Wat zou jij geven voor dit paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frodo
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07-08-10

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:46

Bied 1500 euro, als hij het niet wil, jammer!
Echt niet meer geven, hooguit 2000 als je hem zo geweldig vindt. Wat ik al niet zou doen maargoed :n
Zeker niet meer. En absoluut laten keuren.

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:20

jammer genoeg niet, mevrouw organiseert een feest waarmee ze het heel druk heeft, en daarna wil ze pas weer aan hem denken :n
wel wilt ze helemaal kijken naar de stal waar ik hem neer zou willen zetten. of het goede bakbodem is enzo
net of het haar wat aangaat sorry hoor:$

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:20

jammer genoeg niet, mevrouw organiseert een feest waarmee ze het heel druk heeft, en daarna wil ze pas weer aan hem denken :n
wel wilt ze helemaal kijken naar de stal waar ik hem neer zou willen zetten. of het goede bakbodem is enzo
net of het haar wat aangaat sorry hoor:$
woeeps dubbelgeplaatst sorry!
Laatst bijgewerkt door lisantjuuh op 20-08-11 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:22

hij is een jaartje geleden helemaal gekeurd, en ook fotos. waar alles goed was. behalve dan natuurlijk zijn hoeven en een ''schilfertje'' in zijn achterbenen waar hij geen last van zou kunnen krijgen:$

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:29

Om eerlijk te zijn zou ik dat paard niet kopen. 5000 euro is echt te veel voor een paard met veel gebrekken.

Als je m toch erg graag wilt, tja..................... dan is 800 euro misschien wel iets.

T_smurf

Berichten: 55
Geregistreerd: 16-04-11

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:34

Ik kan je wel begrijpen... als je echt gek bent op een paard heb je er vaak veel voor over. Probeer toch wel reeel te blijven want 5000 euro is erg veel voor een paard met deze gebreken. Aan de andere kant is een paard waar je echt een goede band mee hebt niet in waarde uit te drukken ongeacht zijn gebreken. Ik hoop voor je dat je er uit komt met de eigenaar. Dat ze wil weten op welke stal hij terecht komt vind ik wel logisch, als ik mijn paard zou verkopen zou ik dit ook willen weten.

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:41

lisantjuuh schreef:
hij is een jaartje geleden helemaal gekeurd, en ook fotos. waar alles goed was. behalve dan natuurlijk zijn hoeven en een ''schilfertje'' in zijn achterbenen waar hij geen last van zou kunnen krijgen:$


Nou als hij ook nog een 'schilfertje' heeft zoals jij dat noemt moet je er helemaal nooit aan beginnen... daar worden paarden bij verkoop op afgekeurd.....

Talonius

Berichten: 1393
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:59

Schilfertje?! Heb je de foto's hiervan gezien of mag je ze overleggen aan een andere DA?
Meid, hoe moeilijk ook, begin er niet aan!!!

Mijn vriendin heeft 3 jaar geleden een merrie gekocht met een schilfertje, wat volgens de eigenaar en haar DA geen kwaad kon. Beestje zou afgelopen voorjaar Z gaan starten en staat nu al 6 mnd stil omdat het schilfertje toch is gaan zwerven in het spronggewricht en de DA het niet eens aandurft om te opereren. Dure grasmaaier voor 300,- stalkosten p/m....

Een paard kopen is een emotie-aankoop, maar streep de voordelen weg tegen de nadelen en dan zul je zien dat je hier niet verstandig aan doet. Heb jijzelf of je ouders voldoende in kas om evt. operatiekosten te kunnen betalen, of de koliekaanvallen van gemid. 3x p/j zoals je poste. en wat wil je bereiken met het paard? Als je een sportpaard wilt, dan gaat het lastig worden met een niet rad lopend paard.

Succes met alles en ik hoop van harte dat jij en je ouders de goede keuze maken.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:21

Ik vraag me af, wil zij het paard verkopen of wil jij het paard kopen? Als zij het paard in de verkoop heeft en aangeboden heeft met een vraagprijs van 3200 euro, dan heeft daar blijkbaar niemand serieus op gereageerd. Krijgt ze te horen dat jij interesse hebt, verhoogt ze ineens de vraagprijs. Daarbij heeft ze natuurlijk ook goed in de gaten dat ze haar goedkope hulpje kwijt raakt als ze het paard aan je verkoopt. Leg dit allemaal eens goed op een rijtje. Kijk inderdaad eens op MP wat een soortgelijk paard met eventueel soortgelijke gebreken aan vraagprijs doet. Dat jij het paard hebt ingereden doet er niet toe, dat is een afspraak die jullie samen hebben gemaakt en waar je bij de koop niets aan kunt doen gelden.

