Ze kunnen niet sturen die dressuurprikkers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:15

Ik ga met pipo mee heerlijk dat ik zelf kan bepalen of ik zooi laat staan of opruim.
1 hindernis is geen probleem tenzij je met z'n 7-en in de bak rijd dan worden de zijgangen toch even vervelend.

Wat grassie heeft heb ik zelf ook Haha! er hoeft maar 1 balkje ind e bak te liggen en op de 1 of andere manier ligt ie altijd daar waar ik net heen wilde Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 16:35

Bij ons is dus de afspraak dat er best 1 hindernis mag staan en de rest van het materiaal erbij staat/ligt. Alles aan 1 bult dus maar daar hebben sommige al een probleem mee.... En daar word ik dus zo moe van.

Als ik alles elke keer in en uit de bak moet slepen komt er van dat springen ook weinig meer. Heb ook niet alle tijd van de wereld elke keer en ook maar 1 rug....

Meestal leg ik alles bij elkaar net voor de B-E lijn een paar meter binnen de hoefslag. Maar zelfs daar ligt het nog in de weg Verward Soms blijft er op verzoek wel eens een dubbel staan (voor iemand die later die dag hetzelfde lijntje wil rijden, kloppen de afstanden alvast) maar het commentaar is dan niet van de lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:04

En ik vind het juist jammer dat iedereen hier juist alles opruimt of dat er geen springweide is. Lachen
Want ik ben zelf vaak te lui om alles neer te zetten en weer op te ruimen en spring dan maar niet.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:05

runningkawa schreef:
Want ik ben zelf vaak te lui om alles neer te zetten en weer op te ruimen en spring dan maar niet.


hoezo eerlijk zijn over jezelf Haha!

ik heb dus het voordeel dat ik alleen mijn eigen bak gebruik en dat er voor de rest altijd wel kits zijn die of opruimen of de zaak verhogen Bloos!

ONDERSCHRIFTLOOS

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:12

CGJ12 schreef:
stel je voor dat Wim Ernes had neergezet op het protocol: "slalom naar links scherper..."

(of moet ik zeggen coupon / papiertje.../) Knipoog


paperasje? Haha!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:56

Als je er nu zo'n last van hebt, dan ruim je het hindernismateriaal toch even zelf op voor je gaat dressuren.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:57

Homiafortuna schreef:
Als je er nu zo'n last van hebt, dan ruim je het hindernismateriaal toch even zelf op voor je gaat dressuren.


jaaa dooeeiii weet je hoe zwaar dat is........ Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:02

Homiafortuna schreef:
Als je er nu zo'n last van hebt, dan ruim je het hindernismateriaal toch even zelf op voor je gaat dressuren.


Nou zal die effe helemaal mooi worden...

Ik spring zelf ook regelmatig, maar ruim altijd zelf mijn "troep" op.
Ook dressuur ik zeer veel en moet zeggen dat ik er flink van zou balen als andere hun "troep" niet op zou ruimen!!!

Als je wilt springen moet je het zelf neerzetten maar ook weer zelf opruimen!! Wel zo netjes voor iedereen!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:29

annegti schreef:
Zucht, gisteren weer een dikke discussie gehad over het opruimen van hindernissen. Als er 1 hindernis in de bak staat kunnen die dressuurmutsen al niet meer fatsoenlijk rijden...Ben ook altijd de klos... zucht... word er zo moe van al dat gezeur


Wat heeft dat nou met wel of niet kunnen sturen te maken.
Ik heb me ook altijd groen en geel Party!! geergerd aan hindernismaterialen die mensen in de bak achterlieten.
Natuurlijk KAN je er wel omheen sturen, maar lekker oefenen is anders; an natuurlijk is het niet erg als er 'n keer een springruiter zijn zooi niet opgeruimd heeft, maar als dat keer op keer in de weg staat is dat gewoon verschrikkelijk irritant.
Als je alle oefeningen door wilt nemen heb je de ruimte van een 20/40 bak hard nodig, wil je tenminste je paard een beetje verantwoord kunnen gymnastiseren.

Longeren is daarbij trouwens ook een erg belangrijk onderdeel, omdat je je paard dan traint zonder de extra belasting op zijn rug. Ik heb het dan wel over LONGEREN, niet over rondslingeren aan een halster o.i.d.
Als je het goed doet kan longeren een zeer waardevolle aanvulling op de training zijn! (Al kruip ik er persoonlijk liever op dan dat ik longeer)

Gelukkig ben ik hier thuis lekker de baas in mijn eigen bak en is er niemand die het ookmaar in zijn hoofd zal halen om in MIJN bak een hindernis te laten staan hahaha...........

