Ongelooflijk hoe snel een paard leert!! (7e x)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 10:00

Gisteren weer op Razinda gereden en ze was eigenlijk heel voorwaarts. En dat met die hitte! Het is niet normaal hoe snel ze leert. Ik hoefde nu alleen maar drrrrraf te zeggen en iets te drijven en ze was meteen weg. Ze hield het nu ook heel lang vol.

Ook het sturen door de bak ging ontzettend goed. Ik kon van de hoefslag weg blijven, maar ook op de hoefslag rijden, afwenden, voltes, van hand veranderen. Terwijl dit pas de tweede keer is dat ik helemaal los draaf. Ze ging ook niet meer plakken in de hoeken, liep gewoon netjes door!

Alleen rechtsom vindt ze nog moeilijk. Aan de rechterkant wil ze het bit ook nog niet lekker aannemen. Ze ging er ook nog een keer vandoor, want mijn stalgenoot zat met de longeerzweep te zwiepen en toen schrok ze. Voor mijn gevoel bokte ze en kon ik maar net blijven zitten maar hij zei dat ze alleen maar galoppeerde en dat ik heel goed bleef zitten. Nou ja het zal wel Verward
Maar na 1,5 rondje kwam ze weer terug en ben ik verder gaan draven. Ook veel overgangen gereden, ging ook heel goed.

Alleen het halthouden gaat nog niet zo netjes, ze gooit haar achterhand naar rechts. Dat probeerde ik te corrigeren door weer weg te stappen en opnieuw te proberen maar ze bleef het doen. Ze werd ook geirriteerd erdoor en even later wilde ze helemaal niet meer goed halthouden. Uiteindelijk maar opgehouden, maar ik had toch het gevoel dat ik het had verpest. Verdrietig Terwijl het verder zo goed ging!

Maar goed, het rijden ging dus echt super! Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:09

heeeeee!

Dat was dus je eerste galopje met Razinda, of niet?

Toppie hoor! Als ik het zo hoor heb ik over niet al te korte tijd een geduchte tegenstander op de wedstrijden Pling

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 10:14

Vorige keer was ze ook al een stukje in galop gegaan maar dat ging een stuk rustiger! *LOL*

Ik denk niet dat je veel last van mij hebt op de wedstrijden! *LOL*

Ik hoop dat ik volgende zomer kan gaan starten en dan weer lekker helemaal onderaan beginnen in de B! Pling

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 13:13

nou gaat toch netjes he? Trouwens dat scheef halthouden doen alle paarden in het begin ze hebben nog niet zo'n goede balans om stil te staan met jou erop.
door scheef te gaan staan of met 4 benen wijd uit elkaar kunnen ze het zaakje beter in balans houden.
Als een paard in beweging is kan hij nog voorwaarts onder je zwalken tijdens het stilstaan niet