Ik zou vasthouden aan het laatste bod wat jullie hebben gedaan. Wil ze hem daarvoor niet kwijt, heeft dit gewoon te maken met het feit dat ze weet dat jij het paard niet kunt loslaten en dan toch wel doorgaat waardoor zij haar stalhulp houdt.

Waar je ook voor gaat, veel succes!

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:32

In een jaar tijd kan er van alles veranderen aan/in een paard. Het lijkt mij handig als je hem nog een keer laat keuren en afhankelijk daarvan een beslissing maakt. Wat de meesten al zeggen: voor het exorbitant hoge bedrag wat er gevraagd wordt, moet je het zeker niet doen. :n Niet alleen vanwege de ingestorte paardenmarkt (zelfs gratis weggeven lukt veel eigenaren niet eens), ook gezien de minpuntjes. Die lijken op dit moment nog niet zo erg, maar kunnen in de toekomst wel erger worden. Het hoeft niet zo zijn dat je het paard dan helemaal maar niet moet kopen, dat is jouw keuze. Het lijkt mij alleen wel handig om deze punten mee te nemen in het aankoopbedrag. De huidige eigenaresse heeft natuurlijk heel goed door dat jij hem leuk vindt en daar probeert zij de vruchten van de plukken. ;)

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:59

Mijn advies: Zoek een leuk jong paard als je graag die band van het beleren wilt hebben, of een leuk ouder sportpaard waar je gelijk ver mee kan komen, en bewaar het geld wat je overhoud (want dat houd je) voor je spaarpotje.

Probeer je eens in de ogen van iemand anders te verplaatsen en jij hoort, dat diegene dit paard wilt kopen:
*Steil hoefje
*x aantal keer koliek gehad in 1 jaar
*Schilfertje in been
*Luchtzuiger
*Hengsten-gedrag

Van iemand die:
*Diegene gebruikt voor al haar klusjes terwijl diegene haar paard heeft beleert (waar ze anders voor had moeten betalen)
*De belachelijk hoge vraagprijs van €5000,= vraagt

De pluspunten van het paard:
*Hij is zoo lieeeeeeef
*Ik heb een band met haar

Tsja, wat zal jij dan aan die persoon aanraden? Denk jij dat je met geen ander paard een band kan opbouwen en een lief paard aan kan hebben?

[edit] Dit zou je bijvoorbeeld ook kunnen kopen: [EA-TK-PP] Zeer Getalenteerd Sportpaard (I.P.S United x Silvio II)

Kim1507
Berichten: 92
Geregistreerd: 04-08-11

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:32

Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen! Je beseft denk ik wel dat mocht je haar kopen, dit een emotionele aankoop zal zijn. Iedereen weet dat aankopen met emotie vaak niet de beste zijn...

Toch hoop ik van harte dat je hier uit gaat komen, succes!!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:07

Ik vindt het stalgebrek opzich niet zo'n probleem. Bedoel als je de huisvesting van het paard aanpak wat vaak een probleem is ook voeding is van invloed.
Vindt het raar dat mensen hier gelijk het paard daarop afschrijven zeker gezien er heel wat paarden zijn die er wel een hebben. Ook vindt ik het nogal vaag van een wat steiler voorhoefje wees slim en laat je hierin adviseren door de hoefsmid, in hoeverre gaat een paard daar last van krijgen of heeft er last van. Verder lees ik net over een schilfertje dat is een ander verhaal maar kom je hier nu pas achter?
5000 vindt ik zoiezo wel te veel maar om nu prijzen te noemen beneden de 1000 euro vindt ik ook wel erg voor een paard wat zover ik het vanaf hier op kan maken goed is. Wil je een eerlijk advies vraag toestemming aan de eigenaar voor een keuring. Laat dan gelijk foto's maken van de benen om te weten wat voor schilfertje het is en laat je door hem(een expert) adviseren.
Vindt mensen hier erg makkelijk oordelen over een paard die we niet kennen, en in hoe erge mate is het allemaal.
Dusja ik zou je eens iemand die er echt verstand van heeft in RL met je mee laten gaan, laat die persoon het paard zien en laat hem lopen en rijdt hem als diegene erbij is of laat diegene er eens op rijden. Is die persoon vrij positief en kan die je een richtprijs geven, laat hem dan keuren om te kijken wat er precies aan mankeert, en baseer daar je prijs op en ja misschien komt er dan echt uit dat het dier niet meer dan 1000 euro waard is. Maar als de eigenaar er 5000 voor vraagt, dan geloof ik niet dat je hem voor 1000 mee krijgt. Genoeg paardenleken die een paard kopen zonder enig verstand ervan en zonder keuring dus de eigenaar komt daar wel vanaf voor meer dan 1000 euro zeker als het een paard is met uitstraling.

