minst graag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
klifford
Berichten: 86
Geregistreerd: 07-04-03

minst graag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-03 14:28

Ik heb daarnet weer mijn zadel, kopstuk enz. goed ingevet,dat is nu 1 ding aan het hele paardhebben dat ik echt niet graag doe!!! Schijnheilig Ik kuis nog liever een stal uit dan mijn zadel in te vetten maarja, het moet ook gebeuren hé.
Wat doen jullie het minst graag van het hele paardgebeuren?

greetz Lachen


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:34

Ik doe het ook eigenlijk zelden mn zadel en hoofdstel poetsen. Dat is iets waar ik ook geen reet om geef.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:11

Ik vind die dingen juist helemaal niet erg. Gezellig op de bank hangen met een emmertje en een potje vet erbij terwijl je geniet van een muziekje, een lieve kat of een kwebbelend stalgenootje/vriendin.
Prima klusje hoor Haha!
Waar ik de grootste hekel aan heb... Ik zou het niet kunnen zeggen.. Ik denk de waterbak vullen in de winter Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:27

Ow ja dat ook ja pinky, water slepen naar de drie veulens, dan spreken we over een meter of 100 en die drinken veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:06

Heel herkenbaar !
Ik ben ook niet zo dol op dat soort klusjes.
Wil je weten waar ik verder niet warm voor kan lopen ?
- stal uitmesten in de winter (donker en alles is spekglad, heb al meerdere keren met kruiwagen en al in een spagaat gelegen Haha! ).
- omheining repareren
- koker schoonmaken (lees: uitmesten) Misselijk

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:45

ik heb er op zich geen hekel aan, maar stel het altijd uit.

hoofdstel vind ik niet zo erg, bovenkant van het zadel ook niet, maar gvd onder die zweetbladen, daar heb ik wel een pesthekel aan. En nog erger aan de beugelriemen en teugels Misselijk vreselijk!!!

ik heb ook een hekel aan water geven Haha! keer of 3 met 2 gieters op en neer. (in de winter dus met heet water) Maar anders moet ik de slang erbij pakken en dat is nog meer werk. Knipoog

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:52

Ik heb ook een hekel aan tuig invetten en laat stel het ook vaak uit. Daarbij komt dat ik een zadel hoofdstel van 2 paarden moet doen en het tuig (er zijn vast mensen die meer moeten doen) maar vind het zo'n rot klusje. Stalafmesten vind ik echt geen probleem....
En ja water bijvullen in de winter.... Das emmers sjouwen en dat is ook niet leuk....

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

maartje538
Berichten: 92
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: herkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:08

Ik vind eigenlijk niks erd doe me zadel en hoofdstel regelmatig schoonmaken mest iedere dag uit en doe een keer in de twee a 3 weken me stal hellemaal ontsmetten en schoonmaken das wel een beetje rot werkie maarja me paardje is daarna wel hellemaal blij met een schoon gepoetste stal

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:22

Essie schreef:
Ik heb ook een hekel aan tuig invetten en laat stel het ook vaak uit. Daarbij komt dat ik een zadel hoofdstel van 2 paarden moet doen en het tuig (er zijn vast mensen die meer moeten doen) maar vind het zo'n rot klusje. ....


ik heb geen 2 paarden, maar wel alles dubbel *LOL* best wel stom eigelijk Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:30

Ik vind het tuig invetten helemaal niet erg, meestal doe ik het met een vriendin ofzo, is best gezellig Haha! Met uitmesten staat er dan ook meestal iemand bij die gezellig kletst, dus ik weet eigenlijk niet wat ik het ergst vind... ik vind het erger als ik vriendloos ben Tong uitsteken

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 20:12

tuig!! bleeghhhh! zo saaaaaaaai je word smerig vet enzo! iehhl! enne, uitmesten vind ik wel leuk om te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:06

