tegenvaller! update paard in omheining

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:21

rhijnauwen schreef:
zal het ooit goed komen?? Huilen


Dit komt goed. Mijn paard was vorig jaar door het draad heen gegegaan, spieren afgescheurd, en haar been lag nog verder open (sprong gewricht). De eerste 3 weken ging heel goed. Daarna is het open gescheurd, en het zelfde ellendige verhaal als wat jij hebt.
Ze stond van af haar koot tot haar lies in het verband.

Mijn paard was een echte vechter (ze was echt dood ziek van de antibiotica, zelfs de dierenartsen durfen niks meer te zegen), en is er weer helemaal boven op gekomen.

Eind julli is ze door het draad heen gegaan, en halverwegen Oktober kwam ze weer terug. In December zat ik er weer op.

Haar been ziet er echt prachtig uit. Nog wel wat dik (er zit nog vocht in haar been). Van de draadwond zie je bijna niks meer. De haren groeien al weer terug.

Het is nu moeilijk te geloven, maar er is hoop!! De wond zit ook op een rot plek, precies bij het sprong gewricht, wat lastig heelt.

In dit geval heel tijd en een geode verzorging haar wond!!

Heel veel sterkte.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:00

Had niet gedacht dat de wond zo groot zou zijn! Bloos!
Ik hoop echt voor je dat Pardoes snel weer op de been is!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 18:56

ik heb vanmiddag in goed overleg met de arts Pardoes naar huis gehaald om verder te laten herstellen Hij staat thuis een stuk rustiger en de dierenartsen van de Uithof kunnen in 5 minuten hier op stal zijn, ik mag altijd bellen, terug gaan vragen stellen etc, dat geeft een hele geruststelling! De wond schijnt nu op zijn ergst eruit te zien en het kan echt overgaan is mij verzekerd! Ik hoop in januari weer te kunnen rijden op hem! Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor alle geruststellende woorden ze helpen me enorm!! Ach gut

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 22:24

hieronder een foto van het been van Pardoes op 17 september

Afbeelding

ik had niet verwacht dat het zo snel beter zou gaan met hem! Ik ben een tijdje teurg voorzichtig begonnen met het pad op en neer te stappen (eerst 1x, heel rustig) en merkte dat zijn been dunner werd en de wond mooi bleef, inmiddels loopt hij dagelijks 2 uur in het zonnetje met zijn vriendje en blijft hij zelf gelukkig heel rustig en geneest de wond super mooi! ik hoop dat het zo blijft genezen! Lovers

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:31

Dat is fijn nieuws hopen dat het zo door zet

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:12

hee goed nieuws marriete! ziet er netjes uit, zeker in vergelijking met die andere foto!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:14

Zo dan dat ziet er zeker goed uit!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:21

Heerlijk dit bericht. Einderlijk goed bericht!
Fijn dat het weer een beetje meezit!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:51

Oh gatverdarrie! Sterkte ermee zeg! Hou je ons op de hoogte?

Ik lees net je update erbij Haha! Super dat je hem nu thuis hebt! Ik duim voor je dat hij snel weer opknapt

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:08

dat ziet er heel goed uit! gelukkig maar.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:47

Het ziet er super netjes en rustig uit. hopen dat het zo door blijft gaan!

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:58

O wauw, ziet er echt geweldig uit, maar is dat ook een wondje op zijn linker achterbeen bij de kogel aan de binnenzijde? Nee toch, of lijkt het zo op de foto? Succes verder, en ik kom gauw weer even langs.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 15:05

Eusebio schreef:
maar is dat ook een wondje op zijn linker achterbeen bij de kogel aan de binnenzijde? Nee toch, of lijkt het zo op de foto?

pff, nee gelukkig dat is mest!.. ik heb voorlopig even genoeg wondjes en ellende gezien!!
je bent welkom hoor!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:00

Ziet er echt al weer heel mooi uit als je het vergelijkt met je eerdere foto. Gelukkig maar ! Over een paar weken zie je er echt niets meer van. Oberon z'n been zag er nog erger uit en het enige wat nu nog te zien is, is wat bindweefsel.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 22:22

oberon schreef:
Ziet er echt al weer heel mooi uit als je het vergelijkt met je eerdere foto. Gelukkig maar ! Over een paar weken zie je er echt niets meer van. Oberon z'n been zag er nog erger uit en het enige wat nu nog te zien is, is wat bindweefsel.
hoe en vanaf wanneer heb jij de training weer opgepakt? ik heb hem nu 2 uur per dag buiten in de zon lopen om de huid te laten herstellen en het been dunner te krijgen, verder spuit ik hem af en spuit ik er 'w-spray' van de silverlinde op, ik doe verder nog niets (van de dierenarts zou ik nu pas mogen beginnen met heel voorzichtig stappen Verward maar daar ben ik al 2 weken mee bezig)