Oh ja Thyrza en CGJ12
zo'n protocol da's gewoon een briefke...........Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:08

Wij hebben 's zomers een springtuin staan met plenty materiaal. Toevallig rij ik daar wel eens, ook om mijn proefjes te oefenen omdat de springtuin zo riant groot is, dat je makkelijk kunt rijden zonder in de buurt van het hek te komen. Tussen de hindernissen rij ik ook wel figuren en laatst leverde dat wel een grappige actie op van mijn paard, ineens zag ie een sprongetje en was van plan er naartoe te lopen *LOL*, maar dat was niet de bedoeling. Uiteraard gebruik ik de springtuin ook om te springen, dat scheelt een hoop gesjouw gelukkig. Meestal moet ik eerst alles verlagen als een of andere onverlaat het spul weer op 130 heeft gezet Haha!.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:16

Wordt het niet eens tijd dat er op jullie stallen een vaste dag geprikt wordt waarop er gesprongen kan worden.

Kun je lekker met een groepje wat opbouwen, springen en weer opruimen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 01:21

annegti schreef:
Zucht, gisteren weer een dikke discussie gehad over het opruimen van hindernissen.
Ben ook altijd de klos... zucht... word er zo moe van al dat gezeur

Ik vind dat als JIJ wil springen ook je eigen materiaal moet opruimen, Waarom moeten andere er last van hebben dat JIJ wil springen.
En tuurlijk kan er omheen gereden worden, maar als je aan het trainen bent ik het knap lastig dat je een oefening moet onder breken omdat een springruiter te LUI is om zijn eigen rotzooi op te ruimen

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 06:47

Ach zo heb ik het ook eens meegemaakt, stond op een stal en had netjes gevraagd of iemand bezwaar had tegen een hindernisje: geen antwoord, nee dus.... dus ik vrolijk 1 kruisje neergezet van pakweg 30cm hoog, ben lekker bezig met losrijden komt er iemand die later op stal kwam even comanderen dat ik die hindenris weg moest halen want haar paard vond dat eng (??????). Dus ik van: nou dan moet je maar even wachten want ik ben net bezig en de rest heeft er geen problemen mee.
Vervolgens zadelt ze haar paard (wat toch blijkbaar iets minder bang voor de staanders en balken bleek) en gaat mij de rest van de tijd zeer hinderlijk zieken door als ik afwend om een sprong te maken (netjes gemeld dmv roepen: sprong vrij) vlak voor mij langs te rijden of net na de sprong wat halt oefeningen te doen net als ik aanrij.
Echt sneu zulke lui......
Overigens stond de hindernis zo dat ALLE dressuuroefeningen gedaan konden worden dus hij stond ook niet eens in de weg.
Ben gelukkig vlak daarna van stal veranderd en ben dit soort lui niet meer tegengekomen.....

Overigens ben ik het wel eens met de mening dat je de zooi wel achter je achterwerk op moet ruimen, kleine moeite, dat hoort ook bij springen nl. Het is niet de bedoeling dat diegene na jou dat moet doen omdat hij niet wil springen.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 06:56

Ik heb een beest dat snel afgeleid is en daarbij is het zwaar irritant als er een hindernis in de bak zou staan. Nou mogen de pensionklanten bij ons niet voor zichzelf springen, alleen in de les ivm irritaties en veiligheid.

Vind ik best jammer dat ik niet even een sprongetje kan doen wanneer ik zin heb, maar aan de andere kant hebben we hier dus nooit irritaties en misverstanden over.

28-09-2007
Nothing compares too you...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:10

Cowgirl schreef:
Wordt het niet eens tijd dat er op jullie stallen een vaste dag geprikt wordt waarop er gesprongen kan worden.

Kun je lekker met een groepje wat opbouwen, springen en weer opruimen.


Nou dat zouden ze bij ons op stal nou ook eens moeten doen, of 1 keer per maand ofzo.... zou ideaal zijn, zeker wat het opbouwen en afbouwen betreft, met een groepje is alles zo weer opgeruimd!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 08:46

ik heb ook een paard dat snel is afgeleid en niet alleen door een hindernis. hij moet er maar aan wennen. hij is nu al rustiger. over het algemeen zijn er goede afspraken bij ons op stal. maar ik erger me toch groen en geel aan de kinderen die bij ons springen. die houden nergens rekening mee. dat ze een hindernis in de bak bouwen ala. maar dressuur rijden kan ik niet meer want ze roepen om de 2 seconden sprong vrij en galopperen plat door de bak er op af. snijden iedereen af omdat ze met de kreet sprong vrij denken dat iedereen rekening houdt met hun. en om de haverklap springen ze van hun pony om de balkjes hoger te doen.
op zo'n manier dat mijn paard zich de paasei schrikt. wat bij hem niet zo moeilijk is want hij is mishandeld door zijn vorige eigenaar. en bij die springende kinderen die ook nog eens grote armzwaai bewegingen maken als ze zo'n balk hoger leggen schrikt hij zich altijd te pletter en staat soms te trillen op zijn benen. vraag je vriendelijk of ze wat rustiger willen doen dan krijg je nog een grote bek ook. en daar baal ik nou dan zo gigantisch van. gelukkig hebben ze nu de wind van voren gekregen van de eigenaar van de stal en 90 procent van de klanten.
en ze ruimen de troep nog niet eens op ook. dit doen ze dan in de binnenbak terwijl we buiten ook een springtuin hebben... en ja die gebruik ik ook als dressuurprikker.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:14