Hengstengedrag opzich geloof ik trouwens niet zo in. Gewoon opvoeden en als die echt merrie's dekt weet je dat je hem daar niet bij moet zetten maar in mijn ogen geen prijsvermindering voor nodig.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:20

Zo'n chip in het achterbeen kan wel degelijk tot problemen leiden. En het operatief laten weghalen (wat ook wat centen kost) is geen garantie dat het allemaal in orde komt, weet ik helaas uit ervaring. Als een chipje gaat schuiven kan het alsnog tot kreupelheid leiden. En littekenweefsel kan ook op een nare plaats zitten.

TS, volgens mij heb je meer dan genoeg reële argumenten waarom je het dier niet zou moeten WILLEN kopen. Je kan je hart volgen, tuurlijk, maar hou er wel rekening mee dat je hart ook snel gebroken kan worden als je sprookje in duigen valt. Je kan ook mazzel hebben hoor, misschien gaat het dier wel tig jaar mee en heb je er alleen maar plezier van, maar de kans daarop is wel beduidend kleiner in deze uitgangspositie.

Zie je het al voor je, dat je meerdere malen per jaar de veearts kan bellen omdat het dier weer koliek heeft? Wat een verdriet je daarvan zal hebben? Want het is altijd weer afwachten of een dier het te boven komt. Kan en wil je dat risico wat op voorhand duidelijk aanwezig is lopen?

En wat een belachelijk bedrag durven ze te vragen... Misschien is het voor hun ook wel meer de emotionele waarde die de prijs bepaalt, maar des te meer reden voor jou om zelf zakelijk te blijven. Als je hem echt wilt kopen, biedt dan een passend bedrag (en dat is echt geen 3000 euro of meer...), gaan ze niet akkoord, dan zeg je dat je voor een ander paard gaat. Wellicht dat ze dan alsnog akkoord gaan met je bod, en zo niet, dan is het jammer.

Ik wens je veel wijsheid toe bij je besluit!

Anoniem

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:41

ik zie het zo: jij koopt jou lieveling met (helaas) heel wat gebreken, voor 5000 euro en zij kan daarvan een gezond sportpaardje kopen. Goed uitgedacht van haar.

Ik heb me eens mee laten slepen in een emotionele koop van een hond. En dat is zo tegengevallen. Alleen maar ellende en een hoop geld kwijt, voornamelijk aan DA Kosten. Dan heb ik het nog niet eens over de aankoop.

succes.

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 12:52

als de eigenaar niet nog meer gaat zakken met de prijs, ga ik op zoek naar andere ( ben ondertussen nu al aan het kijken ervoor)
jullie zullen me vast wel eigenwijs kind enzo vinden, maar ik starte dit topic eigenlijk om te zien wat jullie zouden geven, omdat ik wist dat die prijs van 5000 gwn veel en veel te veel is, als ik nu op mp kijk, zie ik prijzen van bijv. 2000 waarbij je een l- gerechtig paard hebt. dus of de eigenaar zakt veel en veel meer. of ik ben weg daar, zonder paard, en zij heeft geen hulpje meer.

Jozaa

Berichten: 192
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:06

Ik snap jou heel goed! Ik heb precies zo'n situatie gehad met mijn Pony. Ik heb het bedrag uit eindelijk betaald omdat ik absoluut niet het risico wilde lopen dat een of ander naief gezinnetje hun vraagprijs wel zou neerleggen. Dan zou ik mijn beste vriendje ineens kwijt zijn. Ik heb net zo lang onderhandeld tot dat ze echt niet meer wilde zakken en dat bedrag heb ik betaald. Het is misschien veel geld, maar voor mij was hij in emotionele waarde nog 10x zoveel waard..

