Is Foenegriek goed?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7696
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-01 21:45

Ik had al eerder wat over Foenegriek gehoord. Zojuist zijn we even naar Divoza geweest en die had de combinatie knoflookpoeder/Foenegriek in de aanbieding. Heb toen maar die combi gekocht in plaats van alleen een pot knoflookpoeder.
Maar is het ook goed om dat spul aan paarden te geven die geen last van de luchtwegen hebben? Emansie en Bugatti hoesten wel af en toe, maar Muzefee niet. Nu vraag ik me af of het slecht is (of gewoon niet nodig) om ook een eetlepel door het voer van Muzefee te doen.
Als het op zich wel goed is en de luchtwegen mooi zuiver houdt, dan gebruik ik het wel bij haar, maar als het gewoon niet goed is dan voer ik het alleen aan Emansie.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 22:23

Foeneknof (wat jij hebt gekocht) is goed. Foenegriek versterkt de conditie van paarden. En knoflook werkt weer tegen o.a. vliegen. Foenegriek bevat vetten, vitaminen. En het versterkt de werking van knoflook. Ik voer het ook. Als je precies wilt weten wat het doet, dan moet je bij een paardendrogist een catalogus aanvragen. Hierin zal je alles vinden over al deze soorten kruiden. Ze hebben tevens een zeer goede service. 0592 - 675767. Tip vraag de catalogus aan.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 13:43

foenegriep helpt ook preventief tegen hoesten.. ik heb ook foeneknof door het voer

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:47

ikke geef al 1 jaar foeneknof, het heeft goed geholopen tegen beestjes afgelopen zomer, het helpt tegen een heleboel dingen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 01:00

Je moet foenegriek en foeneknof niet het hele jaar doorgeven. het beste is de bus opmaen en dan een tijdje wachten voordat je aan en nieuwe pot begint.

Wist je dat er nu ook een musli op de markt is met knoflook erdoorheen. Helaas nog niet te koop in de buurt maar ik ga dat wel regelen. (hopenlijk)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 10:47

hey bij de paardendrogist mocht ik wel het hele jaar doorgeven is goed voor de weerstand etc. maare die muslie die jij bedoeld voer ik ook al vrij lang kruidenmuslie met mint knoflook en nog een boel kruiden erdoor lot vind het veeel lekkerde dan de gewone muslie

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:28

Van welk merk is die muesli met knoflook en mint?

Lijkt me wel erg goed voor Tonyboy!

Groetjes Mieke

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 11:32

euhhhhh geen idee *schaam* haal het bijFiets in Apeldoorn zal even kijken voor je al ik weer beter ben en naar stal kan

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-01 20:05

ja nimber inderdaad heb het uit de paardendrogist en die zei dat dat wel mocht..