Tuig invetten? Wa's da? Koop een Wintec, die hoef je eens in de paar jaar te stofzuigen en klaar ben je Haha! Maar ik vind het juist een fijn werkje, t knapt er zo van op, ik heb nl wel een tuig liggen wat ook onderhoud nodig heeft.
T vervelendste.... Ik mest eigenlijk graag uit, ik vind het altijd zo'n bevredigend werkje, de boel weer netjes, mooi schone stromat. Water slepen is ook niet zo erg, raak je wel aan gewend 's winters. Paddock mesten vind ik iets minder, is namelijk zo groot en veel werk. Maar ik heb een paard, en ik ben er blij mee wat ik ervoor kan doen denk ik maar.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 08:38

Wou ik ook net zeggen Maya, koop een Wintec! Die maak ik eens in de zoveel tijd schoon met wat groene zeep, en klaar is klara!
Bovendien vind ik het ook niet zo heel erg werk, tuig poetsen. Ik doe het 's zomers lekker buiten en 's winters in de keuken, radiootje erbij aan en poetsen maar!

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 09:49

uitmesten dat doe ik het minst graag en vegen .....dat vind ik zow *** om te doen.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:14

de wei uit mesten bah!

Icelandics
They grow when you get on

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 15:54

Ik heb ook een hekel aan mijn tuig invetten, en doe het Rolleyes dus echt zelden.
Heel stom, want mijn spullen zijn er veelst te duur voor. Dat zeggen mijn ouders dus ook geregeld. Bloos Mijn Ariat schoenen heb ik dus ook slecht onderhouden, en die zien er echt niet meer uit.
Maar ik vind het zo'n vervelend werkje, je moet er echt even zin in hebben.
En als ik dat heb, dan poets ik ook alles.

Verder vind ik idd drollen wippen echt vreselijk.

Mesten vind ik dus weer heel leuk. Idd heel bevredigend, en heerlijk dan zo'n schone stal! OK dan!
Water vullen vind ik ook nooit zo, maar goed is ook altijd wel weer gezellig want die hele groep komt dan gelijk ouwe-wijfen. Koe

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:13

Met mesten heb ik niet zo'n heel groot probleem meer, bij Image schep ik gewoon alles eruit (en dat is alleen maar mest) en dan strooi ik er een heel klein beetje van dat snipperspul in, weet niet wat voor spul dat is. Als ik er meer in doe maakt ie er alleen nog maar een grotere puinhoop van, en de eigenaar zei dat ik het zo moest doen, dus ik vind het best! Zie alleen wel op tegen het mesten in de winter, het is een buitenstal dus dat word heeeel koud.... Hou sowieso eigenlijk niet zo van de winter, gedoe met slecht weer, buitenbak rijden, guur en alles...

Tuig poetsen ging bij Marcello altijd met z'n allen en dan was het zo gebeurd, maar in m'n eentje kan ik mezelf er eigenlijk niet toe zetten. Ik vind het vervelend, al die dingen uit elkaar halen, poetsen en in mekaar.... Tuurlijk knapt het er van op, maar om nou te zeggen, goh, leuk, nee.

Nog een rotklusje, bij sommige stallen moest ik de hoefslag harken en dat is al niet zo leuk, maar zeker niet als het nooit gedaan word en alles dus muurvast zit. Of als het inmiddels regent en je liever naar binnen wilt.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:16

Bak scheppen en water slepen. Invetten vind ik juist leuk, heb jammergenoeg tegenwoordig niet zo veel tijd meer

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:25

uhm ik vind het weiland uitmesten irritant Boos! maarja ook dat moet gebeuren he Lachen achjah en verder zijn er nog wel eens an die klusjes waar je geen zin in heb maar dat heeft iedereen wel eens denk Tong uitsteken
wat ik zo rritant vind als je hebt gesprongen de hindernissen weer opruimen Haha!

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 01:03

De wei uitmesten in de winter is echt een ramp... dan moet ik eerst met een bijl oid de vastgevroren mest los zien te krijgen, echt een ramp! En na 3 drollen heb ik er echt genoeg van, omdat mijn voeten dan bijna aan mijn schoenen zitte vastgevroren.... tsjah... eigenlijk zijn alle klusjes op de koudste winterdagen erg...
Het tuig invetten vind ik daar integen een leuk klusje, vooral als je dan klaar bent en het ziet er allemaal weer netjes verzorgd uit! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 166 bezoekers