De inmiddels al aardig besproken grijze tinker

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kikkervis

Berichten: 20
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Amsterdam

De inmiddels al aardig besproken grijze tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 13:59

Die grijze, blauwschimmel tinkermerrie (van 1,50 cm) is van mij. Het ICS vond wel dat zij kon worden opgenomen en daar had zij 142 punten behaald, dus lang niet slecht.
In Houten vond men haar geen tinker, te ponyachtig en te luxe. het secretariaat zegt dat de jury dit heeft besloten en de jury zegt dat 1 man van de foktechnische comissie dit heeft besloten.
Ik vind het toch vreemd, er waren daar genoeg paardjes die nog minder op een tinker leken en wel werden goedgekeurd.
Ik vind Sterrin super!! Dat is wat telt, ik weet dat het een tinker is, ze komt uit Engeland, uit de kudde, een kudde tinkers wel te verstaan.
Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met dit zelfde probleem of een ander probleem van die keuring in Houten.
Het is jammer dat er niet goed naar hun eigen beschrijving van de 4 verschillende types wordt gekeken, daar horen nl ook de gangen bij en hoe hebben zij die kunnen bekijken als ze Sterrin niet eens hebben zien lopen?


kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:09

ik vind het ook erg raar dat jou sterrin niet als tinker word bekeken ! maar als je er zelf maar helemaal tevreden mee bent en zoals je al schreef jij weet dat het een tinker is !

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:14

Leuk dat je dit op bokt zet Lachen , ik was zelf idd ook erg nieuwsgierig waarom ze niet werd gekeurd. Er blijkt dus wel veel verschil te zitten tussen de keuringen van de ICS en het NST.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:21

ik ben heel benieuwd hoe ze eruit zie, heb je ook foto's misschien???
Groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:47

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's Haha!
Heb er eigenlijk nog niks over gehoord. Maar ik ben niet zo "into" tinkers Knipoog

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

kikkervis

Berichten: 20
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 14:56

Ik heb wel wat foto's van haar die in mijn computer staan, maar ik ben niet zo'n computerwonder, heb net geprobeerd om er een foto bij te plaatsten, maar dat is niet helemaal gelukt geloof ik, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:59


Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:15

Je mag ze ook naar mij mailen en dan pb ik ze wel naar jou.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

kikkervis

Berichten: 20
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 15:21

Als dat kan, maar dan heb ik je e-mail adres nodig.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:55

Hallo Sterrin

Ik heb je paardje gezien en niet alleen je paard, maar dat doet er niet toe.. (ik was de parkeerwacht op t moment dat jullie haar uit de trailer haalde...)

Sterrin is een leuk paard/pony om te zien, of t nu een tinker is of niet, dat kan ik niet beoordelen, daar is de foktechnische commissie voor. Deze commissie is echt wel professioneel bezig en dat je t niet met hun eens bent, kan gebeuren....

Het verhaal van de handelaar die Sterrin ge-importeert heeft zou ik ook niet direct geloven. Ik ken deze man totaal niet, maar wil even melden dat je zulke importverhalen met een korreltje zout moet nemen. dat ze uit Engeland komt zla je nog wel kunnen geloven Lachen Bovendien het feit dat zij uit een kudde tinkers komt, wilt niet zeggen dat zijzelf ook n tinker is!

Daarnaast heb ik vernomen dat Sterrin bij het ICS is goedgekeurd bij het gedeelte voor crossbreds, klopt dit? Dat wilt dus zeggen dat zij Sterrin als kruising zien Lachen

Nogmaals ik kan niet beoordelen of ze een tinker is en vond het echt een leuk paardje om te zien!

kikkervis

Berichten: 20
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 16:03

Dank je wel, ik heb op papier staan dat ze uit Engeland komt en ik weet ook wel dat handelaren niet altijd even eerlijk zijn, maar deze handelaar, verhandelt alleen maar tinkers en ik kreeg daarbij een video uit Engeland vandaan.
Het klopt dat zij staat geregistreerd als crossbred, maar in feite is een tinker ook een mix van verschillende paardensoorten.
Waar het mij om gaat is de manier hoe het is gegaan, het had ook op een andere manier gekund.
Ik ben heel blij met Sterrin, het is een schat met een eigen wil en veel potentie.
Je bent zo lang met zo'n keuring bezig en ik had haar graag zien lopen, we hadden er nl hard aan gewerkt en als ze daarna hadden gezegd dat ze haar niet geschikt vonden prima, maar niet de hele dag wachten en dan pas horen dat het niet goed is, dat is jammer.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:08

Ja ok, ik snap dat dat niet zo leuk is voor jullie... Ikzelf zou ook flink balen als volgende maand mijn paardje niet toe zou worden gelaten in de ring, ben nu nl al hartstikke zenuwachtig.... Maar Houten was druk... erg druk, meer dan 100 tinkers en dan moet de jury streng zijn... Ik weet niet precies de reden waarom je VOORdien al gezegd werd dat ze afgekeurd was, maar probeer te begrijpen dat ze er vast en zeker een goede reden voor zullen hebben gehad...

