Te warm om te rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 13:08

Ik zou vandaag ook nog even naar Aldira om een half uurtje te rijden maar zoals het weer nu is trekt het me helemaal niet. Veeeeel te warm om te rijden, denk dat ik tegen een uur of 5 even ga rijden en dan hoop ik dat er iets meer wind staat dan nu!

Rijden jullie wel gewoon als het zo snikheet is?


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:12

ik zou gaan rijden maar vind het te warm ik ga vanavond wel effe losgooien/longeren,ik rijd nooit met deze tempraturen of misschien soms wel effe 15min zonder zadel stappen maar niet het echte werk hoor. Haha!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:12

Het is ook erg extreem hoor.
Ik heb gister avond maar rustig aan gelongeerd en vandaag geef ik hem maar een dag vrij denk ik.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:13

Ik ga ook niet rijden met dit weer hoor! Pfff, arme Sarah!
Misschien ga ik nog wel ff wandelen, lekker relaxed. Of met Mickey zwemmen... Party!!
Kun je vanavond, om een uur of 7, niet rijden dan? Dan zal het vast al wel wat afgekoeld zijn.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:13

Ik rij helemaal niet! Tong uitsteken haha nee ik vind dit weer ook niets... Gister ben ik wel heel de dag (van half 12 tot half 5) bij de paardjes geweest, maar kheb amper iets uitgevoerd. Oh nee dat lieg ik, we zijn 200 metere met de pony's gaan wandelen: naar de benzine pomp om drinken te kopen Haha!
Haha veel te warm, ook voor de pon'ys.. Pinky was na een kwartiertje wandelen al helemaal bezweet...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:16

Ik heb gisteravond gereden, maar het was niet zo heel erg verschrikkelijk warm. Na 15 minuten rijden kwam er alleen een onzettende zeedamp opzetten en toen was het wel heel erg benauwd.
Dat was voor ons beide niet fijn en het was ook verschrikkelijk vochtig. Gestopt dus.

Maar normaal rijd ik 's avonds. Dan valt de hitte wel wat mee en ach, ze kunnen wel wat hebben. Ze zijn ook midden op de dag in 25 graden vrolijk met elkaar aan het spelen, zo erg kan het niet zijn den kik dan!

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:19

Nee vandaag doen we niks met Shadow, hij mag lekker in de wei blijven Party!!
vanavond is het nog zo'n 25 graden!! Na 8 uur word het zo'n 20 graden maar kouder word het dus niet! Pff das niet lekker slapen dus... Scheve mond\

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:29

ja dat word dan vroeg opstaan he? om 5 uur sochtends is het lekker, 18 graden

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:31

Ik had vanmorgen les, om 10 uur..... Frusty

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:32

Gisteren was het ook zo warm toen heeft mijn moeder hem eerst ongeveer een half uurtje gereden, waarvan een minuut of 5 draven toen heb ik nog een minuutje of 20 met hem gestapt, stelling buiging en wat wijken. Toen hebben we hem lekker gedouched en op stal gezet maar vanavond gooien we hem waarschijnlijk even los in de bak of misschien wat stappen aan de longeerlijn. Te veel inspanning met dit weer is voor ons en voor Barbje niks.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:32

Misschien moet ik vanavond met Felix maar naar de Macdrive rijden, dan kunnenwe een lekkere koude milkshake halen Haha! Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:37

Pff echt rijden niet of 's avonds om een uur of 8 zelfs stilzitten is al heet...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:52

Vandaag een lekker rustdagje voor robin.. gister heb ik gereden maar wel het meest gestapt.. de heenweg (naar pinky_girl Lachen ) ook even gedraaft de terug weg kon ik helemaal stappen (dankzij de veerust van kim Party!! ) hij heeft gister wel erg veel rond zitten rennen maar vandaag een lekker rustdagje.. want het is echt veel te warm!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:53

Ik heb er nu ook geen zin in. En Lurano ook niet (zo te zien aan z'n hele houding Dromen ). Dus rijden we niet vandaag. Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 14:10