_Vet_
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:28

Vooral tegen het advies van de d'arts ingaan Boos!
Erg verstandig met zo'n wond

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 14:14

_Vet_ schreef:
Vooral tegen het advies van de d'arts ingaan Boos!
Erg verstandig met zo'n wond


ik ga nergens TEGENIN!!! in heb ten eerste al meer dan 30 jaar! ervaring en weet echt wel waar ik mee bezig ben! een dierenarts is ook maar een mens hoor, natuurlijk ze hebben er voor geleerd, maar houden vooral angstvallig vast aan iets, ik merk dat soms andere (alternatieve) dingen ook werken en volg dan mijn gevoel! je zou dus ook gewoon iets normaler kunnen reageren Boos! en eerst eens kunnen kijken hoe snel het paard opknapt mijn paarden zijn mij echt heel erg dierbaar hoor dus ik zal echt geen onverantwoorde dingen doen tegen een advies in Boos! ps. zorg jij eerst dat je jouw studie met goed gevolg afrond eer je zo hoog van de toren blaast!

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:57

GO GIRL, we weten Haha! wel beter he!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:22

Fijn dat het zo goed gaat Mariet, en je hebt groot gelijk, dierenartsen zijn ook maar mensen en hebben niet altijd gelijk en kunnen ook fouten maken. Als je maar merkt dat Pardoes opknapt.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 21:31

Oberon was herstellende van een peesblessure toen 'het' ongeluk gebeurde. Ik mocht wat onder het zadel stappen toen hij schrok van 2 shetlanders, er bokkend vandoor ging en ik eraf viel. Al bokkend is hij met z'n been in het hek van de buitenbak gekomen. Met spoed is hij in Bodegraven geopereerd. Zijn strekpezen waren flink beschadigd en het been lag open van spronggewricht tot kogel. Ik mocht al na een week stappen aan de hand. Ik zat er ook vrij snel nadat de hechtingen eruit waren al weer op. Ik heb naderhand wel geleerd dat bij Oberon de genezing van blessures het snelst gaat als hij lekker ook een poosje op het land kan lopen. Maar ik las dat jouw paard ook een paar uur vrij kan bewegen. En verder ... hij geeft zelf wel aan als je wat meer kan doen. Na het ongeluk liep ik opnieuw met Oberon tegen een peesblessure aan (later is gebleken dat hij artrose heeft en niet meer intensief bereden kan worden). Het advies van de da: opnieuw alleen stappen. Ik heb 'm lekker eigenwijs het land opgedaan en sindsdien geen last meer gehad van z'n pees. Ik luister goed naar mijn dierenarts, maar nog beter naar mijn paard. Die geeft echt wel aan wat wel en niet kan. Als ik de foto zo zie denk ik dat je al een heel eind in de goede richting bent.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 21:37

oberon schreef:
Ik luister goed naar mijn dierenarts, maar nog beter naar mijn paard. Die geeft echt wel aan wat wel en niet kan. Als ik de foto zo zie denk ik dat je al een heel eind in de goede richting bent.


he! dat bedoel ik dus! waarom zijn er nou van die mensen die denken dat een dierenarts een soort heilige is of zo Boos! het zijn ook maar mensen hoor, die ook fouten kunnen en ook mogen maken ik luister ook naar mijn dierenarts, maar -net als oberon- nog beter naar mijn paard! en soms komt dat niet helemaal overeen, maar ja, ik ben ook een mens en ik mag gelukkig ook fouten maken! dus -vet- buig je lekker over je studieboeken en bereid je voor op de fouten die je ongetwijfeld nog zult gaan maken en de patienten-eigenaren die er soms een eigen mening op na houden!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 22:21

Nou,nou, kunnen we dit soort venijn erbuiten houden.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 13:19

Jasper schreef:
Nou,nou, kunnen we dit soort venijn erbuiten houden.
ja hoor, als het aan mij ligt wel! maar ik heb er echt een vreselijke hekel aan wanneer mensen direct een oordeel klaar hebben, bovendien voelde ik mij nu aangevallen..en tja...dan wil ik nog weleens uit mijn slof schieten! we zijn tenslotte allemaal mensen met dezelfde hobby!