Gesprek met m'n vader..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 20:51

ik heb toen straks een gesprek met mijn vader gehad over hoe het moet als robin er straks niet meer is. Robin is de jongste niet meer dus dat moment komt toch best dichtbij. Misschien duurt het nog wel 10 jaar, misschien 5. Wie weet (oké, 5 jaar is wel erg kort)
Ik zei toen dat ik echt niet wist wat ik dan moest, mijn vader was er makkelijk in, ik kreeg gewoon een nieuwe, hij zou het zelf ook erg vinden, maar een nieuwe kreeg ik zeker.
Toen ben ik begonnen over het veulen.
Ik zei, maar als Robin weg is, wil ik misschien geen ander meer. Maar als ik nou eerder een paardje heb. Heb ik die al, voordat Robin weg is.. Ik heb het gevoel dat het veulen steeds dichterbij komt.. want mijn vader begint me te begrijpen. Het was eerst nogal moeilijk omdat hij het er niet echt mee eens was.. wat moest je met zo'n jong paardje!? daar kan je toch niet mee rijden. (ja.. mensen die niets over paarden weten denken alleen aan het rijden.. Scheve mond\ )
Maar na dat gesprek van toen straks ben ik toch wel eens goed gaan nadenken wat er nou gaat gebeuren als Robin er niet meer is.. die gedachte maakt me erg verdrietig maar toch gaat het ooit gebeuren dat hij er niet meer zal zijn..
Hebben jullie daar ook wel eens aan gedacht?


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 20:56

hmmmm, klinkt bekend allemaal. Welliswaar hoef ik dat met niemand te overleggen, maar met mijn verzorgster heb ik het wel regelmatig over hoe en wat met een oud paard. Immers, ze is 27 en dus niet meer de jongste. Aan de andere kant beleefd ze veel plezier aan alles wat ik met haar doe. Moeilijk hoor, en ook wel dapper om erover na te denken. Ik heb voor mezelf ook nog geen antwoord, ik weet het gewoon nog niet wat ik erna wil gaan doen, moeilijk hoor.

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:02

ja mijn ouders hadden ook zo van je krijgt een oudere dan rijd je erop. maar nu ik al bijna anderhalf jaar niet meer rijd weten ze dat dat niet alles is en hebben ze ingestemd.
maarre hey, robin wordt net zo oud als jij joh! jullie blijven nog heeeeeeeeeel lang samen, ok?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 21:06

Jaja.. was dat maar Party!!
Robin is dan ook (pas) 22.. de ene zegt het is een oude bok, de ene zegt hij is pas op de helft van zijn leven! We zullen zien.. Party!! Hij blijft iig altijd bij mij.. totdat hij er niet meer is.
Er kan natuurlijk van alles gebeuren.. wie weet kom ik morgen op stal en issie er niet meer.. je weet maar nooit. De gedachte over de dood maakt me echt bang.. Scheve mond\

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:12

neej neej joh.
heb je die topic gelezen over witte veulens? stond een link over een veulen dat na een paar uur is overleden. dat bewijst dat paarden op elk tijdstip kunnen overlijden, jong of oud 9sorry voor de rest Verdrietig)
en robin is nog maar 22, maar wel 22 jaren ouder dan dat veulen, kun je nagaan hoe sterk hij is en hoelang hij nog blijft leven. zo moet je dat bekijken

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:23

Zit wat in om het zo te zien Pam. Ik ben het ook wel met je eens. Mijn paard denkt ook nog steeds dat ze 12 is. Echter er komen zo stilaan wat problemen in de constructie, artose en meer van dat soort dingen. Bovendien heeft ze een vreselijke hartafwijking volgens de veearts, die vervolgens heel verbaast was dat ik daar mijn schouders over ophaalde en doodleuk zei: goh, dat had ze vijf jaar terug ook al. ik besef wel dat er in die jaren best een en ander verergerd kan zijn, maar dan laat ik er liever de veearts naar kijken die het toen ook geconstateerd heeft. Dan heb ik tenminste een referentie.
Verder is 22 niet oud, zeker niet voor een pony. En al helemaal niet als hij zelden of nooit iets aan het bewegingsapparaat gehad heeft. Nadenken kan geen kwaad, Nathalie, maar haal je ook geen muizenissen in je hoofd, dat is nergens goed voor.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:27

Daar heb ik idd weleens aan gedacht. Vooral omdat mijn ene paard alweer 17 is! Hij is nog hardstikke fit, maar toch...
Wij hebben het voordeel dat hij een (goedgekeurde) hengst is en daarom hebben we hem een (goedgekeurde) merrie laten dekken en willen we het veulen voor onszelf. 29 mei verwachten we zijn veulen! Ik hoop dat hijzelf nog heel lang bij ons mag blijven, maar er kan geen paard dichter bij hem staan dan zijn eigen kind!