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:11

BTW: die papieren van import zijn niet geheel betrouwbaar Lachen Ik dacht ook vanaf t begin dat Snowdon uit Essex, Engeland kwam etc (heb ook importpapier etc), maar de meeste (tinker)handelaren/importeurs in nederland weten goed hoe ze alles kunnen beinvloeden...

En onthoud: ook t NRPS/KWPN zijn een mix en zoveel anderen en toch is er een standaardomschrijving voor Lachen

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:17

Hoi
Maar sterrin je heb toch wel een rede gehad waarom ze niet toegelaten is ?
ik vind dat dus niet kunnen, ten eerste betaal je voor de keuring dus heb je ook er recht op om precies te weten wat ze van je paard vinden, anders zouden keuring's rapporten overbodig zijn toch!!
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

kikkervis

Berichten: 20
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 16:21

Nog ff snel een berichtje voor Snowdon, dus die komt ook bij stal Vegelin von Claerbergen vandaan? Sterrin ook, dus die papieren kan je niet helemaal vertrouwen?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:33

Tjee, wat jammer nu dat ik niet precies weet om welke tink het gaat!
Heb wel twee tinks gezien met hele lichtre grijze vlekken, waarvan eentje met spikkels om de mond.
Kun je misschien en foto mailen naar een van ons? Dan kunnen we het wel voor je plaatsen?
Bij veel staan de mailadressen in het profiel......
Ben nu zoooo nieuwsgierig!
Ook naar wat men precies tegen je zei qua redenen om niet de ring in te mogen.
Maar het meest belangrijke is toch wel dat JIJ gelukkig bent met je paardje!


Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:49

Ja Kiara daar heb je zeker gelijk in, als jij maar tevreden bent met je Paard.
maar ik kan me voorstellen dat als je de hele dag staat te wachten en dan als nog word weg gestuurd, dan baal je toch wel.
Ik geloof dat het stamboek wel strenger is gaan keuren, is ook wel goed natuurlijk.
gelukkig heb ik de mazzel dat Damian zijn ouders bekend zijn en hij met z'n 2.5 maand een 2de premie heeft gehad.

maar ik ben wel heel benieuwd hoe deze merrie eruit zie!!!!!!!
in ieder geval vind ik wel dat je de rede moet krijgen waarom hij niet voldoet aan het ras.
ik ben nog niet zo lang in het tinker wereldje, maar wil er wel zo veel mogelijk over lezen en leren
ik vind het trouwens ook raar dat er 2 stamboeken zijn.
hoe kan dit eigenlijk?????????
maar goed zal er hier niet over beginnen

groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:53

ben benieuwd naar een foto!!
vind schimmelbont echt super!!

.....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:57

Ik heb het paard in kwestie ook gezien. Ik vond het eerlijk gezegd qua bouw wel degelijk een Tinker. En volgens mij is die kleur ook toegestaan.. Dus wat de preciese reden nou is weet ik ook niet, heb Tinker met gekkere kleuren goedgekeurd zien worden.

Dus kan je woede wel grotendeels begrijpen. Je trailerkunsten iets minder, maar dat terzijde.

Schrijf een brief naar het Stamboek zou ik zeggen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 16:59

Ik heb op m'n bureaublad ook een schimmelbonte tinker staan, een foto genomen op een keuring. Prachtig beest, en volgens mij echt tinker ... of het dezelfde is of niet, ben benieuwd!!!! FOTO!!!!!!!! Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

kikkervis

Berichten: 20
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 16:59

Ja, ik weet hoe ze is met uit de trailer gaan, daar waren we ook hard mee aan het oefenen, erin is geen probleem, eruit een heeeeel groot probleem, het is niet dat ze bang is, ze wil draaien en zal dan dus ook draaien, gelukkig kregen we later wat hulp, want dit kan zo niet, of ze plet eens een keer iemand of ze breekt haar rug nog eens en dat is wel het laatste wat je wil laten gebeuren

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:14

Ik heb je merrie ook gezien, en ik vond haar qua bouw gewoon een tinker, haar hoofdje is wel wat fijntjes, maar dat hebben bonte tinkers ook wel. Je had haar trouwens mooi schoon haar manen leken wel zilver.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

kikkervis

Berichten: 20
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 17:36

Het is volgens mij eidelijk gelukt, hier is dan de foto van Sterrin!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:38

ik zie geen foto jammer genoeg, ben erg benieuwd!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:49

nope, nog geen foto!

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, Googlebot, ikkedus, MairiMacBran, Melzazu, Neon en 6 bezoekers