het laatste nieuws over die rotstreek met Breezer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katinka_

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Langedijk

het laatste nieuws over die rotstreek met Breezer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 07:19

Dag bokkers!

Ik heb jullie laatst verteld over die rotstreek die ze hebben uitgehaald met Breezer. Nou heb ik het er gisteren met de oude eigenaar over gehad en ik heb hem zover gekregen (hij kwam er zelf mee uiteindelijk) om Breezer terug te kopen, maar dan niet voor het asociaal hoge bedrag van 1350 euro (terwijl we hem voor 500 hadden verkocht). Dus gewoon voor de verkoopprijs weer terugkopen. Ik kon wel een gat in de lucht springen! Nou wil ik even om jullie hulp vragen, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ze zullen wel boos zijn want we hebben de papieren nog niet opgestuurd, en zonder de papieren kunnen ze niet veel beginnen natuurlijk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit goed aan te pakken zodat ik voor Breezertje een echt goed tehuis kan gaan zoeken. Dat verdient hij wel na al die ellende daar.

Liefs,
Katinka

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 07:40

zo, dat is even goed nieuws,
ik hoop dat je hem daar zo gauw mogelijk weg kan halen!
sukses

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:32

idd goed nieuws. Hopelijk lukt het je. veel succes

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:33

Hey Tinkeltje, Das inderdaad goed nieuws, ik heb eigenlijk niet echt een idee hoe je het kan aanpakken maar wilde toch even een berichtje neerzetten..

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:02

je hebt nog niet met de mensen gesproken die dit uitgehaald hebben? er is namelijk een hele grote kans dat hun het veulen niet terugverkopen voor het bedrag waar het voor verkocht is destijds.

je zal een heel goed verhaal af moeten steken en daarbij bluffen om iets voor elkaar te krijgen.
ga eerst maar eens informeren of ze het veulen nog wel hebben, want op elke advertentie site die bestaat van paarden staat dit veulen te koop.

ik probeer je niet te ontmoedigen hoor, maar houdt er wel rekening mee dat het kan mislukken.

overleg eens goed met de oude eigenaar hoe jullie dit het beste kunnen doen, misschien heeft die wel een ideetje.
probeer anders iemand in te schakelen die interesse toont in het veulen en het wil kopen (namens jullie), maar de prijs te hoog vindt (bij bezichtiging doen) en of er niet wat af kan. het bedrag zal niet zo laag worden als wat jullie ervoor kregen, maar misschien dat ze tot 700 wil zakken. ik ben bang dat mensen zoals hun er niet in trappen om een paard / veulen terug te verkopen voor het bedrag waarvoor hun het gekocht hebben ook niet aan de oude eigenaar. ze zijn duidelijk op winst uit, dus een stijging van de prijs is waarschijnlijk onvermijdelijk (helaas maar waar).

ik hoop toch voor je dat het lukt, veel succes!!!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:22

Tjee ik heb even alles terug gezocht, want ik had het nog niet gelezen, maar wat een rotstreek. Ik zou de papieren als kwijt opgeven aan de huidige eigenaren dan is dat veulen niets meer waard, ze hebben dan DNA nodig van de merrie en de hensgt om er een papier bij te krijgen, dit gaat een hoop kosten. Ze zullen dan eieren voor hun geld kiezen en denk ik sneller je veulen terugverkopen.

Of staat het op papier dat het veulen officieel verkocht is of is het gewoon handje contantje zonder bewijs uitgeladen en in de wei gezet.