Groetjes Suzanne

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 21:33

Ok.. Robin is dus 22.. en voelt zich soms ook nog een pubertje hoor Party!! Het is ook nog eens pedofiel want hij valt gewoon op een jaarling merrie!!! (Mysty die bij Pinky_girl staat *LOL* ) hij rent de hele dag rond in de wei.. het lijkt echt net een pubertje. Hij word ook vaak ongeveer 8 geschat.. Maar toch ben ik bang dat het niet meer echt lang gaat duren.. Scheve mond\

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:35

Mijn Cora is 30 jaar oud en loop nog alles mee. Dressuur, springen, buitenritten, het maakt haar niet uit. Je merkt wel dat zij nu al wat ouder is, maar als zij het in haar bol heeft dan denkt ze dat zij 6 is. Dus wanneer is oud oud?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:37

ik ben nou 18 en moet dadelijk dus afscheid gaan nemen van mijn dierbare queen..... hoe ik dat ga doen weet ik nog eg niet maar ik denk er serieus over na om hem in ieder geval niet te verkopen ik kan hem eg nie missen.....ik ga in ieder geval geen nieuw paard voor trug kopen heb al genoeg andere paarden dieik kan gaan rijden en ik denk dat ik verder ga met de driejarige gribaldi merrie eg een poepie

maar ik denk daar ok vaak over na dat als ik op stal kom queen dood ligt ofzo en die gedachte maakt me heel bang ik ga dan ook eg janken... terwijl het nog geeneens zo is

Love the life that you live, live the life that you love

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 21:39

Nu maar hopen dat Robin zeker de 30 gaat halen.. (zal toch wel?? Lovers ) En ik hoop ook dat ik dan nog alles met hem kan doen.. maar ik denk het niet. Als hij 30 is word het denk ik 1 x in de week een lekker buitenritje oid.. Lovers

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 21:54

ach denk maar zo dat robin vast het ouste paard ooit gaat worden.
Een pony bij ons op stal is afgelopen lente 39 geworden.....Hij ziet er slecht uit staat op meer krachtvoer dan mijn paard waar ik mee start,staat dag en nacht in een volle wei en krijgt in de winter behalve gras ook nog zoveel kuilvoer als ie opkan.
Toch ziet hij er heel verwaarloost uit.
heel mager echt zo'n afdakje en je kan zijn ribben tellen.
Hij heeft nog een paar tanden maar eet alles zonder koliek te krijgen.
Hij eet niet altijd alles op omdat hij gewoon vol zit...
eigenlijk een zielig paardje dus maar als je 'm soms bokkend door de wei ziet gaan (en hard biddend dat ie niet een hartstilstand krijgt van dat geren) dan weet je waarvoor je het doet Lachen
Lodewijk gaat namelijk ook zo oud worden dus we hebben nog een boel jaartjes te gaan ookal zal hij er dan slecht uitzien dat kan me niets schelen zolang hij geen pijn en wel veel plezier heeft mag ie blijven toch?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 10:04

hee,
je ebnt echt niet de enige die daar bang voor is, Spot is dan wel erg jong, maar toch krijg ik het helemaal benauwd als ik er aan denk dat haar iets zou overkomen. Je moet maar denken: het kan nog bets ver weg zijn en mocht dat niet zo zijn, dan heb jij hem in ieder geval een paar mooie laatste jaren gegeven!Je hebt wel gelijk dat je bij een ander paardje veel troost kan vinden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 10:31

Ik zou toch geen veulentje kopen. Een veulen moet je immers opfokken en die zit het liefste tussen andere veulentjes op de wei. Dat kost elke maand toch best weer veel geld. Ik zou deze pony gewoon tot het einde tot aanhouden. Hierna gene pony meer kopen maar een paard. Dan kun je nog lang vooruit.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:11

Eigenlijk denk ik niet zo vaak aan wat er is als Pinky dood zou gaan. Denk omdat het nog ver weg zal zijn, als het goed is. Hij is pas 2, dus...
Misschien wil ik er ook helemaal niet aan denken. Wat heeft het voor zin? ik ga mezelf alleen maar bang maken, over wat er allemaal kan gebeuren.
En ik ben al vaak dat bezorgd over die dondersteen, dus dat kan ik er niet bij hebben Haha!
Haha

