Tuigpaarden met sambal??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Tuigpaarden met sambal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 16:24

Vandaag op de centrale keuring in Exloo geweest met onze jonge Pacific x Nimmerdor, zie ik iets wat ik nog nooit eerder gezien heb en wat me ontzettend kwaad heeft gemaakt! Ik had gehoord dat ze tuigers nog wel eens gemberpoeder in de kont stoppen zodat ze de staart dan extreem hoog gaan dragen. Vind het maar niks, maar okay, niks vergeleken bij het volgende: vandaag zie ik iemand bezig met een potje sambal en hopsa, moeder en zoon even een beste klodder beide in hun anus. Man geeft het potje door aan de buurman, veegt zijn vinger aan zijn broek af en het potje ging nog even een paar trailers verder. Tsonje jonge, dat kan toch niet normaal zijn! Geen wonder dat moeder en zoon binnen de kortste keren de staart zowat op de rug hadden liggen! Boos! Is dit een uitzondering of is dit gewoon geaccepteerd in de tuigerwereld? Ik kan er werkelijk niet over uit... Wat moet dat een *piep* gevoel zijn zeg, arme stumpers...

Ook kan je je op keuringen altijd lopen verbazen hoe sommigen mensen er toch bijkomen dat als hun paard wat opgewonden doet (geen wonder tussen tientallen opgefokte soortgenoten) je hem maar net zo lang zo hard mogelijk op de neus moet slaan totdat hij rustig stil gaan staan, want ze worden gelijk rusitg van dat gemep. Pppffff...

Voor ons was de keuring goed afgelopen, op naar Ermelo met het hengstveulen! OK dan!


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:42

Dat van de gember wist ik wel , ook stoppen ze er wel eens een haar van de staart erin maar Sambal?? Verward .

Volgens mij mag je zowieso niks gebruiken.

Bah die paardenmensen Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:46

Aangeven die handel!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:52

Inderdaad, meteen de dierenbescherming er op af!!!!


pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:00

EUh? Is dat niet schadelijk? misschien stomme vraag hoor maar dan kunnnen ze toch ontstekingen enzo krijgen?

In mijn profiel:
Evitatje staat te koop....
Kijk in mijn pro NIEUWE foto's.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:02

wat zielig zeg ,eigelijk zou je bij die mensen precies het zelfde moeten doen kijken of hun het zo fijn vinden

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:07

Dat gember is inderdaad een bekend verschijnsel waar ik het absoluut niet mee eens ben! Maar sambal, dat slaat toch werkelijk alles...ik ga ook voor de optie om het maar eens bij de mensen zelf te proberen!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:08

ik vind dat echt zielig voor zo,n show of keuring moet het uit zich zelf gaan en niet met DIE hulpmiddelen dierenbeulen

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:35

Waren zeker aardig oude boeren, want vroeger werd dat veel gedaan.
getver heb je de naam opgeschreven?

En Van Harte gefeliciteerd met je veulen ik horde al dat er een heel knappe Pacific aan kop liep OK dan!

Succes in Ermelo

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 17:44

Gelukkig maar dat ik hier ook alleen maar negatieve geluiden erover hoor. Heb geen naam opgeschreven omdat de naam wel in het programmaboekje staat. Ik vond het dan ook net als jullie meer dan walgelijk en er wordt zeker nog werk van gemaakt! Hij was al niet blij van het commentaar wat hij van ons kreeg, maar dat is nooit voldoende. Wij maakten er aardig wat kabaal over (vooral een vriendin van mij) en dat werd niet in dank afgenomen neem ik aan. Mooi zo.

Sarabande, wij liepen niet op kop maar achter de twee Zuidenveldkampioenen (Zweeloo) op de derde plaats dus. Maar hij is toch nog steeds erg knap!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:46

Carlaa schreef:
Sarabande, wij liepen niet op kop maar achter de twee Zuidenveldkampioenen (Zweeloo) op de derde plaats dus. Maar hij is toch nog steeds erg knap!


Ach ja natuurlijk, had ik kunnen bedenken, maar mijn felicitaties blijven gewoon staan hoor OK dan!

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 17:53

Lekkere praktijken idd, maak er maar goed werk van, dat kan zo echt niet! Gefeliciteerd met het resultaat van je hengstveulen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:23

Gemberen is officieel verboden, en ik neem aan dat het met die sambal niet anders is. Walgelijke praktijken zijn dit. Misselijk
trouwens, ik snap niet dat ze nooit gepakt worden. toen ik met Bill op de keuring liep, zag ik paarden die waren zo erg gegemberd dat de staart over de rug heen klapte. Lijkt me toch dat je die eikels er zo tussenuit moet halen. Verward

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:00

Waarom ben je dan niet even naar het secretariaat geggaan om dit, incl. de hoofdstelnummers, door te geven?
Ze worden dan uitgesloten en de volgende keer bedenken ze zich nog wel een keer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, DieL_Zor, ikkedus, merrylegs, Mews, Nina1999, onpaard, Phonix, saphire, sdacostab, xPabloBokt en 158 bezoekers