vandaag/dribbel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 16:07

ik kom net terug van stal. vanaf vandaag moet ik dribbel weer alleen doen. ik was best wel zenuwachtig maar het ging super!!
Ik ging hem eerst een half uur poetsen. hij probeerde wel wat te happen maar na straffen deed hij het niet meer. zo af en toe een beetje uitproberen. maar na elke tik snapte hij dat het niet slim was Lachen
daarna heb ik hem gelongeerd. ik was alleen op stal dus lekker rustig. eerst even 5 minuten laten stappen. hij bokte wat zo af en toe en ging er een paar keer van door. maar na 10 minuten ging het beter. ik liet hem een stukje draven en hij ging er elke keer vandoor. maar toen hij er achter kwam dat ik toch sterker was (nou ja.. Haha! ) stopte hij daarmee. Hij probeerd me nu erg uit, maar elke keer als ik hem straf met iets wat ik niet wil dat hij doet, doet hij het meteen niet meer.
Na het longeren nog even wat rondjes naast hem gestapt in de bak.
Dat ging echt super!!! hij liep super mee en heeft geen stap verkeerd gezet. ik natuurlijk enthousiast.
Toen heb ik hem in de bak even laten rollen en daarna één rondje over het erf gelopen en ook dat ging echt geweldig!! hij deed niks verkeerd. soms probeerde hij natuurlijk wel iets, maar als hij gestrafd werd leek het of hij dacht ''o ja, dat mag niet''
het lijkt wel of dribbel nu eindelijk door krijgt dat niet hij alles kan beslissen.

Toen ik klaar was met lopen dacht ik, nou even zijn beentjes afspoelen en hoefjes vetten. ik dacht dat het weer een heel gevecht zou worden met benen afspoelen, maar hij bleef gewoon zonder draaien en alles staan!!! hij gaat me nu eindelijk begrijpen geloof ik Party!! Party!! Party!!
daarna nog even het zand van het rollen er af gepoetst, en toen lekker in de stal gezet. hij was zoo Lovers ondankt hij wel alles uitprobeerd.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 18:18

Wat goed joh, ga zo door!! Ga je toch nog plezier van je ponny krijgen.

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 18:23

hoi mag ik wat vragen. hoe oud is jou ponny. Ik heb een 2,5 jarig paard en daar zijn wij ook al mee bezig. met longeren bedoel ik daarmee. Hij probeerdt mij ook steeds uit. In de draf gaat hij er ook vandoor enzo. Voor ik ga longeren doe ik hem eerst los in de bak en dan jaag ik hem op als ik dat niet doet dan gaat hij al gelijk etteren als ik hem aan de longeerlijn doe dan. wat doe jij ertegen dat hij je niet mee kan sleuren als hij weg gaat. Ik zou dat graag willen weten misschien heb ik wel wat aan je advies.

Groetjes claudia

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 18:48

dribbel is 2, en we zijn pas net begonnen met het longeren. dit was de 2de keer dat ik hem zelf longeerde en hiervoor is hij 2 keer door iemand ander gelongeerd. alleen dribbel is maar 87 cm en als hij er van door gaat en ik ga wat stevig staan is ie te houden (meestal)en dan ga ik met 2 handen aan het touw, dan komt ie weer en gaan we gewoon weer verder. maar ja, hij is maar 87 cm is denk anders dan een groot paard, die sleurt je zo mee

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 00:17

mijn paard is nu 1,54m dat is dus heel wat moeilijker ik heb hem ook een paar keer door iemand anders laten longeren en dat ging ook wel goed hij is nu zo mak dat ik het samen met mijn vriend kan doen. Zelf ben ik niet sterk genoeg hij sleurt mij zo door de hele buiten bak heb het al een keer meegemaakt dus vandaar

groetjes claudia

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 11:05

Wat fijn dat het steeds beter gaat met dribbel! Zie je nou wel, als je maar consuquent blijft, word ie je beste vriend!

Ik heb nog een tip voor het bijten uit het boek: Van veulen tot rijpaard

Met je rechterhand hou je het halster vast. Je staat links van je paard aan de zijkant. Met je linker hand aai je zijn hoofd. Als hij probeert te bijten, duw je gelijk met je rechter hand zijn hoofd van je af. Dan breng je zijn hoofd weer terug en ga verder met aaien. Zo moet je het een tijdje volhouden. Dan gaat hij denken: oh, als ik bij haar ben is het fijn, maar als ik niet doe wat ze wil, word ik weggestuurd.

Je kunt het proberen...

En over dat longeren claudiatje, misschien moet je haar niet van te voren opjagen, je moet ervoor zorgen dat ze ontspannen is.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 12:03

Citaat:
Op 2001-08-11 00:17, schreef claudiatje:
Zelf ben ik niet sterk genoeg hij sleurt mij zo door de hele buiten bak heb het al een keer meegemaakt dus vandaar

groetjes claudia

Een kennis van mij heeft ook een paard die haar gewoon mee sleurt, misschien is het slim om een touw in de bak te hangen, zodat dat een grote volte is (20x20 dus) ik hoop dat je het een beetje snapt...(Onduidelijk uitgelegd Haha!)