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:14

Ik heb daar ook aangedacht en ik heb gedacht dat ik dan iets van Isolda zelf wil. Iets waar ze in voort leeft.
Nou is het bij mij niet helemaal eerlijk, Isolda is nog maar 11, dus zeker nog lang niet oud.
Voor mij was de tijd rijp, genoeg tijd en plaats en een goede baan om alles vante betalen, dus kon Udinde wel "gemaakt" worden. *LOL*
Berber is ondertussen 15 geworden, ook nog lang niet oud hoor. Maar mocht er iets gebeuren dan heb ik familie. Wie er ook mag overlijden, ik heb altijd een moeder, oma of kleindochter waar ik hun mooie eigenschappen in zie.
En over 4 jaar, als de tijd nog steeds zo rijp is als nu, (tijd, geld, plaats) komt er weer een kleintje. Dan van Udinde!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 12:39

ja hoor ik denk er gerust wel eens aan .
Nu heb ik er dan 2 dus is het voor mij wat makkelijker.
Als er een wegvalt heb ik de ander nog. En dan komt er ook geen een meer bij .
Ik denk dat je gewoon je paardje moet blijvenrijden totdat het niet meer gaat.
Een paard kan op elk moment wegvallen, is het door ziekte, ongeval of wat dan ook.
Ik vind dat we daar best wel eens bij stil mogen staan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 12:50

Citaat:
Op 2001-08-15 11:31, schreef Desiree:
Ik zou toch geen veulentje kopen. Een veulen moet je immers opfokken en die zit het liefste tussen andere veulentjes op de wei. Dat kost elke maand toch best weer veel geld. Ik zou deze pony gewoon tot het einde tot aanhouden. Hierna gene pony meer kopen maar een paard. Dan kun je nog lang vooruit.


Alles is al geregeld met de wei enzo.. ze mag zo komen hebben ze gezegd Lovers

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 13:14

Ik heb Robin wel eens zien (en voelen) bokken dat je echt niet zou zeggen dat ie al 22 was. Robin is een sterke pony en nog heel fit, dus hij zal vast wel oud worden! Het is inderdaad vervelend om er over na te denken, over die tijd dat ie er ineens niet meer is. Maar die tijd, die duurt vast nog heel lang!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 21:22

jah, Evita is nu 13.. ik weet wel dat haflingers verschrikkelijk oud kunnen worden, en vroeger dacht ik er niet zo over na.. totdat in januari de verzorgpony van mijn vriendin heel plotseling overleed, ze was nog maar 5... de ene dag was ze wat duf enzo, 's avonds wou ze opeens niet meer eten en opstaan, de veearts is er toen een aantal keer bij geweest en ze heeft toen een vitaminespuit gekregen enzo, de volgende dag leek het beter te gaan en volgens de veearts zou het weer goed komen met haar, t was gewoon een "griepje" ofzo.. en ze at ook weer een beetje.. maar de volgende ochtend ging mijn vriendin al vroeg naar haar toe, toen vond ze haar dood in de stal... ze weten nog steeds niet wat de pony nou gehad heeft, misschien een vorm van stille/luie koliek of iets aan het hart? ze weten het niet... het was gewoon een gezonde pony van 5 jaartjes oud. de ene dag was er niks aan de hand, en 2 dagen later was ze gewoon dood. mijn vriendin was natuurlijk ook heel verdrietig..
sindsdien ben ik best wel vaak bang dat Evita ook opeens dood gaat of dat ik haar ook eens gewoon dood in haar stal vind.. ookal gebeurt dat maar heel weinig.. als ze alleen al gewoon verkouden is dan zit ik al te denken wat er wel niet aan de hand kan zijn.. maar Evita blijft zo lang ze leeft en zolang dat maar kan bij me, en mocht ze ooit dood gaan, dan denk ik niet dat ik al snel een andere pony wil, want geen enkele pony kan haar ooit vervangen.

Maar Nath, ik vind dat Robin er iig nog heel goed uitziet, je zou echt niet zeggen dat hij al op deze leeftijd is hoor!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:48

natalie, wat is dat voor veulentje? En heb je gedacht aan je eigen lichaamsformaat over een paar jaar? Ik ga er effe vanuit dat je nog wel zult groeien. Zul je er dan op passen?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 09:51

Het is een tinker (ofcourse Lovers Lovers Lovers Kwijl ) ik ga binnenkort kijken en dan vraag ik Mark mee.. (stal eigenaar)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 10:58

Het spijt me dat ik het zeg, maar mark heeft absoluut geen verstand van paarden. Ken je Jan Dekkers? Die komt daar ook wel eens de stallen uitdoen. Die heeft tenminste verstand van paarden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 11:38

Ohh.. humz.. maar Mark had wel meteen gezien dat mijn pony een hele tijd terug op zijn straal liep, terwijl marco dacht dat het iets met zijn spier was.
Ach ik zie wel wie ik mee vraag. Ik kan het ook aan een kennis van ons vragen, die fokt al bijna 40 jaar shetlanders.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Jet, LuffB, Miran, Unicorn79 en 31 bezoekers