Veel reacties, ben niet de enige dus!
Aan de ene kant heb ik wel heel erg zin om te rijden (gister voor het eerst op Aldira gereden) want we kunnen alleen stappen omdat ze een hoefzweer heeft gehad...aan de andere kant: morgen is er weer een dag!
Misschien dat ik vanavond nog een poging waag maar zo heet als het nu is kom ik de deur niet uit.
Party!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 14:14

Ben nie gek! Vanavond ga ik lekker met iemand anders paard naar het strand Lachen En anders rijd ik alleen 's avonds...Frusty ik vind het nu ook te heet om naar buiten te gaan Frusty dus zit ik lekkur op du compu Schijnheilig

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 14:22

Ik rijd ook niet als het zo extreem warm is (kan nu niet eens rijden hahaha)
Zou als Oliva weer goed liep eigenlijk vandaag les hebben.............om 15.00 uur (ongeveer op het heetst van de dag), maar die had ik zowiezo afgebeld.......... Knipoog .
En volgens mij kun je nu ook niet in het bos wezen met al die dazen.......of zou dat meevallen Verward

Ach Marije misschien kun je inderdaad vanavond rijden want ze hebben het over regen en onweer en misschien is het daarna wel afgekoelt zodat je dan toch nog ff lekker kunt rijden *LOL*

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 14:45

ik rij meestal 's morgens tot 1 uur als het warm wordt en als ik dat niet haal dan ga ik 's avonds laat rijden

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 15:52

Heb gisteravond wel een rit gemaakt van ca 1.5 uur. Was nog best wel warm. Tegen negenen werd het lekkerder, maar dan schemert het ook al weer....

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 15:58

Pfff, ik heb les vanavond, van 9 tot 10 pas, maar in de binnenmanege blijft het zo warm als de zon er de hele dag op heeft gestaan.
Ach ik doe gewoon heel rusig aan, lekker m'n instructrice pesten met spaanse pas i.p.v gewone dressuur!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 17:12

Gisteren ben ik met Milena naar het bos geweest, en ik wilde eigenlijk vandaag weer, of eventueel naar het strand. Maar ik vind het veel te heet om haar nu op de veewagen te zetten. In de bak rijden vind ik zelf ook te heet nu.
Dus staan ze vandaag lekker de hele dag in de wei (met twee grote speciekuipen vol water) en gaan we vanavond om een uurtje of negen wel rijden of longeren. Eerder niet, veel te heet....

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:56

Ik stap alleen een beetje, op de kinderboerderij (op Suus) En als ik op de manege les heb, heb ik het geluk dat we buiten rijden lekker in het bos! Om half acht 's avonds. Dus dan is het wel afgekoeld
En als ik 's avonds ga slapen is het wel stikkie heet. Maar wij hebben een giga-grote kelder en daar is het standaard 15 graden. Daar staat een lekkere slaapbank.... Dus 3 keer raden waar ik iedere avond slaap......
Succes in ieder geval met de warmte
Groetjes Astrid

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 20:16

gisteren en eergisteren savonds een lekker buitenrit gemaakt, tussen paadjes, in het bos op de weg vanavond ga ik denk ik ff longeren of weer buiten rijden haha
smiddags TE warm ja

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 20:25

Ik heb 20 minuten gestapt en een beetje gedraaft, om 11.00 toen veel het nog wel mee, met een beetje windje erbij, daarna uur de weide op en hem gewassen...lekker kledder kleddernat, toen hij bijna droog was mocht hij toch nog even rollen van me...dat stelde hij op prijs Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:05

Mmm, ik heb op het heetst van de dag gewoon gereden. Wel buiten langs de weg enzo, maar toch gewoon stappen draven en galopperen. Brando scheen helemaal niet veel last te hebben gehad van de hitte. Ik vond het dus wel fijn zo. Het was trouwens een heerlijke rit (zie verslag van de dag)!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dezzie, IASCrawler, Jane808, journee, laura_estee, meggiemeg, N_B_N, Phonix, Princesj, Tatjanaa, Yontheke en 96 bezoekers