Nou heb ik geen zin om heel bokt over mij heen te krijgen, maar ik heb zoiets ook meegemaakt en soms is dit de enige manier! Hoe stom sommigen het ook zullen vinden.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:30

Wat fijn dat de oude eigenaar er ook zo over denkt. Dat is alvast een goed begin.
Maarja.. nu de eigenaren nog. Breezer is nu van hun en zij mogen ermee doen wat zij willen. Jullie zullen dus inderdaad, wat duivelintje al zegt, met een goed verhaal moeten komen, willen jullie breezer terug krijgen. Denk ik...
Dat wat Merilyn zegt over dat de papieren kwijt zijn, ja dat is opzich wel een goeie. Niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar dat wat zij doen was ook ech niet fair!
Succes ermee! En ik hoop heel erg dat jullie breezer snel weer terug kunnen kopen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:35

Katinka_ schreef:
Dag bokkers!

Ik heb jullie laatst verteld over die rotstreek die ze hebben uitgehaald met Breezer. Nou heb ik het er gisteren met de oude eigenaar over gehad en ik heb hem zover gekregen (hij kwam er zelf mee uiteindelijk) om Breezer terug te kopen, maar dan niet voor het asociaal hoge bedrag van 1350 euro (terwijl we hem voor 500 hadden verkocht). Dus gewoon voor de verkoopprijs weer terugkopen. Ik kon wel een gat in de lucht springen! Nou wil ik even om jullie hulp vragen, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ze zullen wel boos zijn want we hebben de papieren nog niet opgestuurd, en zonder de papieren kunnen ze niet veel beginnen natuurlijk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit goed aan te pakken zodat ik voor Breezertje een echt goed tehuis kan gaan zoeken. Dat verdient hij wel na al die ellende daar.

Liefs,
Katinka


Een tip: nu in de auto met trailer springen en halen dat dier. Zodra je hem in de auto hebt staan kun je lucht halen. Dat ishet enige da tik je uit vele jaren ervaring (in dit geval met katten dan) kan adviseren. Ze moeten zich niet bedenken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 16:16

Wat een rotsituatie.
Ik denk idd niet dat jullie het veulen tegen verkoopsprijs terug zullen krijgen. Die mensen zullen misschien iets willen zakken, maar ik geloof nooit dat ze zover omlaag zullen gaan.
Evt kun je nog proberen om er een kennis op af te sturen.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:54

Citaat:
Tjee ik heb even alles terug gezocht, want ik had het nog niet gelezen, maar wat een rotstreek. Ik zou de papieren als kwijt opgeven aan de huidige eigenaren dan is dat veulen niets meer waard, ze hebben dan DNA nodig van de merrie en de hensgt om er een papier bij te krijgen, dit gaat een hoop kosten. Ze zullen dan eieren voor hun geld kiezen en denk ik sneller je veulen terugverkopen.

Ik ben het helemaal met Merilyn eens!

En wat Fasel zegt; Meteen in de auto springen en ophalen! OK dan!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:16

Ik heb ook alles even gelezen en ik kan me goed voorstellen dat je je knap belazerd voelt.
Over het terugkopen, je schreef dat het veulen verwondingen van het prikkeldraad heeft opgelopen. Dat maakt een veulen natuurlijk niet echt goed verkoopbaar en kun je misschien gebruiken als terugkoopargument.

In ieder geval heel veel succes. Laat je weten hoe het uiteindelijk afgelopen is?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:34

Fijn dat er weer wat hoop is op een goede afloop !

Je bent zelf natuurlijk nogal emotioneel betrokken bij deze "zaak", misschien is het goed om een tussenpersoon in te schakelen.
Mijn advies:
Contact op (laten) nemen met de nieuwe eigenaar en alles heel zakelijk bespreken.
Vernoemen dat zij zich niet aan de afspraak hebben gehouden en dat jullie dat dus ook niet doen (naar die papieren kunnen ze fluiten, ze zijn niet kwijt, ze krijgen ze gewoon niet).
De verwondingen door het prikkeldraad (als die er al zijn) proberen te verrekenen met de kosten die ze gehad hebben, je paardje heeft daar toch een tijdje gestaan en daar zullen ze wel wat kosten aan gehad hebben.
Probeer de zaak met gesloten beurzen te regelen op een zakelijke manier !

Veel succes !