eindelijk weer iemand erop

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

eindelijk weer iemand erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 21:18

naar aanleiding van dit topic [VMR] gevallen en kan er weer niet op !!!!!

zal ik even vertellen wat er vandaag gebeurt is .
Ik had met een vriendin die wat meer ervaring met jonge paarden heeft dan ik even overlegd en zij wou er wel op als die inrij man erbij is dus zo gezegd zo gedaan .
Vanavond moest het dus gebeuren , meneer deed weer precies hetzelfde dus steeds omhoog , schop in zijn buik was hij niet erg van onder de indruk . Mijn vriendin viel er dus steeds weer naast voor ze er uberhaupt op kon . Toen die man even staan in de beugel hij weer steigeren en hij kreeg gelijk een klap voor zijn hoofd ( paard dan ) toen hij erop en nog een paar keer een tik verkocht . Hij is nog een paar keer op en afgestapt en toen mijn vriendin erop . Toen was het ook klaar en liep hij braaf zijn rondjes , maar ik ben dus inderdaad te lief voor hem geweest .Zij gaat hem nu eerst een paar keer rijden om mij ook weer wat vertrouwen te geven . En dan ga ik er voor het weekend weer op . Hopen dat het nu eindelijk goed blijft gaan . Die man zij nog wel het is echt het karakter en je moet hem steeds aanpakken anders flikt hij het zo weer .
Ik zal gelijk even aanpakpillen halen voor mezelf Knipoog
Ik weet dat veel het er niet mee eens zijn , dat je je paard eens een schop verkoopt . Maar alle andere manieren reageert hij gewoon niet op en het is dus echt een dikke boef.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 07:24

Ik ben het helemaal met die man eens.
Een paard moet wel goed opgevoed zijn wil je er veilig op kunnen rijden.
Sommige paarden hebben nu eenmaal een hardere aanpak nodig dan andere.

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 07:57

ach als je paard uit baldadigheid link wordt voor de mens kan een klap of trap geen kwaad.
In groepsverband wordt het bij paarden ook met schoppen en bijten duidelijk gemaakt.
Gelukkig kan je nu weer rijden.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:00

Gelukkig dat er nu weer iemand op kan. Hou je wel in je achterhoofd dat je paard voor jou wel veilig moet blijven? Als je zelf niet zo'n streng persoon bent, is de kans groot, dat ie toch weer een loopje met je neemt .... wellicht is dit toch niet het juiste paard voor jou (zonder je nu weer een domper te willen geven). Denk aan je eigen veiligheid en aan je plezier in het houden van een paard en erop rijden. Het moet wel leuk blijven! Succes en leuk om te horen hoe het gegaan is......

pluk de dag....

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:35

Ik ken natuurlijk niet de hele achtergrond, maar heb je jouw paardje wel eens medisch laten controleren? Heeft ie misschien pijn in zijn rug? En heb je geprobeerd hem eerst een beetje uit te laten razen voordat je erop ging (even gelongeerd, of laten rennen in de bak)?
Ik ben zelf niet zo voor slaan, maar dat is mijn mening. Veel paarden worden angstig en als je ze slaat en er zijn die vals worden.

Het kan zijn dat het een rangorde probleem is, en je paardje niet weet dat jij de baas bent, maar dat zou je dan ook al op stal merken. Heel veel succes en houdt moed!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 17:47

even voor jennygirl , hij is net nagekeken door een fysio en er is niks aan de hand ,, ik heb het in het andere topic al verteld ( beetje lang om te lezen ) , zadel ligt ook perfect , is ook al nagekeken . Verder kan ik er in principe alles mee en is hij ook heel braaf , ik longeer hem altijd even voor ik erop ga , zodat hij inderdaad even zijn energie kwijt kan .

Het is gewoon echt een met karakter die gewoon denkt vandaag geen zin dus je gaat er ook niet op , hij probeert je gewoon af te schrikken .
En ik ga nu inderdaad even nadenken of het wel zo goed is als ik hem hou , ik heb hem puur voor de hobby en dan is het gewoon jammer dat het steeds zo gaat . Maar ik kijk het nu eerst even aan en we zullen hem even wat beter aanpakken .En ik moet er echt elke dag even op .
Ik hoop echt dat het nu goed gaat , want verder is het echt een schat dus zou het echt heel jammer vinden als mijn verstand het gaat winnen van mijn hart en hij toch weg moet .