jeeh wat een mutsen zeg! Ik rij zelf ook dressuur maar vin het echt niet erg als er een hindernis in de bak staat! Juist handig! Ik neem dan juist ook effe een paar sprongetjes ook lkkr voor je paard! En als ie op een goeie plek staat ken je ze nog als hulpmiddel gebruiken om je figuren beter te rijden ook1 wat gezeur zeg!

In mijn profiel:
Evitatje staat te koop....
Kijk in mijn pro NIEUWE foto's.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:18

CGJ12"]
[quote="gijsenkim schreef:

Kom nou dat gemiep.......rij gewoon! Haha! Haha!


Precies. Waarom dan ook van dat kl#te-gelongeer.......rij gewoon.
[/quote]

Je zal maar een jong paard hebben met zadeldwang....
Niet zeiken, niet longeren, gewoon je nek breken....

Wij hebben nooit hindernissen in de bak staan en dat vind ik juist wel jammer. In-uitjes springen is ook heel goed voor een dressuurpaard.... Nu moet ik iedere keer als ik een sprongetje wil maken, alles de bak ín slepen, ook erg vermoeiend Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:28

Cinzano"]
[quote="Cowgirl schreef:
Wordt het niet eens tijd dat er op jullie stallen een vaste dag geprikt wordt waarop er gesprongen kan worden.

Kun je lekker met een groepje wat opbouwen, springen en weer opruimen.


Nou dat zouden ze bij ons op stal nou ook eens moeten doen, of 1 keer per maand ofzo.... zou ideaal zijn, zeker wat het opbouwen en afbouwen betreft, met een groepje is alles zo weer opgeruimd!
[/quote]

Gisteren kreeg ik het goede nieuws dat ze dat misschien bij ons op stal ook gaan doen OK dan! Dressuren vind ik leuk maar springen net iets leuker en mijn paard ook Schijnheilig Lijkt me helemaal geweldig als we ongestoord 1x per week kunnen springen en wat meer dan 1 hindernis op kunnen bouwen. Bij ons op stal drussuren de meeste en die willen ook niet dat je dan een hindernis neerzet

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:32

Pava schreef:

Je zal maar een jong paard hebben met zadeldwang....
Niet zeiken, niet longeren, gewoon je nek breken....


Voor dit soort gevallen kun je ALTIJD uitzonderingen maken.

(Was hier trouwens ook niet erg serieus bedoeld) Knipoog

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:46

ik sta op een stal waarvan de stalhouder alleen maar springt Haha! Afspraak bij ons is ook dat je in de binnenbak de zak opruimt (een hindernis op de hoefslag heb ik nog nooit meegemaakt trouwens), in de buitenbak (50 * 50) mag het blijven staan, net als op de spring-/menwei, waar trouwens ook een dressuurring is uitgezet. Ik train in de buitenbak heel veel wendingen om de sprongen heen en pak vaak aan het eind een paar sprongetjes mee voor het oog en de lol.

Overigens, rij zelf dressuur en springen (en sgw trouwens vanaf komende dinsdag Knipoog)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:52

flair schreef:
. Nou mogen de pensionklanten bij ons niet voor zichzelf springen, alleen in de les ivm irritaties en veiligheid. .


dit zou voor mij een reden zijn om te verhuizen naar een andere stal
als ik wil springen met mijn paard dan spring ik met mijn paard
maar dan wel als het kan , mag en niemand een probleem heeft met 1 of 2 hindernissen in de bak(dus als ik alleen in de bak ben of met 1 ander

maar ik ga me niet door de stal eigenaar laten vertellen of ik wel of niet mag springen. die is gek Doei, doei
de staleigenaar heeft er geen reet mee te maken wat ik met mijn paard doe kwa springen of dressuur
daarvoor heb je toch een eigen paard om zelf te kunnen beslissen wat je ermee doet

en die irritaties hoeven er niet te zijn als iedereen is rekening met elkaar zou houden OK dan!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Esperanza, Gladijs, komone, Lagonda, laura22, lindidorst, nonosb, Varenka en 12 bezoekers