Ierse pony's met stang en trens??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:34

Met je eens Hanna
Hier zie je ook veel pluk en trek werk en dan hangen er iets scherps in en plukken gewoon door.

Enuh, Moritz, kom jij me dan een cusus goed engels geven
Kom nu niet verder dan
I'm speaking Englisch, not verywell, maar dat komt nog wel. Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:22

ik kan ook geen Engels, helaas, dat jaar dat ze Engels gaven op school, was ik ziek! Knipoog Haha!

Ik kan wel Duits ook in Duitsland rijden ze op pelhams!

Wat ze in Oostenrijk in de hengsten en ruinen hangen om ze onder controle te houden, wil je helemaal niet weten!

Overigens, rij ik zelf ook met een pelham, van wel 17 cm, door de smid vergroot, want die maat verkopen ze niet in Nederland, Engeland of Duitsland!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:54

Sily schreef:
Ik ben het er mee eens dat de pony's mooi lopen en dat je dat minder in Nl ziet.
Maar of dat echt het werk is van die kids....
Misschien ligt het aan mij, maar op die foto's die hierop staan zie ik idd mooi lopende pony's maar kinderen met korte beugels en platte handjes.

Dus zou eerder het idee hebben dat ze door een klein goeddoorgewintert persoon zo *in*gereden worden en voor de wedstrijd wordt er een uk opgegooit.

Sorry maar zo vindt ik het op deze foto's eruit zien. *mijn mening Haha! *


ja maar om ze zo te laten lopen moet je toch wel een beetje kunne rijden want zelfs een paard dat zo getraind is dat het zo meot lopen loopt nog niet zo goed als daar als er een beginnertje opzit...dat maak je mij niet wijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:20

En op die manier word er toch wel veel wedstrijd gereden hoor, ook in NL
door de week word het paard getraind door de instructeur m/v
en in het weekens mag de snob (anders kan ik het niet noemen) de wedstrijd rijden.
En ja, dan zijn die paarden goed na te rijden.
Maar na 3 dagen, kan de snob er niks meer mee.
Vandaar dat de instructuer hem gewoon de hele week mag.

En ja ik heb er gekend, die op die manier vooraan reden.
Maar dat ze kunnen rijden, nee niet echt.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:04

runningkawa schreef:
En op die manier word er toch wel veel wedstrijd gereden hoor, ook in NL
door de week word het paard getraind door de instructeur m/v
en in het weekens mag de snob (anders kan ik het niet noemen) de wedstrijd rijden.
En ja, dan zijn die paarden goed na te rijden.
Maar na 3 dagen, kan de snob er niks meer mee.
Vandaar dat de instructuer hem gewoon de hele week mag.

En ja ik heb er gekend, die op die manier vooraan reden.
Maar dat ze kunnen rijden, nee niet echt.

je moet dan alsnog alles goed duidelijk kunnen maken voor het paard, anders kan zelfs het best getrainde paard er niks mee!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 16:23

Tot op zekere hoogte zullen die snobs het redden, maar op een gegeven moment vallen ze door de mand. Als het op echt rijden aankomt. Stel je wint een Rabobank rubriek, moet je komen rijden op een selectiedag, val je geheid door de mand.
Een goede jury of trainer ziet wel of een paard echt gereden wordt.
En dit soort snobs kom je niet alleen in Nederland tegen hoor maar in elk land.

Friesje
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Kolhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 00:07

Billy schreef:
Ok, behalve van: waar de kennis van de ruiter ophoudt begint zijn grofheid heb je ook nog:
Een bit is zo scherp als de hand van de ruiter.


En deze ivm het overvloedige gebruik van hulpteugels e.d. van sommige ruiters: waar de ruiterkunst eindigt, begint de zadelkamer. Grtz friesje

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:34

Friesje je kan zeker perfect rijden en je hebt een supergemakkelijk paard en een uitmuntende instructeur???

Waarom hebben ze die hulpteugels toch uitgevonden, gewoon afschaffen en iedereen die zijn paard niet op een gebroken trensje kan rijden, zoekt een andere hobby!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:36

Ik denk dat je dan toch vergeet waarom zoiets een -hulp- teugel heet. Shocking, ik weet het, maar sommige mensen kunnen -wel- behoorlijk met een slof rijden.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook erg veel aan mijn gogue gehad heb om mijn paard aan te geven wat ik van hem verwacht en hem te helpen de juiste spieren te ontwikkelen... Maar kennelijk moet ik toch een andere hobby zoeken ofzo... want ik ken het toch niet. Mmmhmm.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:07

ik ook al niet, ik rij met een pelham buiten, voor de veiligheid van mezelf, mijn paard en de medemens, ik ga maar suikerzakjes verzamelen......met hulpmiddelen......