Manegepaard leasen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

Manegepaard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 08:11

Hoi!

Negen jaar geleden ben ik begonnen met rijden op de manege. De laatste 3 jaar reed ik daar twee keer in de week op hetzelfde paard: Tiara. Dit was en is mijn droompaard. Toen ik wegging van die manege, kwam ik erachter hoe zeer ik hem miste. Ik ging naar een stal, waar ik een merrie ging leasen. Helaas werd dit uiteindelijk niks, en ben ik daar ook weer gestopt.
Nu ben ik erover aan het nadenken om Tiara te gaan leasen. Dat betekend dat ik dan weer terug moet naar de manege. Het voordeel daarvan is dat ik vrij mag rijden, lessen ga rijden, mijn droompaard tot mijn beschikking heb en nog meer dingen. Alleen er zijn ook nadelen. Hij is namelijk al verschrikkelijk verpest, hij heeft ooit ZZ-licht gelopen, maar dat kon hij niet aan. Nu is hij een sterrenkijker die in de manegelessen loopt. Ook willen ze dat hij met elastiek loopt, maar dat is bespreekbaar geloof ik als ik hem lease.

Ik wil jullie mening graag weten, zouden jullie dit doen?
Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Manegepaard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:14

Je kan het altijd proberen :)
Als je zelf zonder elastiek mag rijden en lekker met hem aan de slag gaat dan kan je een boel verbeteren :) Mocht het echt niet leuk zijn of niet goed willen dan kan je altijd nog stoppen, en blijf je je in elk geval niet afvragen 'wat als'.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:16

Leasen als in alle kosten? want ik lease ook een paardje maar dat is dus echt niet goedkoop, En vooral bij maneges krijg je vaak alle kosten op je, Hoefsmid dierenart en dan de lease kosten nog, bij de manege hier in de buurd kom je dan zeker aan de €450,- per maand, Nou kan dit verschillen per manege maar ik zou het eerst allemaal even goed nakijken, en weet je zeker dat je vrij mag rijden? bij veel maneges mag je alleen in het weekend rijden en verder moet je het zelf oplossen want zijn vaak de rijbanen bezet vanwege lessen, Maar vindt het wel leuk voor je dat je je droompaard gevonden hebt,

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:12

Ik had een leasepaard op een manege. Ik hoefde alleen te betalen voor het huren van het paard en het rijden. De overige kosten betaalde de manege zelf en het vrijrijden was doordeweeks en niet in het weekend.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:36

Leasen is inderdaad niet altijd voordeliger, en je krijgt nog wel eens scheve gezichten als je hem zogenaamd verpest hebt. Maar je kunt er ook erg veel lol aan hebben en veel van leren

karin__1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:39

Ik ben er ook over aan het denken om een manegepaard te leasen. Bij ons is het geloof ik €280,-
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Lees daarom even mee!

Franca_Barok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:51

Ik lease nu al drie jaar een 'manegepaard'. Hij was totaal niet geschikt voor de lessen, mede omdat hij rugproblemen bleek te hebben en iedere keer volledig in de stress schoot. Hij is waarschijnlijk niet erg goed behandeld door zijn vorige eigenaar. Nu is hij heel erg opgeknapt, niet meer zo nerveus en zijn rug is ook een stuk beter. Desondanks kan ik nog steeds niet veel met hem qua rijden, maar toch zou ik niet zonder hem kunnen. Het is mijn vriendje voor het leven. Ook van een 'verpest' paard kun je dus nog heel erg veel lol hebben. Ik betaal de leasekosten, maar voor de rest, hoef ik niets te betalen. Ik mag de hele week vrijrijden (dus ook in het weekend).
Als ik jou was zou ik het zeker proberen, je droompaardje vind je niet zo snel. Als het dier één eigenaar heeft die consequent met hem omgaat zou het bovendien best kunnen dat hij weer een stuk opknapt. Je zou het iig een keer met de eigenaar over de mogelijkheden kunnen hebben.

Heel veel succes met je keuze!

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:55

Proberen! Jouw droompaard, jouw droom, jouw doel

Niet dan :o

Maximeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:21

wat is leasen??

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:26

Ik heb mijn pony voor ik haar kocht eerst een half jaar geleast. Zo kon ik haar leren kennen en kijken of ik echt een eigen pony wilde.
Ik betaalde alleen de stalkosten.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:52

Ik lease Lizette volledig, de stal waar ze staat was eerst een manege. "Mijn" ex manegepaardje is echt mijn droompaard, ik wil dit beestje niet meer kwijt. Leasen is bij ons 160 per maand voor een grote pony. Mag altijd rijden, buitenritten, rijd zelfs wedstrijden met haar bij de haflingerverenigning.

Hesselllx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:41

Een manegepaard leasen kost hier ook 160, dus manege vergoedt hoefsmid en dierenarts enzo. Je kan maximaal 4 dagen per week leasen, doordeweeks vrijrijden mag, mits de rijbanen niet bezet zijn. En je mag na een tijdje als alles goed gaat in het weekend alleen het bos in, maar volgens mij kan je door overleg met personeel doordeweeks ook uitstappen in het bos.
En je moet ook een tijdje op de wachtlijst, maar dat heeft iedereen er wel voor over denk ik :D

x

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:44

Hesselllx schreef:
Een manegepaard leasen kost hier ook 160, dus manege vergoedt hoefsmid en dierenarts enzo. Je kan maximaal 4 dagen per week leasen, doordeweeks vrijrijden mag, mits de rijbanen niet bezet zijn. En je mag na een tijdje als alles goed gaat in het weekend alleen het bos in, maar volgens mij kan je door overleg met personeel doordeweeks ook uitstappen in het bos.
En je moet ook een tijdje op de wachtlijst, maar dat heeft iedereen er wel voor over denk ik :D

x

T is ruim 4 jaar later.... :+ je krijgt een grote melding over dat dit een oud topic is...

Hesselllx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:38

vuurneon schreef:
Hesselllx schreef:

x

T is ruim 4 jaar later.... :+ je krijgt een grote melding over dat dit een oud topic is...

Jup, dat zag ik. Maar dacht toch nog wat info te geven, info die ik zelf miste ;)