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:15

tjah, veel succes met je paard, ik hoop ook dat het beter gaat!!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:56

Citaat:
En ik ga nu inderdaad even nadenken of het wel zo goed is als ik hem hou , ik heb hem puur voor de hobby en dan is het gewoon jammer dat het steeds zo gaat . Maar ik kijk het nu eerst even aan en we zullen hem even wat beter aanpakken .En ik moet er echt elke dag even op .
Ik hoop echt dat het nu goed gaat , want verder is het echt een schat dus zou het echt heel jammer vinden als mijn verstand het gaat winnen van mijn hart en hij toch weg moet.



Als hij eenmaal ingereden is zal hij vast wel makkelijker worden; even doorbijten.
Als hij eenmaal gewent is word hij vast makkelijker.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:32

In ieder geval veel succes! Misschien wordt het niet makkelijk, maar wie weet krijg je er wel wat heel erg leuks voor terug!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:57

Heel veel sterkte! Ik hoop dat hij snel doorkrijgt dat rijden best leuk is!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:04

nee hoor een stevigere aanpak kan bij zo'n paard geen kwaad, erger nog je verpest zo'n paard juist als je ze niet aanpakt...

ik hoop dat je de meod heb om hen uberhaupt aan te pakken, het zal wel een gevecht worden in het begin en het gaat erom dat je dat gevecht gaat winnen.
Ik weet er alles van, je wordt er erg bang van...

succes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:07

veel succes! ik heb ook zo'n paard en idd als je aanvoelt komen dat ie begint de klieren gelijk een flinke mep verkopen

mijn paard was al 5,5 toen ik hem kochjt en allang ingereden, maar die had dezelfde grappen om mij uit te proberen

heb zelf vorig jaar een 3 jarige merrie ingereden en die is met opstappen kei braaf maar die gaat na een half rondje gewoon stilstaan en als je dan been geeft komt ze omhoog, toen een zweepje geakt en een flinke knal gegeven, en de rest van de tijd dat ik er dnop zit doet ze goed haar best!

sommige paarden proberen gewoon steeds opnieuw of ze onder het werk uit kunnen komen, en of je hun nog wel de baas bent

dus direct ingrijpen als hij je uitprobeert.

ik had zelf beter een ander paard kunnen kopen ipv degene die ik nu heb, maar ja dat is achteraf gepraat, en wil hem niet verkopen(opzich gaat t rijden oke, zolang ik niet alleen ben)maar mn vlgende paard dat ik koop moet totaal anders zijn!

t paardje wat ik dus heb ingereden en nu nog regelmatig rij is ook niet ideaal qua karakter maar ik ben iig de baas over haar als ik erop zit.

veel succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:40

heel veel succes alvast... ja het is misschien wel zielig of wat dan ook voor dat paard om hem te slaan en te schuppen maar als het niet anders kan kan het niet anders... en maakt niet uit wat mensne er van denken jij weet hoe hij is en jij weet wanneer hij luisterd ... heel veel succes met hemen het rijden *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:33

vanavond heb ik er zelf weer opgezeten Haha!

Hij begon gelijk weer te steigeren bij opstappen , en toen heeft iemand hem maar even bij de neus gepakt en toen was het klaar , we hebben nu besloten dat we het 1 keer zo proberen lukt het niet , dan gelijk bij de neus pakken . Dan zal hij het toch wel eens opgeven , tijdens het rijden ging het super . Dat geeft me toch weer hoop en een goed gevoel Lachen
En bedankt voor jullie motiverende reacties , die zijn altijd welkom

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:18

Volhouden en wie weet dat het over een paar dagen een stuk beter gaat! Goed dat je er zelf ook weer op bent gegaan.... Succes!

pluk de dag....

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 21:24

En, hoe gaat het nu? Heb je er weer opgezeten en hoe ging dat? ben benieuwd......

pluk de dag....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 31 bezoekers