(arm) paard voor africhting naar de Balingehof

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

(arm) paard voor africhting naar de Balingehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 23:32

Onze Saffier is ruim vier jaar en nog steeds niet aangereden. Het is een enorme slungel, hij heeft knieproblemen in de stap en op aanraden van de DA en fysio hebben we hem een jaartje extra in de wei gegund. Maar om te voorkomen dat zijn spieren zich verkeerd zouden gaan ontwikkelen, moest er nu zo langzamerhand toch iets gebeuren. Op advies van een aantal Bokkers hebben we hem zondag naar de Balingehof gebracht. Daar gaan ze hem eerst optrainen aan de lange lijnen, zetten hem 3 keer per dag in de stapmolen en gaan met hem wandelen. Na een paar weken gaan we dan bekijken of het verantwoord is om hem zadelmak te maken. Geweldig toch!
Maar wat een paard……….allereerst wilde hij zondag niet de trailer AF. Hij liep er thuis zo op, maar wilde er ECHT niet achteruit af!! Na twee tubes sedalin hebben we uiteindelijk een longe voor z’n boeg langs gedaan, twee mannen stonden buiten te trekken en Monya (de ‘baas’ van Balingehof) en ik stonden in de trailer te duwen. Zo hebben we hem uiteindelijk naar buiten geduwd. Jeetje!! Toen we weggingen stond hij nog helemaal versuft in z’n stal……..
Vandaag het eerste berichtje van Monya: hij is helemaal van slag! Monya mailde: “Op stal ging het allemaal wel maar de hele dag buiten vandaag was een kwelling voor hem. Ondanks dat ie in een paddock staat met allemaal paarden voor en naast hem was ie duidelijk de weg kwijt. Hij heeft uren lopen ijsberen. Ik heb getwijfeld wat te doen, of weer naar binnen en alleen staan of hem met zichzelf het uit laten vechten. Hij vecht tegen zijn eigen onzekerheid, wat een kleine jongen nog in zijn hartje.”
Dit zelfde deed ie ook toen we hem als jaarling kochten. We hadden zo gehoopt dat ie bij ons in de loop van de jaren toch wat zelfvertrouwen had gekregen. Hij heeft altijd een paard bij zich gehad dat wel tegen een stootje kon, we hebben hem af en toe wel een ander maatje gegeven of alleen gezet – in de bak, op stal, maar blijkbaar is ie daar niet echt volwassen van geworden en het is natuurlijk ook niet te vergelijken met zo'n overgang als deze. Voorlopig heb ik alleen meelij en zou ik hem het liefste weer ophalen, maar ja, dan wordt ie nooit groot – en uiteindelijk is ie wel gewoon voor de verkoop………Ik hoop zo dat het goed komt met ‘em, ik gun hem op termijn zo graag een goed baasje!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:01

In ieder geval heeft hij bij de balingehof een harstikke goede plek waar ze echt goed met hem aan het werk gaan op een verantwoorde manier!
John en Monya zijn echt hele fijne mensen!

Succes ermee!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 20:17

Ja, dat is toch wel het geweldige van Bokt he, anders was ik er vast nooit terecht gekomen!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:18

Ik ken Monya en John ook. Je paard is daar in goede handen. Ze zijn eerlijk naar de paarden en naar de eigenaren (wat niet altijd goed valt, maar ach).

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:44

De balingehof.. wat is dat precies voor adres? Ik zoek nl ook nog een goed adres om mijn paard zadelmak te laten maken.
Vervelend dat je paardje zo van slag is.. maar als ik het zo hoor, gaat het vast wel goedkomen daar, dan komt het kleine jongetje dalijk als een echte man naar huis.
Veel succes met m!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:01

Je zei al dat je paard naar de Balingehof zou gaan. Ik hoop dat het allemaal goed verloopt en dat je straks een stoere vent hebt die goed onder het zadel weet te lopen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:43

gelukkig staat ie daar wel beter dan op welk ander adres ook. Monya redeneert toch altijd vanuit het paard. Ik heb ook ooit meegemaakt dat een sullige fries niet de trailer af durfde. Tikken tegen de boeg maakte hem angstig dus daar hield ik snel mee op. Heb ik een voor een zijn benen een stap achteruit gezet, grinnik. MAar dat werkte wel.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:30

idd je paard staat wel op een goede plek bij monya en john, ze weten waar ze het over hebben.
wie weet ken je straks je eigen paard niet meer terug....

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 00:07

Desiree schreef:
gelukkig staat ie daar wel beter dan op welk ander adres ook. Monya redeneert toch altijd vanuit het paard. Ik heb ook ooit meegemaakt dat een sullige fries niet de trailer af durfde. Tikken tegen de boeg maakte hem angstig dus daar hield ik snel mee op. Heb ik een voor een zijn benen een stap achteruit gezet, grinnik. MAar dat werkte wel.

Ik ben er ook niet voor niets heen gegaan. Maar dat een paard echt niet de trailer afdurft, had ik nog nooit meegemaakt. Zo bang, stijfuit stond ie -terwijl er toch nooit iets verkeerd is gebeurd met dit paard. Het is een Nero en die schijnt zelf ook zo paniekerig te zijn. 't Is en blijft een schat van een paard, maar 't duurt dus echt wel een paar dagen voor je dat er aan af ziet!