Problemen met Andrew

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:18

Spat; dat klinkt vaak erg, en soms is het erg. Maar lang niet altijd is het einde paard. het spronggewricht van een paard heeft een 4tal buigpunten. Het bovenste bepaald een 60% van de beweging, direct daaronder 30 %. Tussen de schijven is het ongeveer 7 % en het onderste (de schijf op het onderbeen) is goed voor een 3 % van de totale beweging. Zit de spat in de onderste regionen, zal het paard NADAT het botwoekeringsproces tot rust is gekomen en dus stabiel is, redelijk gewoon kunnen lopen. Bij een verlies van 10 % van de buiging zal alleen een heel getraind oog het verschil kunnen zien ten opzichte van het andere been.
maar goed, zit de spat hoger, of blijft de woekering actiever, dan zal een onregelmatige gang goed te zien zijn. Je hebt dus spat, en dan is er spat.

Jammer dat Andrew er weer een vlekje bij heeft. Zeker jammer nu je weer zo fanatiek aan het geraken bent. Maar een ander paard om op te rijden zal jij wel vinden Knipoog en Andrew is nog lang niet afgeschreven. Geniet maar van lekkere boswandelingen vorolopig. Wanneer kom je langs voor een koek-en-sopie-stop?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:15

Jeetje Joyce, dat is niet niks...
Ik heb het idee dat het allemaal een beetje je eigen gevoel bevestigt, omdat je soms toch naar mijn idee gevoelsmatig moeite had met het oprichten en actief rijden van Andrew.
Sterkte!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 15:41

Klopt Nienke, Het voelde nooit goed als ik hem zo moest pushen. Voor mijn gevoel was het geen klieren maar vond hij het gewoon heel moeilijk en ging ik over zijn grenzen als ik hem daarop aan moest pakken...
Het was dan ook geen grote schok toen die arts het liet zien... Ik zag gelijk op de foto dat het vergroeid was (ken ik namelijk van mijn eigen melkkiesje op de rontgenfoto van de tandarts) De andere gewrichtspleten zagen er mooi en glad uit gelukkig. Ik vond dat de arts erg positief klonk over de verwachtingen. Nu nog maar afwachten of Andrew die waar maakt. Vond het wel heel erg jammer (vooral omdat ik nu echt aan het trainen was)...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:51

Joh wat een verhaal. Was je gevoel toch niet zo ontzettend verkeerd blijkt maar weer. Geef Andrew een dikke knuffel van me
Wel fijn dat de arts positief was over de verwachtingen, kan andrew nog lekker vaak mee naar meetings

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:44

Jeetje dat is toch niet zo'n heel erg leuk bericht, maar gelukkig zijn de verwachtingen enigsinds positief. Sterkte er maar mee en een dikke beterschapsknuffel aan Andrew Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:24

Pfff, dat is idd. niet zo fijn Verdrietig
En idd. gelukkig was de arts positief, dus het komt vast wel goed
Ik kom gauw wel weer langs, dan neem ik wat snoepjes voor hem mee Haha! (Nic vind ze opeens niet meer lekker, en Vio haar buik is al dik genoeg, dus we kunnen er best een paar missen Knipoog)

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:34

jammer dat je je toekomstplannen wrs. bij zal moeten stellen. goed dat je weet wat het is en dat je zo'n goede baas bent die rekening met d'r paardje houdt. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 19:06

Bedankt Michèle, maar zo zijn er veel meer toch? Knipoog
Hi, hi, Andrew zal je welkom heten Reinou! Hij komt vast met zijn zielige drafje op je af gehuppeld als hij door heeft dat je hem komt verwennen *LOL* Ik hoop dat hij snel weer lekker loopt, zodat we ook (ooit) nog eens gezellig op tussenstop bij Dees kunnen komen! En iedereen bedankt, het is fijn om te lezen dat er mensen met je meeleven!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 22:13

Even een kleine update: Andrew kwam vandaag al enthousiast in galop aanzetten. Hij liep ook beduidend beter in draf. Zou dat nu al door die medicijnen komen? Ben benieuwd hoe hij loopt als dat over twee weken weer stopt...

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:20

Zo high als een konijn, huppelde hij vrolijk door de wei...

Die Andrew, getting his kicks on route 66...Haha!
Gaat ie cold turkey over 2 weken? }>

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chantallalla
Berichten: 219
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:22

hey joyce wat sneu voor andrew en voor jou!!
heel veel beterschap Ach gut Ach gut Ach gut

mensen met paarden hebben een hemel op aarde maar komen ze te sterven dan wil ik die paarden wel erven!!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 17:38

Ik heb vandaag de uitslag van het bloedonderzoek gekregen. hierin waren een aantal afwijkende waardes gevonden.
De preciese uitslag heb ik bij medisch staan, voor de belangstellenden Knipoog

[MD] uitslag bloedonderzoek Andrew. Iemand meer info?

stappen gaat goed, maar draven of galoperen is nog wisselend. Dan heeft hij nog regelmatig pijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Hanneke_68, Ilayla, J30d, onpaard, SUSANNEx en 31 bezoekers