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:26

lisantjuuh schreef:
als de eigenaar niet nog meer gaat zakken met de prijs, ga ik op zoek naar andere ( ben ondertussen nu al aan het kijken ervoor)
jullie zullen me vast wel eigenwijs kind enzo vinden, maar ik starte dit topic eigenlijk om te zien wat jullie zouden geven, omdat ik wist dat die prijs van 5000 gwn veel en veel te veel is, als ik nu op mp kijk, zie ik prijzen van bijv. 2000 waarbij je een l- gerechtig paard hebt. dus of de eigenaar zakt veel en veel meer. of ik ben weg daar, zonder paard, en zij heeft geen hulpje meer.


Helemaal niet eigenwijs. Verstandig juist dat je er zelf toch zo over denkt. Als je jezelf hieraan vasthoudt, kom je er wel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:09

lisantjuuh schreef:
als de eigenaar niet nog meer gaat zakken met de prijs, ga ik op zoek naar andere ( ben ondertussen nu al aan het kijken ervoor)
jullie zullen me vast wel eigenwijs kind enzo vinden, maar ik starte dit topic eigenlijk om te zien wat jullie zouden geven, omdat ik wist dat die prijs van 5000 gwn veel en veel te veel is, als ik nu op mp kijk, zie ik prijzen van bijv. 2000 waarbij je een l- gerechtig paard hebt. dus of de eigenaar zakt veel en veel meer. of ik ben weg daar, zonder paard, en zij heeft geen hulpje meer.


Goede overweging :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:57

Wie geeft er nou 5000 voor zo een paard, nieumand.

Doe een bod en laat het er bij...als hij wordt verkocht, komt hij weer terug ivm luchtzuigen en dan kan jij je bod nog eens doen....

Je zult zien dat er veel meer paarden zijn waar je nog veel gekker mee kunt zult zijn...probleemloze paarden voor minder geld...begrijp dat dit paard pas is ingereden?? Dan komt hij niet eens door de keuring voor 5000 euro..

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:18

Net een onwijs leuk arabiertje op marktplaats gezien, waar we waarschijnlijk deze week gaan kijken. mijn moeder ook dit topic laten lezen en het kwam nogal''hard'' aan want nu zag ze waar ze echt aan zou beginnen. maar misschein juist beter, ze wilt hem dus niet meer. en ik zat ook al te twijfelen. het is mijn beste vriend maar julie hebben me toch wel duidelijk laten zien dat er nog andere leukerds zijn dus dat gaan we even bekijken
meer informatie volgt. en alvast bedankt voor de hulp(L)

lisantjuuh
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: pijnacker

Re: Wat zou jij geven voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:19

nog een vraagje, is 1.50 te klein voor mij en ik groei niet meer en ben ong. 1.70?

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:22

te veel!

jabbie
Berichten: 466
Geregistreerd: 20-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:22

Zou wel kunnen, maar ligt ook aan je eigen bouw/gewicht.

Wel een zeer verstandige keuze dat je (waarschijnlijk) afziet van het paard. ER zijn echt hele leuke paarden te koop en met de huidige markt voor niet al te dure prijzen.

Succes met je zoektocht naar een paard!! En een tip; maak eerst een lijstje met eisen/wensen wat je van een paard verwacht en wat je er mee wilt doen. Dan kun je vooraf bepalen of een paard uit een advertentie iets voor je is. Een maal een paard gezien is je hart snel gestolen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:28

lisantjuuh schreef:
nog een vraagje, is 1.50 te klein voor mij en ik groei niet meer en ben ong. 1.70?


Dat ligt sterk aan de bouw van het paard. Als het een erg rank paardje is, zou ik je persoonlijk aan de lange kant vinden, maar voor een steviger paard zou 't best kunnen qua lengte.

Ter vergelijk: ik ben 1.62 en rijd momenteel op 3 grote D-pony's: een Tinker, een Arabier en een pony met Arabisch bloed. De eerste past prima, de tweede ook, maar de derde is toch te rank waardoor ik niet meer helemaal in balans zit. Qua maat schelen ze niet veel (de Arabier is de grootste van de drie, maar qua schofthoogte nauwelijks hoger dan de andere twee).