en dat soort dingen. GElukkig schrikt iones dan altijd zo dat ze zij bang worden van hem en dan houden ze zich vanzelf heel stil.